اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهره‌برداری ازخط گازایران-تركمنستان



 

خط لوله دوم گاز

 

 

مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه گاز، از اتصال خط لوله دوم گاز ایران تركمنستان (دولت‌آباد سرخس) از روز جمعه ۴ دی‌ماه خبر داد و گفت: این طرح گازی، هفته آینده با حضور روسای جمهور ایران و تركمنستان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

 


علیرضا غریبی با بیان این كه ساخت این خط لوله به طول ۳۵ كیلومتر و قطر ۴۸ اینچ به طور كامل به پایان رسیده و هم‌اكنون عملیات تزریق گاز به خط لوله سرخس خانگیران در حال انجام است، به مهر گفت: عملیات تزریق گاز به این خط لوله تا آخر هفته به پایان می‌رسد.

 


این مقام مسئول با یادآوری این كه ساخت خط لوله سرخس خانگیران در مدت ۱۰۰ روز انجام شده است، بیان كرد: هزینه ساخت این خط لوله، حدود ۳۵ میلیون دلار بوده كه با ساخت آن ، امكان افزایش ظرفیت گاز وارداتی از تركمنستان فراهم می‌شود. وی اظهار كرد: خط لوله سرخس دولت‌آباد از ظرفیت انتقال روزانه بیش از ۱۵ میلیون متر مكعب گاز برخوردار است كه گاز وارداتی را به پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد منتقل می‌كند.

 


وی با اشاره به این كه در فاز دوم بزودی ساخت خط لوله پالایشگاه هاشمی‌نژاد سنگ بست به طول۱۲۰ كیلومتر و ۴۸ اینچ آغاز می‌شود ، گفت: این خط لوله هم از ظرفیت انتقال روزانه ۴۵ میلیون متر مكعب گاز طبیعی برخوردار است.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ فوق العاده ازخط شکن با حامد کمیلی دوست داشتنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهره‌برداری از۱۷دستگاه سنجش آلودگی هوا



 

 

 

آلودگی هوا

 

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در هفته هوای پاك ۱۷ دستگاه سنجش آلودگی هوا كه با كمك‌های بانك جهانی خریداری شده و بلااستفاده مانده بود، به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین اصیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ۱۷ دستگاهی كه با اعتبار بانك جهانی خریداری شده بود و به دلایلی امكان راه‌اندازی آن فراهم نمی‌شد در هفته هوای پاك به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت:‌هم‌اكنون مشكلاتی كه بر سر راه راه‌اندازی این ۱۷ دستگاه سنجش آلودگی هوا وجود داشت از قبیل مشكل برق و تلفن و مكان برطرف شده و اعتبارات لازم نیز برای راه‌اندازی اختصاص یافته و به مردم قول می‌دهیم كه این دستگاه‌ها در هفته هوای پاك راه‌اندازی شود.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در رابطه با اقدام شهرداری در رابطه با اعلام هفته هوای پاك با شعار و زمان متفاوت گفت:‌بحث آلودگی هوا و نظارت بر كنترل آلودگی‌ها بر عهده سازمان حفاظت محیط‌زیست است بنابراین سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر حق دخالت در آن را ندارند.

او ادامه داد: ‌البته بر اساس قانون وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند مركز محیط‌زیست و توسعه پایدار داشته باشند و برنامه‌هایی را برای خودشان به صورت داخلی طراحی كنند ولی اگر در مورد برنامه‌های خود اعلام عمومی كنند و بخواهند آن را حتی در سطح یك شهر اجرایی كنند تخلف كرده‌اند.

اصیلیان تصریح كرد: شهرداری به سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته است كه هفته هوای پاك آنها یك برنامه درون سازمانی است. بنابراین اجرای برنامه‌های آنها منعی ندارد.