اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به دوران احمدی‌نژاد هرگز برنمی‌گردیم



اخبار,اخبار اقتصادی,اکبر ترکان

  روزنامه شرق در گفت و گو با اکبر ترکان نوشت: وزارت نفتی که من می‌شناسم به کسی دو ‌میلیارد و ٧٠٠ ‌میلیون دلار نفت بدون مبنا نمی‌دهد. آن هم به کسی مثل متهم «ب-ز» که سابقه و اعتبارش در این اندازه‌ها نبوده است و حتما مسائل و اشخاص دیگری در این میان بوده‌اند.

‌اهم سخنان وی از این قرار است:
**چون دادستان برای کیفرخواست این فرد از واژه مفسدفی‌الارض استفاده کرده بود جدیت دستگاه قضائی را نشان داده و این افراد و افراد مشابه او متوجه می‌شوند که دستگاه قضائی با کسی شوخی ندارد و امیدوارم بفهمند و بگویند که پول کجاست.

** آنچه امروز زنگنه عمل می‌کند شفاف است اما اینکه در دوره گذشته چه بوده و چه گذشته کالبدشکافی مفصل می‌خواهد. زنگنه به کسی چنین نفتی را بدون مبنا نمی‌دهد.

** دورزدن شرایط تحریم الزاماتی دارد اما این‌قدر بی‌محابا عمل‌کردن جای سؤال زیادی دارد. در فروش نفت، یک محموله که فروش رفت پول آن را می‌گیرند و سراغ محموله بعدی می‌روند. پول یک محموله نفت ٢٠٠‌ هزارتنی که به‌عنوان‌مثال ٢٠٠ ‌میلیون دلار است، باید در هر معامله از طرف معامله گرفته شود، نه‌اینکه همین‌طور نفت بدهند و پول نگیرند تا بدهی به ٢,٧‌ میلیارد دلار برسد. این روند نشان‌دهنده این است که مسئله‌ای در میان بوده که این آدم یک‌لاقبا توانسته نه یک یا دو محموله، بلکه مدت‌ها نفت را بفروشد و پول ندهد. این مسئله از ریسک یک مدیر خیلی بیشتر است و غیرمتعارف‌بودن روند کار کاملا مشخص است.

**وجود مافیا در کشور محتمل است اما ما هم نباید دنبال نخودسیاه برویم. درحال‌حاضر یک‌مورد اختلاس ٢.٧‌ میلیارددلاری داریم که روی میز است و با بازشدن مسائل این پرونده خیلی چیزها معلوم می‌شود. در غیراین‌صورت‌ دادن آدرس‌های مبهم و ناشناس که نمی‌دانیم به کجا هم ختم می‌شود مشکلی از ما حل نمی‌کند. وقتی یک مورد کاملا مشخص و واضح از تخلف جلو ما وجود دارد نباید آن را رها کنیم و دنبال کشف مافیا باشیم.

** همیشه این‌طور بوده که دلالان خودشان را وسط می‌اندازند و حالا زنگنه می‌خواهد این سیستم آلوده که سرتاپای برخی قسمت‌ها را گرفته حذف کند، اما حتما سال‌ها طول می‌کشد.

** کشور به دوران احمدی‌نژاد برنمی‌گردد و حتما بعد از زنگنه کسی مترقی‌تر از زنگنه می‌آید. زنگنه نماد یک فرد مبارز و مطلع است. نفت دیگر به سمت افرادی که در این سال‌ها چنین مشکلاتی را ایجاد کردند و پایه تخلفات بزرگ را گذاشتند، نمی‌رود. باوجوداین من به شما می‌گویم که افراد داخل نفت بسیار ورزیده‌اند و بچه‌های ارزشمندی در آن فعال هستند و ما روی آنها خیلی حساب می‌کنیم.

اخبار اقتصادی  -  شرق 


ویدیو مرتبط :
انتقاد از اخراج اساتید در دوران احمدی نژاد در مناظره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منتقد نباشد به دوران احمدی‌ نژاد برمی‌گردیم


شکوری‌راد گفت: در زمان احمدی‌نژاد زبان‌های انتقادی بسته شد و برخورد شدیدی با منتقدان انجام گرفت و با چنین روندی شاهد شکل‌گیری فسادهای عظیم بودیم که هنوز برخی از ابعاد آن مشخص نشده است.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت:‌ ‌اگر بخواهیم مملکتمان به سامان برسد باید به این جمله برسیم که لازم است معاند به مخالف و مخالف به موافق تبدیل شود.

علی شکوری‌راد در ارزیابی خود از اولویت‌های بسترساز برای جلوگیری از مشکلی تحت عنوان تبدیل فعالان سیاسی به مجرمان سیاسی و زمینه‌هایی که باید فراهم شود تا تمام فعالان سیاسی زیر چتر نظام حفظ شوند و جذب حداکثری محقق شود، گفت: من فکر می‌کنم این جمله‌ آقای خاتمی مبنی بر اینکه باید معاند را به مخالف و مخالف را به موافق تبدیل کرد، در این راستا باید حائز اهمیت قرار بگیرد.

وی افزود: این در حالی است که متأسفانه هنر برخی حکومت‌گران ما طی سال‌های بعد از دوران اصلاحات این بود که روند معکوسی را طی کنند و طی آن کسانی را که مدافع نظام بودند به انواع اتهامات متهم کردند، برایشان پرونده تشکیل دادند و به زندان انداختند و با آن‌ها برخورد کردند و به این موضوع توجه نکردند که این کار از عده طرفداران نظام می‌کاهد.

قائم مقام دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در ادامه گفت: با افراد مخالف طوری برخورد شد که این افراد یا از کشور رفتند یا هر نوع فعالیت سیاسی را ترک کردند. در حالی‌که همان‌طور که حضرت امام فرمودند وجود منتقد و تخطئه کننده برای کسانی که در حکومت هستند نعمت است چراکه اگر منتقد وجود نداشته باشد همان اتفاقاتی خواهد افتاد که در هشت سال دوران احمدی‌نژاد رخ داد.

شکوری‌راد در همین راستا افرود: در زمان احمدی‌نژاد زبان‌های انتقادی بسته شد و برخورد شدیدی با منتقدان انجام گرفت و با چنین روندی شاهد شکل‌گیری فسادهای عظیم بودیم که هنوز برخی از ابعاد آن مشخص نشده است. بنابراین این سیاست، سیاست غلطی است که به هرکسی که انتقاد می‌کند به عنوان یک مخالف تمام عیار و یا یک معاند نگاه کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد:‌ اگر بخواهیم مملکت ما به سامان برسد باید به این جمله برسیم که لازم است معاند به مخالف و مخالف به موافق تبدیل شود.

وی در ادامه، اعاده حیثیت از محکومان در این راستا و کسانی که مجرم شناخته شده‌اند را یک ضرورت خواند و افزود: اگر مملکت می‌خواهد روی خوش ببیند باید چتر خود را آن قدر گسترده کند تا بیشترین جمعیت کشور زیر آن چتر قرار بگیرند و این طور نباشد که دادستان کل کشور صریحاً بگوید ما به‌گونه‌ای برخورد می‌کنیم تاآن‌ها که از زیر چتر نظام بیرون زفته اند دیگر برنگردند.

قائم مقام دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در پایان تاکید کرد:‌ دلسوزان نظام باید بگویند چتر نظام را آن قدر گسترش می‌دهیم تا تمام آحاد جامعه زیر چنین چتری قرار بگیرند.