اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهره‌ برداری از مترو فرودگاه مهرآباد تاپایان سال


مدیرکل فرودگاه‌ مهرآباد با بیان اینکه ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: متروی مهرآباد دارای 3 ایستگاه است که این ایستگاه‌های سه‌گانه در تقاطع ورودی فرودگاه و جاده مخصوص، مقابل ترمینال‌های یک و دو و در میانه مسیر در مقابل ترمینال 4 و 6 راه‌اندازی خواهد شد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل فرودگاه‌ مهرآباد با بیان اینکه ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: متروی مهرآباد دارای 3 ایستگاه است که این ایستگاه‌های سه‌گانه در تقاطع ورودی فرودگاه و جاده مخصوص، مقابل ترمینال‌های یک و دو و در میانه مسیر در مقابل ترمینال 4 و 6 راه‌اندازی خواهد شد.

علی رستمی‌ با اشاره به جلسه مشترکی که با مدیرعامل شرکت مترو تهران مبنی بر تکمیل ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد داشته است، افزود: طرح اجرای اتصال فرودگاه مهرآباد به شبکه مترو تهران که مدتی به تعویق افتاده بود، به‌ طور مجدد آغاز شد و این شرکت قول مساعد داد که تا قبل از پایان امسال مترو به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این طرح به‌ منظور رفاه هرچه بیشتر مسافران و مراجعان به فرودگاه مهرآباد است که در امتداد خط شماره چهار شبکه اصلی مترو واقع در ابتدای جاده مخصوص کرج به سمت فرودگاه کشیده می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد افزود: متروی مهرآباد دارای 3 ایستگاه است که این ایستگاه‌های سه‌گانه در تقاطع ورودی فرودگاه و جاده مخصوص، مقابل ترمینال‌های یک و دو و در میانه مسیر در مقابل ترمینال 4 و 6 راه‌اندازی خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته، مترو مهرآباد در صورت تکمیل و راه‌اندازی قادر به جابه‌جایی 5 هزار مسافر در ساعت است، بیان کرد: در حال حاضر محوطه مقابل ترمینال و خیابان‌های منتهی به ترمینال‌ها که درگیر این پروژه بودند، توسط شرکت مترو تهران ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شرکت مترو تهران برای تکمیل و بهره‌برداری تا قبل از سال جاری خواهد بود، اظهار داشت: به روز شدن علائم راهنمائی و رانندگی در مهرآباد از دیگر اقدامات مهم در فرودگاه است و این پروژه در 2 فاز انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد ادامه داد:‌ با توجه به حجم بالای تردد مسافر و خودرو در فرودگاه مهرآباد و تغییر اصلاح هندسی ترافیک در محوطه فرودگاه، نیاز به نصب تابلوهای راهنمائی و رانندگی جدیدتری احساس شد.

وی افزود: اجرای این پروژه در 2 فاز انجام می‌شود که در فاز اول، 9 عدد تابلوی راهنمایی و رانندگی با همکاری و هم‌فکری راهنمایی و رانندگی در مهرآباد نصب شد. این تابلوها برای ایجاد نظم عبور و مرور و اجرای مقررات رانندگی به منظور کاهش تصادفات و ایمنی ترافیک و اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شده است.


ویدیو مرتبط :
تعرفه تابلو تبلیغاتی در فرودگاه مهرآباد - فرابیلبورد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهره‌برداری از خط 4 مترو تا پایان سال


مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران گفت: تا پایان امسال خط 4 مترو تهران به طور كامل به بهره برداری می‌رسد.

هابیل درویش امروز در مراسم رونمایی از قطارهای جدید و تحویل 5 قطار از طرف شركت واگن سازی تهران به شركت بهرهبرداری متروی تهران اظهار داشت: شهرداری تهران در سال 86 به جهت ساخت ومونتاژ واگن‌های قطار شهری با شركت واگن سازی تهران قراردادی منعقد كرده كه در این راستا 454 دستگاه واگن درون شهری، 160 واگن برون شهری و 38 دستگاه لوكوموتیو برقی ساخته شده و با حمایت دولت وهمت شهرداری در روزهای پایانی سال 89 توانستیم 49 دستگاه را ترخیص كنیم.



وی یادآور شد: با اضافه شدن این واگن‌ها به قطار شهری شاهد افزایش بیش از 125 هزاری مسافر به طور روزانه در متروی تهران خواهیم بود.

وی ادامه داد: این كار همواره ادامه داشته و بر اساس برنامه سال 90 ، 249 قطار با اعتبار 180 میلیارد تومان به داخل كشور آمده، مونتاژ و به بهره برداری می‌رسد كه چنانچه این كار به طور كامل به انجام رسد ظرفیت پذیرش مسافر قطار شهری به یك میلیون نفر افزایش خواهد رسید.

درویش با بیان اینكه بر اساس هدف گذاری‌های شهردار تهران بخشی از ساخت و مونتاژ واگن‌های مترو را به طور كامل در داخل كشور به انجام رسانیم، اضافه كرد: با ساخت و مونتاژ واگن‌های قطار شهری در كشور به امر اشتغالزایی كمك كرده و بیش از 500 نفر به طور مستقیم وهزار نفر غیر مستقیم به اشتغال مشغول خواهند شد.

مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران تأكید كرد: تا پایان سال خط 4 مترو به طور كامل به بهره برداری می‌رسد و 20 كیلومتر از خط 3 و 7 كیلومتر از خط 7 نیز تا پایان سال 91 به بهره برداری می‌رسد.

درویش افزود: قرار است تا پایان سال 42 قطار درون شهری، 50 واگن دو طبقه و 20 لوكوموتیو دیگر نیز به مترو تحویل داده شود كه در این مدت فاصله گذر قطارهای مترو در خط یك به 3 دقیقه، در خط 4 به 5 دقیقه و در خط 5 به 7 دقیقه كاهش پیدا خواهد كرد و ظرفیت مسافری مترو به 3 میلیون سفر خواهد رسید.

منبع : فارس نیوز