اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهره برداری از ۷۲ سامانه ثبت تخلفات رانندگی



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور

امروز ۷۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش مهر، امروز پنجشنبه ۷۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود. فاز نخست اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور شامل محورهای تهران-قم-اصفهان و تهران-ساوه به بهره‌برداری می‌رسد.

مقرر است در چارچوب این طرح ملی ظرف مدت ۳ سال ۱۸۸۰ سامانه هوشند ثبت تخلفات عبور و مرور در ۳۴ هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور نصب و بهره‌برداری شود. اجرای پروسه نصب سامانه‌ها از ۱۰ خرداد ۹۴ آغاز شد و پیش‌بینی آن است که ۶۰۰ سامانه جدید ظرف سال اول در قالب ۷ فاز نصب و راه‌اندازی شود.

امروز پنجشنبه در فاز نخست ۷۲ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور فعال می‌شود. فاز دوم سال نخست اجرای پروژه در محورهای تهران-کرج-قزوین-زنجان-تبریز، آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت، اهر-تبریز، آزادراه شهید کسایی دنبال می‌شود که هم اکنون مکان‌یابی و محل نصب دوربین‌های ثبت تخلف انجام و وارد فاز عملیاتی شده‌است.

پیش‌بینی می‌شود ۱۰۶ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور این محورها نیز تا پایان اسفندماه ۹۴ مورد بهره‌برداری قرار گیرند. به عبارت دیگر تا پایان امسال در مجموع فاز یک و فاز دو ۱۸۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور به ۴۰۰ سامانه فعلی اضافه می‌شود.

قرار است ۴۲۰ سامانه دیگر نیز در قالب فازهای ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ سال نخست از فروردین تا خرداد ۹۵ نصب و راه‌اندازی ‌شوند.


  اخباراجتماعی  - مهر  


ویدیو مرتبط :
Iran Police traffic smart equipment for Registration of driving violations سامانه ثبت خلاف رانندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده چالوس


رئیس پلیس راه راهور ناجا با حضور در پاسگاه پلیس راه کرج – چالوس سامانه ثبت تخلفات حادثه ساز را افتتاح نمود.

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه راهور ناجا با حضور در پاسگاه پلیس راه کرج – چالوس سامانه ثبت تخلفات حادثه ساز را افتتاح کرد.

سرهنگ محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه تخلفات سرعت غیر مجاز، تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز از جمله تخلفات شایع در سطح محورهای کوهستانی و مخصوصاً جاده چالوس بوده و منجر به تصادفات رخ به رخ و مسدود شدن موقت یا طولانی مدت جاده ها می‌شود تصریح کرد: سامانه ای طراحی شده که از این به بعد تخلفات حادثه ساز مخصوصا سرعت و سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ از طریق این سامانه کنترل شده و نسبت به اعمال نمره منفی، توقیف خودرو ، اعمال قانون و ارسال برگه تخلف به آدرس مالکان اقدام می کند.

سرهنگ حمیدی افزود: جریمه تخلف سرعت و سبقت غیر مجاز در جاده های دوطرفه یکصد هزار تومان و تجاوز به چپ پنجاه هزار تومان است؛ ولی مهم آن است که با کاهش این تخلفات حادثه ساز، ایمنی و انضباط ترافیکی ارتقاء یابد و به تناسب کاهش این تخلفات، افزایش روانی ترافیک و کاهش انسدادها را شاهد باشیم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج در سایر محورهای مواصلاتی نیز اجرایی خواهد شد تا از بروز تخلفات حادثه ساز جلوگیری شود.