اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهره برداری از رادار 1100 كیلومتری سپاه


فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: سامانه رادار "غدیر " با برد 1100 كیلومتر و ارتفاع 300 كیلومتر با توان رصد ماهواره‌ها در مدار پایین (لئو) برای اولین بار مورد استفاده عملیاتی قرار گرفت.

به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده با اشاره به ویژگی‌ها و تفاوت‌های رزمایش موشكی پیامبر اعظم (ص) 6 با رزمایش‌های گذشته اظهار داشت: علاوه بر رونمایی از سیلوهای پرتاب موشك، سامانه رادار "غدیر " با برد 1100 كیلومتر و ارتفاع 300 كیلومتر برای اولین بار مورد استفاده عملیاتی قرار گرفت.

وی افزود: رادار غدیر برای كشف اهداف هوایی، هواپیماهای رادارگریز، موشك‌های كروز و موشك‌های بالستیك و نیز ماهواره‌های در مدار پایین (لئو) طراحی و ساخته شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان خاطرنشان كرد: این سامانه پس از آنكه در ماه‌های گذشته مورد آزمایش‌های هوایی قرار گرفته بود در مرحله دوم رزمایش پیامبر اعظم (ص) 6 نیز برای رهگیری موشك‌های شلیك شده از آن بهره‌برداری شد.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
بهره برداری از رادار و سیستم های الکترونیکی در شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهره‌برداری ازخط گازایران-تركمنستان



 

خط لوله دوم گاز

 

 

مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه گاز، از اتصال خط لوله دوم گاز ایران تركمنستان (دولت‌آباد سرخس) از روز جمعه ۴ دی‌ماه خبر داد و گفت: این طرح گازی، هفته آینده با حضور روسای جمهور ایران و تركمنستان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

 


علیرضا غریبی با بیان این كه ساخت این خط لوله به طول ۳۵ كیلومتر و قطر ۴۸ اینچ به طور كامل به پایان رسیده و هم‌اكنون عملیات تزریق گاز به خط لوله سرخس خانگیران در حال انجام است، به مهر گفت: عملیات تزریق گاز به این خط لوله تا آخر هفته به پایان می‌رسد.

 


این مقام مسئول با یادآوری این كه ساخت خط لوله سرخس خانگیران در مدت ۱۰۰ روز انجام شده است، بیان كرد: هزینه ساخت این خط لوله، حدود ۳۵ میلیون دلار بوده كه با ساخت آن ، امكان افزایش ظرفیت گاز وارداتی از تركمنستان فراهم می‌شود. وی اظهار كرد: خط لوله سرخس دولت‌آباد از ظرفیت انتقال روزانه بیش از ۱۵ میلیون متر مكعب گاز برخوردار است كه گاز وارداتی را به پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد منتقل می‌كند.

 


وی با اشاره به این كه در فاز دوم بزودی ساخت خط لوله پالایشگاه هاشمی‌نژاد سنگ بست به طول۱۲۰ كیلومتر و ۴۸ اینچ آغاز می‌شود ، گفت: این خط لوله هم از ظرفیت انتقال روزانه ۴۵ میلیون متر مكعب گاز طبیعی برخوردار است.