اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به جای سئوال از رئیس جمهور؛ سئوال از نمایندگان را تصویب کنید !



مرتضوی در تامین اجتماعی ادامه خواهد داد!

به جای سئوال از رئیس جمهور؛ سئوال از نمایندگان را تصویب کنید !

نمایندگان مجلس ایران گویی در مساله سعید مرتضوی مستاصل شده‌اند. عده ای از آنان وزیر کار را فراخوانده اند ، اما پاسخی دریافت نکرده اند و عده ای ناامید از مجلس ، به دیوان عدالت اداری متوسل شده اند

 , ,اخبار,اخبار سیاسی

 

نمایندگان مجلس ایران گویی در مساله سعید مرتضوی مستاصل شده‌اند. اکنون پس از گذشت روز‌ها از قول شرف مرتضوی برای کناره گیری از ریاست تامین اجتماعی، آنهایی که آن قول شرف را از وی گرفته بودند، هنوز نمی‌دانند که تکلیفشان چیست! مرتضوی استعفا داده و در خانه نشسته است یا نه به ریاستش مشغول و قول شرف را زیر پا گذارده است؟

 

به گزارش «تابناک»، در همین ارتباط محمدقیوم دهقانی یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در مصاحبه‌ای از حضور شیخ الاسلامی در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داده و گفته است که: از وزیر در خصوص حضور مرتضوی در محل کار خود سئوال کردیم، ایشان در این زمینه صحبت‌های کلی کردند و به طور مشخص پاسخی ندادند اما به نظر من، پاسخ این است که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی ماندنی است.

 

وی تاکید کرده است که: «وقتی که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار است معنایش این است که خواست وزیر کار و امور اجتماعی مبتنی بر ماندن ایشان در این سازمان است.

 

علاوه بر این در روز‌های گذشته خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف اخباری را منتشر کرده‌اند که بر اساس آن، برخی نمایندگان قصد آن دارند که از طریق دیوان عدالت اداری اعتراض خود را به انتخاب مرتضوی پیگیری کنند که این خود دلیل دیگری بر منتفی شدن موضوع استیضاح و ناامیدی نمایندگان معترض به استعفای مرتضوی است.

 

حال با چنین وضعیتی نمایندگانی که از یک سو ماه‌ها با مذاکره و حکمیت قول شرف از مرتضوی گرفتند و از سویی دیگر به صورت خودجوش سه نفرشان وکالت مجلس شورای اسلامی ایران را بر عهده گرفتند و یکی شاکی شد و دیگری حکم و سومی هم در حکم ناجی، نامه قول شرف مرتضوی را به مجلس ارائه داد، اکنون سر در لاک خاموشی و البته فراموشی برده‌اند. نمایندگانی که اکنون واجب‌تر از مرتضوی بر آنان عارض شده است و آن هم مرحله دوم انتخابات و تلاش برای دوباره خزیدن به اندرون لابی‌هایی است که قطعا نفع مردم در آن نیست.

 

حال سئوال افکار عمومی این است که چه کسانی و در کجا باید این رفتار این عده از مجلسیان را مورد سئوال قرار دهند؟ اگر می‌شود رئیس جمهور منتخب مستقیم مردم را مورد سئوال قرار داد و حتی استیضاح و برکنار نمود چرا نمی‌شود نمایندگان را مورد سئوال و استیضاح قرار داد؟ نمایندگانی که برخی از آنان خود نیز در کار خود مانده‌اند!/تابناک


ویدیو مرتبط :
از ظریف سئوال می کنیم اگر قانع نشویم از روحانی سئوال می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

30 نماینده امضای خود را پس گرفتند/طرح سئوال از رئیس جمهور منتفی شد



 

 

 

30 ‌نماینده مجلس در نامه‌ای به هیئت رئیسه، نسبت به پس گرفتن امضای خود اقدام كردند كه بر این اساس تعداد امضا‌كنندگان ‌طرح مذكور ‌به ‌70‌ رسید و ‌این طرح رسماً منتفی شد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس‌ به همراه ‌99 نماینده دیگر مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور ‌را مطابق با اصل 88 قانون اساسی تهیه و در مورخ شنبه 90/04/05 به هیئت رئیسه مجلس ارائه كرد تا طبق آئین‌نامه داخلی مجلس این طرح ‌در دستور كار قرار گیرد.

اما برخی نمایندگان مجلس كه طرح سؤال را امضا كرده‌ بودند، به فارس گفتند كه "‌امضای ما مشروط به ‌شروط خاصی بود و در زمان فعلی حاضر به عملی شدن این طرح نیستیم ".

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر 30 ‌نماینده مجلس در نامه‌ای به هیئت رئیسه، نسبت به پس گرفتن امضای خود اقدام كردند تا تعداد امضاء‌كنندگان این طرح حداكثر به عدد "70 " كه نشانگر منتفی شدن طرح است، برسد.

براساس اصل هشتاد و هشتم (88) قانون اساسی، درصورتی كه حداقل یك چهارم كل نمایندگان بخواهند درباره یكی از وظایف رئیس‌جمهور سؤال كنند، باید سؤال خود را به‌طور صریح و روشن و مختصر همگی امضاء و به رئیس مجلس تسلیم كنند. رئیس مجلس موضوع را در اسرع‌ وقت به كمیسیون تخصصی ارجاع می‌كند. كمیسیون موظف است حداكثر ظرف یك هفته با حضور نماینده معرفی شده رئیس جمهور و نماینده ‌منتخب سؤال‌كنندگان تشكیل جلسه دهد. در این جلسه، نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضی را از طرف رئیس جمهور ارائه خواهد كرد تا به نمایندگان‌ سؤال كننده گزارش شود...../تحلیل:انتخاب