اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به جای پیشنهادات سیاسی تغییر رفتار دهند







پیشنهادات سیاسی



یك نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: كنار گذاشتن رفتارها و رویكردهای رقابتی از الزامات وفاق و همبستگی پس از انتخابات است و مردم با مختومه شدن فرآیند انتخابات، رفتارهای رقابتی را نمی‌پسندند.

رضا طلایی‌نیك در گفت‌وگو با ایسنا تصریح كرد: در فضای پس از انتخابات باید گفتمان خدمت، پیشرفت و حمایت از دولت منتخب ملت حاكم شود.

وی با بیان این‌كه " دولت منتخب اكثریت ملت پس از هر انتخاباتی نیاز به حمایت و نقد سازنده دارد" اظهار كرد: برخی از سیاسیون باید به جای ادامه‌ رفتارهای رقابتی به رفتارهای حمایت از دولت، نقد سازنده و حفظ منافع ملی اهتمام ورزند. متناسب با شرایط داخلی و خارجی كشور، گفتمان خدمت، پیشرفت و مقاومت متحد در برابر دشمنان و جبران رفتارهای غلط گذشته، انتظار به حق مردم از برخی سیاسیون است؛ بنابراین به جای طرح مسایل سیاسی باید به اصلاح رفتارها و تحقق همه ابعاد رهنمودهای رهبر انقلاب و اجرای قانون اهتمام ورزید.

وی افزود: رسیدگی عادلانه و بدون تاخیر به قانون‌شكنی‌ها و آشوب‌گری‌های پس از انتخابات از یكسو و حمایت از جریان خدمت و پیشرفت و تحكیم مقاومت در برابر دشمنان از سوی دیگر، بیش از سایر موضوعات اهمیت دارد، همه‌ جریانات درون نظام باید تعامل و قانون‌مداری با محوریت رهبری و حمایت از دولت توام با نقد سازنده را اولویت كاری خود قرار دهند.

این نماینده پیشین مجلس، با بیان این‌كه " بدون تغییر رفتارها و گفتارها و انطباق آن با قانون و ولایت فقیه هیچ طرح سیاسی قابلیت اجرایی نخواهد داشت" خاطرنشان كرد: به جای همبستگی شكلی باید به انسجام رفتاری نهادمند اهتمام ورزید. مردم جلوتر از برخی سیاسیون در جناح‌های گوناگون به مختومه كردن رفتارهای ضد وحدت و پایان دادن به فصل رقابت در نهم دی و ۲۲ بهمن عمل كردند؛ لذا در بستر اجتماعی و مطالبات مردمی، زمینه‌ انسجام ملی وجود دارد.

وی تاكید كرد: باید با توجه به تداوم توطئه‌های خارجی و برخی زمینه‌های فتنه‌گری داخلی همانند مردم به گفتمان عدالت، خدمت و وحدت در برابر دشمنان در رفتارها اولویت داد؛ چراكه شعار بدون عمل به وفاق و همبستگی منجر نمی‌شود. كشور و مردم با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و مطالبات سیاسی - اجتماعی به گفتمان خدمت، پیشرفت و عدالت و رفتارهای غیررقابتی در حوزه‌ سیاسی نیاز دارند.

وی با تاكید بر این‌كه " رفتارهای رقابتی باید فقط به فصل انتخابات موكول شود" تصریح كرد: بدین ترتیب انتظار مردم از هر شخص حقیقی و حقوقی متناسب با قدرت و مسوولیت مربوطه، رفتارهای قانونمدارانه و مبتنی بر خدمت و پیشرفت است.

طلایی‌نیك با اشاره به برخی پیشنهادهای مطرح شده برای رسیدن به وفاق و همبستگی در جامعه، اظهار كرد: به جای صرف فرصت‌ها و انرژی‌ها برای ارائه پیشنهادات سیاسی، باید فرآیند اصلاح رفتارها و حمایت از گفتمان مبتنی بر منافع مردم همت گماشت، طرح‌ها و پیشنهادات خاص سیاسی بدون بروز رفتارهای شفاف مبتنی بر قانونمداری و ولایت‌محوری راه به جایی نخواهد برد.


ویدیو مرتبط :
تغییر رفتار بر اثر تغییر دانش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفتار کودکان تغییر می کند !



 

رفتار کودکان تغییر می کند

 

برخی از والدین حقیقتاً از رفتار کودکان خود ناراضی هستند و امیدی به تغییر رفتار آنها ندارند. باید به آنها حق داد. وقتی کودک شما رفتاری پرخاشگرانه دارد، به تخریب وسایل می پردازد یا والدین و اعضای خانواده را آزار می دهد، خود را ضعیف احساس می کنید.

 

اگر علی رغم کمک گرفتن از مشاوران، رفتار کودک شما تغییری نکند احساس دلسردی خواهید کرد ولی تجربه نشان داده در بسیاری از موارد والدین و کودکان می توانند تغییر کنند.

 

سؤال این نیست که «آیا بچه ها می توانند تغییر کنند؟» بلکه این است که «آنها چرا و چگونه تغییر می کنند؟»


● نقش والدین در پیشرفت روحی کودکان


بسیاری از والدین برای تغییر دادن شخصیت کودکان خود دست به اقداماتی بی نتیجه می زنند. یادتان باشد کودکان به خاطر این که احساس بهتری داشته باشند تغییر نمی کنند بلکه به خاطر تغییر کردن است که احساس بهتری پیدا می کنند. آنها برای این تغییر می کنند که مهارت های لازم برای حل مشکلات را یاد بگیرند.

 

در واقع وقتی کودکان از حل مشکلات خود عاجز می مانند دچار خشم، ناامیدی یا ترس می شوند و در این زمان است که به «رفتار جبرانی» روی می آورند.

 

قطعاً مردم با فراگیری راههای حل مشکلات پیش رو تغییر می کنند. تجربه نشان می دهد که بشر همواره به پیشرفت و بهتر شدن می اندیشد. وقتی به کسی راه درست غلبه بر مشکلات را نشان می دهید غالباً از آن استقبال می کند.

 

اگر به زندانیان توجه کنید متوجه می شوید به علت ناتوانی آنها در حل مشکلات اوضاع پیچیده تر شده و آنها یاد گرفته اند با پیش گرفتن رفتاری تهاجمی، ضد اجتماعی و حتی جنایت آمیز به جنگ این مشکلات بروند. برخی از والدین ب راین باورند که عواقب بعضی از رفتارهای آنها در قبال کودکان غیر قابل جبران است و خود را مقصر می دانند ولی سرزنش کردن خود فایده ای ندارد بلکه مسأله مهم مسئولیت پذیری است.

 

واقعیت این است که والدین قبل از بچه دار شدن مهارت های لازم را فرا نمی گیرند و وقتی با مشکلات مواجه می شوند نمی دانند چه کار باید بکنند و خود را ناتوان می بینند. ولی زمانی که آنها مسئولیت بیشتری می پذیرند برای حل مشکلات کودکان خود از دیگران کمک می گیرند.

 

درست است که مردم تغییر می کنند ولی کودک شما باید مهارت های لازم برای هماهنگی با شرایط جدید را بیاموزد.

 

اگر به خود بگویید «دلم می خواهد پدری متفاوت برای فرزندم باشم» اما مهارت های لازم را فرانگیرید اشتباهات خود را تکرار خواهید کرد. در واقع طبیعت بشر این است که دچار ناامیدی و درماندگی شود.

 

 

▪ آیا جای امیدواری هست؟


بله. شما هرگز نباید امید خود را از دست بدهید. به قول معروف «امید ارزان است، پس در مصرف آن زیاده روی کنید!»

 

البته اگر نتوانید برای خود و کودکانتان اهدافی را در نظر بگیرید و برای رسیدن به آنها راههایی پیدا کنید چیزی تغییر نخواهد کرد.مردم همیشه به روزهای بهتر می اندیشند اما برای رسیدن به این هدف باید ابزار لازم را فراهم کرد.

 

تربیت فرزند کار دشواری است، هیچکس به والدین راه های مقابله با مشکلات کودکان را یاد نمی دهد بنابراین بهتر است هر چه سریعتر مهارت های لازم را بیاموزید.

 

بله، همیشه جای امیدواری هست ولی باید کاملاً آماده باشید.