اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به‌جای نان بازو، نان یارانه و صدقه را می‌خوریم


دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: زمانی که تولید ضعیف باشد به جای خوردن نان بازو، نان یارانه و صدقه را می‌خوریم.

خبرگزاری ایسنا: دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: زمانی که تولید ضعیف باشد به جای خوردن نان بازو، نان یارانه و صدقه را می‌خوریم.

محمدرضا مرتضوی در مراسم تقدیر از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان تهران با بیان اینکه از نظر تولید خیر و شر بودن مصداق‌های متفاوتی دارد، اظهار کرد: زمانی که سرزمین‌ها آباد، کارگران کوشا، مردم با نشاط و حکومت و متصدیان دولتی درستکار، امین و منتخب مردم باشند از نظر تولید مصداق بارز خیر است.

وی افزود: در عین حال زمانی که زمین‌های زراعی خشک باشند و کارخانه‌ها با ظرفیت کمتر از 30 درصد کار کنند کارگران نیز با وجود کار مناسب، شرمنده خانواده‌های خود می‌شوند و از سوی دیگر زمانی که متصدیان دولتی دست در اموال عمومی ببرند، مصداق شر است و نتیجه‌اش این می‌شود که به جای اینکه نان بازوی خود را بخوریم باید نان صدقه و یارانه را بخوریم.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ امیدواریم به جایی برسیم که بخش خصوصی و مردم آن‌قدر توانمند شده باشند که یارانه به حساب همه بریزند و دستی به سوی دولت دراز نکنند.

مرتضوی همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کشور به واسطه تحریم‌ها، گفت: متاسفانه ظلم و جوری که در سال‌های اخیر به ملت ایران شد، باعث تضعیف صنعت شد اما اکنون به همت صنعتگران و حکومت به نقطه‌های خوبی رسیده‌ایم و به قول آقای روحانی اخیرا نیز کاسه‌های تحریم شکسته شده و هیچ چینی‌بندزنی در دنیا نمی‌تواند آن‌ها را به هم بچسباند.

در این مراسم 30 واحد صنعتی و معدنی نمونه و دو پیشکسوت عرصه صنعت و معدن استان تهران معرفی و تقدیر شدند.

امروز - چهارشنبه - در همایش روز صنعت، معدن و تجارت استان تهران واحدهای نمونه و برتر صنعتی و معدنی این استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش واحدهای معرفی شده در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع دارویی، صنایع غذایی، فلزی، برق و الکترونیک، منسوجات و پوشاک، صنایع معدنی، شیشه و پلور و ... فعالیت می‌کنند.

لیست واحدهای برتر استان تهران به شرح زیر است:

رتبه     نام واحد     حوزه انتخابیه
1     ابر بسپار آرمان     شیمیایی
2     آرا پژوهش     دانش بنیان
3     پارس آسفالت دماوند     شن و ماسه
4     پاکدشت بتن     تولید بتن و قطعات بتنی
5     پردازش تصویر رایان     انتشار و چاپ
6     پل ایده آل تجهیز     ابزار پزشکی
7     پوشش گران جامه     منسوجات و ساخت پوشاک
8     پویا پلیمر     پلاستیک
9     پویش رایان تصویر     ابزار پزشکی
10     تجارت الکترونیک پارسیان کیش     صنایع الکترونیک
11     توسعه و تجارت ماتریس     صنایع الکترونیک
12     توربو کمپرسور نفت     صنایع برق
13     تهران دلتا     منسوجات و ساخت پوشاک
14     داروسازی ابوریحان     صنایع دارویی
15     داروسازی خوارزمی     صنایع دارویی
16     رنگ و رزین خوش     صنایع شیمیایی
17     سمیه     صنایع غذایی
18     شوفاژکار     صنایع فلزی
19     شیشه و گاز     شیشه و بلور
20     صنایع چراغ اتومبیل مدرن     قطعات خودرو

21     صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی     پوشش بیمه‌ای در جهت ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری
22     صنایع شیمی ساختمانی آبادگران     صنایع معدنی
23     فردوس کاران امید     صنایع فلزی
24     سرنام بسپار     صنایع لاستیک و پلاستیک
25     کناف ایران     صنایع معدنی
26     منگان     ماشین سازی
27     نوری سازه     شیشه و بلور
28     ونوس شیشه     شیشه و بلور
29     ویتانا     غذایی و آشامیدنی
1 (پیشکسوت)     آهک و سلستین ابردژ     معدن گچ، آهک، سلستین
2 (پیشکسوت)‌     شرکت دمنده     ساخت انواع الکتروموتور


ویدیو مرتبط :
دستگاه بسته بندی نان،نان خشک،نان پیتزا،نان فانتزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت انواع نان پس از هدفمند كردن یارانه‌ها



 

 

 

هدفمند کردن یارانه

 

 

سال گذشته را شاید بتوان سالی پر فراز و نشیب برای نان و تغییرات قیمتی آن در تهران دانست به‌طوری‌كه تقریبا در ماه‌هایی از اواسط سال گذشته قیمت انواع نان افزایش یافت و تصویب طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها نیز انتظار را برای افزایش دوباره قیمت آن دو‌چندان كرد؛

اینكه قیمت نان پس از هدفمندكردن یارانه‌ها چقدر خواهد شد، سوالی است كه تاكنون بی‌پاسخ مانده و پاسخ‌های آن تنها بر پایه حدس و گمان استوار است.

بسیاری همسطح شدن قیمت نان یارانه‌ای با قیمت نان آزاد را محتمل‌ترین اتفاق ممكن پیش‌بینی‌می‌كنند.  در حال حاضر قیمت هر كیلو آرد یارانه‌ای 75 ریال و قیمت هر كیلو آرد آزاد 410 تومان است كه این تفاوت نرخ‌های متفاوتی را برای نان‌های یارانه‌ای و آزاد رقم زده است.

این درحالی است كه در حال حاضر تنها می‌توان در مورد نرخ آرد آزاد سخن گفت در حالی كه با هدفمند كردن یارانه‌ها، یارانه حامل‌های انرژی مورد نیاز نانوایی‌ها نیز حذف می‌شود. موضوعی كه نمی‌توان در حال حاضر تخمین قابل قبولی از افزایش قیمت این حامل‌ها و تاثیر آن بر قیمت نان ارائه كرد.

در عین حال چندی قبل وزیر بازرگانی اعلام كرد: در شرایط فعلی هزینه آرد کمتر از 10 درصد کل قیمت تمام شده نان است یعنی در نان 300‌تومانی سهم آرد 30 تومان هم نیست لذا سهم آرد سهم بزرگ در قیمت تمام شده نان نیست چرا که هزینه‌های کارگری، اجاره، آب، برق و سایر هزینه‌ها بالاست و در واقع ما تنها درباره آرد این تغییر قیمت را دنبال می‌کنیم.

مهدی غضنفری افزود: پیش‌بینی‌ ما این است که نان در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها ارزان‌تر از نان آزاد پز خواهد بود. علتش این است که آزادپز از آرد 400 تا 450 تومانی استفاده می‌کند ولی ما در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، آرد را به قیمت 300 تومان از نیمه دوم سال عرضه می‌کنیم.

همچنین وزیر بازرگانی چند روز قبل در این خصوص اعلام كرد: یارانه نان امسال هدفمند و قیمت آرد نیز واحد می شود. در این راستا طرحی که وزارت بازرگانی پیشنهاد داده، این است که بعد از اینکه رئیس‌ جمهور هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرایی کرد، وزارت بازرگانی بتواند از همان روز، آرد را با قیمت‌های جهانی به نانواها ارائه دهد.به‌گفته مهدی غضنفری، هم اکنون قیمت آرد یارانه‌ای حدود 75 ریال و قیمت آرد برای آزادپزها، 450 تومان است.

بنابراین قیمتی که تصور می کنیم بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی خواهد شد، بین دو قیمت مذکور خواهد بود.

غضنفری در حالی از آزادسازی قیمت آرد در آغاز هدفمندی یارانه‌ها خبر داده است كه قرار بود كالاهای مصرفی به خصوص كالاهای استراتژیك آخرین حلقه از اجرای هدفمندی یارانه‌ها باشد.

اما پس از صحبت‌های وزیر بازرگانی قائم مقام وی، با ارائه توضیحاتی در مورد چگونگی هدفمند شدن یارانه‌ها در بخش نان تصریح كرد: ابتدا پرداخت‌ها انجام می‌شود و سپس هدفمند كردن یارانه‌ها در بخش نان اجرایی می‌شود. مسعود موحدی در این مورد توضیح داد: هنوز تصمیم در این مورد قطعی نیست اما به هر حال این موضوع دو بخش دارد؛ یك بخش مربوط به تولید و بخش دیگر مربوط به مصرف است یعنی گندم را ممكن است با قیمت جهانی یا گران‌تر برای حمایت از تولید بخریم.

آن بخش كماكان برقرار خواهد بود و در بخش مربوط به مصرف هم اول پرداخت صورت می‌گیرد و بعد از آن هر مقداری كه قرار باشد برداشته شود، اول شارژ می‌شود و بعد برداشته می‌شود.

موحدی همچنین در مورد نحوه حذف یارانه نان خاطرنشان كرد كه تصمیم قطعی را كارگروه هدفمند كردن یارانه‌ها می‌گیرد. وی در مورد برآورد افزایش قیمت در بخش نان یارانه‌ای نیز تصریح كرد:‌ اینها برآورد شده است. برآوردها این است كه ما كمتر از قیمت نان آزاد حال حاضر را خواهیم داشت.

موحدی در مورد این كه آیا با اجرای این طرح دیگر نان با آرد یارانه‌ای نخواهیم داشت؟‌ گفت:‌ این بستگی دارد به برنامه هدفمند كردن یارانه‌ها كه چند درصد آن اتفاق بیفتد. حالا باید تصمیم نهایی گرفته شود. پس از تصویب هدفمندی یارانه‌ها در مجلس، قیمت نان و حذف یارانه آن به عنوان قوت غالب مردم،‌ بارها و بارها مورد بحث قرار گرفت و حتی اظهارنظرهای گوناگون مسئولان موضوع را به تضاد كشاند.

بحث بر سر این موضوع از همان ابتدای سال جاری با سخنان معاون وزیر بازرگانی آغاز شد. حمید علیخانی معاون وزیر بازرگانی و مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران از سناریوهای مختلف وزارت بازرگانی كه در دست بررسی است خبر داد كه از جمله آنها می‌توان به حذف یكباره یارانه نان اشاره كرد. به گفته او وزارت بازرگانی به دنبال آن است تا در یک مرحله از بحث یارانه آرد و نان خارج شود...../تحلیل:عصرایران