اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به بهانه حوادث دیشب حرم امام رضا (ع) / آیا این افراد واقعاً خودسر هستند؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به بهانه حوادث دیشب حرم امام رضا (ع)

آیا این افراد واقعاً خودسر هستند؟

به راستی مصونیت این خوارج عصر جدید که حتی به توصیه های رهبری مبنی بر اعتدال و دوری از خشونت هم وقعی نمی نهند ، تا کی ادامه خواهد یافت و پلیس تا کی نقش تماشاچی را در بلبشوهای آنان خواهد داشت؟! عصر ایران - تا به کی باید باور کرد که عده ای از افراد تابلودار و شناخته شده  که در دسته های چند ده نفری  در این گوشه و آن گوشه کشور تجمع می کنند ، شیشه می شکنند ، به بیوت علما و رجال سیاسی حمله می کنند ، تابلوی سینماها را پایین می کشند ، فحاشی می کنند ، مردم را از ورود به برخی اماکن باز می دارند ، کنسرت ها و گردهمایی های دارای مجوز را به هم می زنند، شعار می دهند و حتی کتک می زنند و ...  خودسر هستند!

شب گذشته در مراسم شب قدر در حرم مطهر امام رضا (ع) بار دیگر یک دسته از همین افراد با تجمع در گوشه ای از صحن حرم رضوی (ع) تلاش داشتند تا در مراسم اخلال ایجاد کنند و تا حدودی نیز همین کار را کردند .

این افراد با سر دادن شعار علیه حجت الاسلام ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام رهبری مانع از سخنرانی ایشان در این مراسم شدند و در شبی عزیز و در مقابل چشم هزاران نفر که برای کسب فیض از مراسم معنوی شب قدر به حرم امام هشتم شیعیان آمده بودند ، حرمت این شب و حرمت حرم رضوی را شکستند و با پرتاب بطری آب ، به سر دادن شعار هایی علیه ناطق نوری پرداختند تا مانع سخنرانی وی شوند.

ظاهرا دلیل این برخورد هم به سخنان چند روز پیش حجت الاسلام ناطق نوری باز می گردد که در مصاحبه ای از همین افراط کاری ها و افراد افراطی انتقاد کرده بود ، از این رو همین افرادی که ادعای دینداری و ولایتمداری شان گوش فلک را کر کرده ، دیشب بر خلاف توصیه های صریح رهبری شعار " مرگ بر ضد ولایت فقیه " را نیز چاشنی اقدامات خود کردند.

البته پدیده "افراد خودسر " و حرکت های به اصطلاح " خودجوش " موضوع جدیدی نیست و این افراد که خود را عین اسلام و خط ولایت می دانند سال هاست که با جولان دادن در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور با برداشت های خاص و متحجرانه خود از اسلام و انقلاب حتی نزدیک ترین یاران انقلاب و امام (ره) را نیز بی نصیب از فحاشی ، حمله فیزیکی و حرمت شکنی نگذاشته اند.

این افراد که حرکاتی خوارج گونه دارند و برداشت های افراطی آنها از دین و انقلاب و نظام مختص خودشان است ، در سال های گذشته هر چه خواسته اند کرده اند و از یک مصونیت آهنین برخوردار بوده اند. در برخی مواقع سرعت عملکرد و جمع شدن آنها در یک محفل و یا مراسم به حدی بوده که شائبه برنامه ریزی و هماهنگی آنها از یک مراکز خاص تقویت می شود و سخت می شود باور کرد که این افراد به صورت خودسرانه و خودجوش در برخی مراسم و جلساتی که اطلاع رسانی درباره آنها عمومی نبوده است ، به صورت هماهنگ جمع می شوند و مراسم را به هم می ریزند!

کارهایی که بعضا این افراد می کنند به حدی شنیع و زشت است که بر اساس آموزه های دینی ما مسلمانان هیچ مسلمانی حاضر نمی شود ننگ بر زبان راندن این کلمات زشت و سخیف و یا انجام اعمال این چنینی را بر جان بخرد و این شائبه تقویت می شود که این افراد آن گونه که مدعی هستند ، درد دین ندارند بلکه بیشتر با سوءاستفاده از روکش های دینی ( که در بسیاری از مواقع حتی این روکش ها را نیز زیر پا می گذارند) به تسویه حساب سیاسی با این و آن به دستور سیاسیون پشت صحنه می پردازند.

به راستی مصونیت این خوارج عصر جدید که حتی به توصیه های رهبری مبنی بر اعتدال و دوری از خشونت هم وقعی نمی نهند ، تا کی ادامه خواهد یافت و پلیس تا کی نقش تماشاچی را در بلبشوهای آنان خواهد داشت؟!/عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
حرم امام رضا ع❤دیشب❤توعیدهمه مبارک❀❀❀❀❀❀

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضیافت افطار در حرم مطهر امام رضا (ع)