اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهمنی:احتمال پیش‌فروش اینترنتی سکه در روزهای آینده



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ورود اسکناس‌های نو شب عید به بازار/ احتمال پیش‌فروش اینترنتی سکه در روزهای آینده

اخبار امروز -رئیس کل بانک مرکزی از تامین نیاز اسکناس نو شب عید، اجرای طرح پیش فروش اینترنتی سکه در سری سوم و پرداخت کامل پول انصراف دهندگان در طرح پیش خرید سکه خبرداد.

محمود بهمنی در پاسخ به سئوالی در مورد میزان ورود اسکناس های نو به بازار در ایام پایانی سال گفت: اسکناس نو به هر میزان که مورد مصرف مردم و نیاز بازار باشد، وارد بازار خواهیم کرد و در اختیار بانکها قرار می دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی برای تامین اسکناس مورد نیاز شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: به هر میزان که نیاز بازار باشد از خزانه بانک مرکزی در اختیار بانکها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از در نظر گرفتن شعب کشیک بانکها در روزهای پایانی سال برای خدمات رسانی به مردم و فعال بودن دستگاه های خودپرداز بانکی خبرداد.

بهمنی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد افزایش وام خودرو و وام مسکن گفت: فعلا تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

پیش فروش اینترنتی سکه

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که چرا پیش فروش سکه با نرخ سود 18 درصد عملیاتی نشد؟ گفت: به دلیل اینکه این نوع پیش فروش سکه قطعی نیست، دارای ایراد شرعی بود.

وی در مورد خرید و فروش اینترنتی سکه در طرح پیش فروش عنوان کرد: برخی از خریداران ممکن است که دسترسی به پیش خرید سکه نداشته باشن، بنابراین می توان اجرای طرح را در مرحله بعد به صورت اینترنتی انجام داد، حتی همین مرحله بررسی در صورت ضرورت، در روزهای آینده فروش اینترنتی را نیز آغاز می‌کنیم.

بهمنی در مورد انصراف خریداران پیش فروش سکه گفت: همانطور که در سری قبل اجرای این طرح افراد می توانستند در صورت انصراف اوراق مشارکت با نرخ 24 درصد دریافت کنند، در طرح جدید هم افراد می‌توانند پول خود را به صورت کامل دریافت نمایند. به هرحال حتی اگر فردی مثلا 3 روز بعد برای انصراف اقدام کند، عین پول خود را بازپس خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح برای افرادی است که پولی دارند و نمی خواهند که سرمایه خود را به صورت پول نقد نگه دارند، نه برای افرادی که سکه خریداری می کنند و آن را وارد بازار سفته بازی می کنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در صورتی که نرخ سکه با توجه به نرخ طلا کاهش و یا افزایش یابد، بانک مرکزی در نرخ پیش فروش سکه تجدید نظر خواهد کرد.

ارز مرکز مبادلات ارزی

وی در بش دیگری از سخنان خود در مورد ارزهای مبادلاتی در مرکز مبادلات ارزی کشور عنوان کرد: در حال حاضر عملا خریدهایمان با دلار و یورو نیست و با سایر ارزها صورت می گیرد.

بهمنی در پاسخ به این سئوال که آخرین آمار نشان دهنده این است که یورو بیشتر ارز مبادلاتی در این مرکز بوده است؟ گفت: این ارزها تبدیل می شوند و در نهایت از کشورهایی که خرید از آنها صورت می گیرد به سایر ارزها تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه نرخ دلار در بودجه سال آینده بهتر است که نرخ ارز مرکز مبادلات ارزی باشد، از تقدیر رئیس جمهور از عملکرد این مرکز با تاکید بر تزریق ارز بیشتر و تقویت آن خبرداد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
آموزش فروشگاه اینترنتی - قسمت سوم - فروش اینترنتی تبلیغات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهمنی اعلام کرد:آغاز پیش فروش سکه



 

بهمنی اعلام کرد:آغاز پیش فروش سکه

 

رئیس کل بانک مرکزی از تقسیط ۳۶ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانکی خبر داد و گفت: بانک مرکزی پیش فروش سکه را برای ۴ ماه آینده با نرخ جهانی به علاوه سود ناچیزی انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی امروز یکشنبه در نشست صبحانه با مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: هم اکنون در بازار معاملات آتی بورس، سکه به قیمت ۸۳۲ هزار تومان برای تحویل در ۴ ماه آینده پیش فروش می شود در حالی که بانک مرکزی قصد دارد سکه را برای چهار ماه آینده به قیمت فعلی بازار جهانی طلا به علاوه سود ناچیزی پیش فروش کند که بر این اساس، قیمت پیش فروش هر قطعه تمام سکه بهار آزادی حول و حوش ۵۳۰ تا ۵۴۰ هزار تومان خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه می خواهیم قیمتهای سکه بدون ضابطه افزایش نیابد، افزود: تدابیر بانک مرکزی به گونه ای خواهد بود که قیمت سکه در بازار به صورت معقول تغییر کند و این افزایش افسارگسیخته نباشد.

نزدیک ۳۶ هزار میلیارد تومان ؛ جدیدترین رقم درباره مطالبات معوق

وی با اشاره به ورود بانکها به تقسیط بدهی دریافت کنندگان مطالبات، گفت: تا ۱۵ آبان ماه حدود ۳۵ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال از مطالبات معوق تقسیط شده که برای این رقم، ۲۰ هزار و ۳۸۲ پرونده تشکیل شده است و امید می رود تا پایان سال بتوان این کار را سامان دهی کرد.

تقسیط بدهی ابلاغ می شود

بهمنی همچنین از مصوبه جدید دولت برای پوشش مابه التفاوت نرخ تسهیلات ارزی قبل از سال ۷۲ پرداخت شده خبر داد و گفت: این مصوبه که در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد، منجر به بخشودگی جرایم بدهکاران به حساب ذخیره ارزی و تقسیط این بدهی خواهد شد. براساس ماده ۲۸ قانون بودجه، به بانکها اختیار داده شد تا مطالبات معوق را برای پنج سال و تنها برای یک بار تقسیط دهند.

وی ادامه داد: سه سال و نیم قبل ایران حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیارد دلار پول را در بانکهای اروپا سپرده گذاری کرده بود در حالی که با تدبیر بانک مرکزی با توجه به شرایط تحریم این پول تبدیل به ذخیره طلا شده که آن زمان قیمت طلا ۶۵۶ دلار بود و هم اکنون با افزایش جهانی قیمت طلا این ذخایر سه برابر برای ایران سود داشته است.

نقدینگی و پول همانند آب پشت سد است

بهمنی اظهار داشت: نقدینگی و پول همانند آب پشت سد است که اگر این آب به صورت کانالیزه در همه بخشها هدایت شود شکوفایی را به بار می آورد در حالی که اگر بی ضابطه رها شود، تبدیل به سیل نقدینگی سرگردان شده که امری مضر برای اقتصاد است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، امروز با نرخ ۶ درصد حتی ۱۰ و ۱۲ درصد نیز نمی توان سپرده و پول از دست مردم جمع کرد، این در حالی است که سال گذشته نرخ تورم ۱۲.۴ درصد، مهرماه و آبان ماه امسال به ترتیب ۱۹.۱ و ۱۹.۸ درصد بوده است، بنابراین اگر بخواهیم داشته باشیم اوراق مشارکت با نرخ سود ۱۵ درصدی به فروش رسانیم نباید انتظار به خرید از سوی مردم را داشته باشیم.

اتفاقات سفارت انگلیس وی با اشاره به تلاش بانک مرکزی برای پایین آوردن نرخ ارز، گفت: این تلاش در حال به ثمر نشستن بود که متاسفانه با حرکت صورت گرفته در مورد سفارت انگلیس، نرخ ارز تاثیر پذیرفت و مشکلاتی را به وجود آورد در حالی که بانک مرکزی خود یک نهاد سیاسی نیست و هیچ گاه خود را وارد سیاست نمی کند.

بهمنی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن راهکارهایی برای مقابله با تحریم گفت: باید جامعه را به نحوی اداره کنیم که بتوانیم دو سال خود را حفظ کنیم گویا در شعب ابیطالب گرفتار شده ایم..... /   گزارش : خبرگزارى مهر