اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهرام شفیع هم کاپیتان تیم ملی شد!


گردهمایی بزرگ خانواده فوتبال ایران روز گذشته در هتل المپیک تهران برگزار شد. برنامه ای که «وزارت ورزش» متولی برگزاری آن بود تا پیشکسوتان، مربیان و جمعی از اهالی فوتبال را گرد هم جمع کند و علاوه بر تجدید دیدار، درباره مشکلات فوتبال ایران، بحث و تبادل نظر انجام گیرد.

تماشا: گردهمایی بزرگ خانواده فوتبال ایران روز گذشته در هتل المپیک تهران برگزار شد. برنامه ای که «وزارت ورزش» متولی برگزاری آن بود تا پیشکسوتان، مربیان و جمعی از اهالی فوتبال را گرد هم جمع کند و علاوه بر تجدید دیدار، درباره مشکلات فوتبال ایران، بحث و تبادل نظر انجام گیرد.

 دراین گردهمایی همانند اکثر برنامه هایی از این دست بی نظمی و کج سلیقگی حرف اول و آخر را می زد. به طوری که قسمت هایی از این برنامه هیچ شباهتی به مراسم گردهمایی و تجلیل نداشت.

هدف، تجدید دیدار پیشکسوتان یا مانور وزیر؟

این گردهمایی در حالی برگزار شد که هنوز هدف از برگزاری آن مشخص و واضح نیست. شاید در نگاه اول، جمع کردن فوتبالیست های سابق تیم ملی در کنار هم و تجدید دیدار آنها هدف اصلی معرفی شود، اما به نظر می رسد، برگزاری این مراسم هدفی فراتر از این داشته است. گفته می شود او در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال چنین کاری را برای آشتی و گردهم آوردن پیشکسوتان انجام داده تا دید فوتبالی ها را نسبت به وزارتخانه عوض کند و نفوذ خود را در میان اهالی این ورزش افزایش دهد.

تعدادی از حاضران در این مراسم هم باتوجه به حمایت یکی از سخنرانان از علی کفاشیان، برگزاری این جلسه را در راستای تبلیغ برای رییس فدراسیون فعلی ارزیابی کردند.

حمایت مرتضی احمدی از کفاشیان، پهلوان از دادکان

مرتضی احمدی، پیشکسوت عرصه سینما و یکی از طرفداران سرسخت پرسپولیس، هم روز گذشته در این مراسم حاضر بود. احمدی یک از افرادی بود که فرصت سخنرانی در این گردهمایی را به دست آورد و اتفاقا به نسبت کسانی که پشت میکروفن قرار گرفتند، صحبت های بهتری کرد. او با انتقاد از زمان برگزاری این گردهمایی به غیبت تعدادی از مربیان لیگ ازجمله علی دایی و امیر قلعه نویی اشاره کرد که در اردوی تیم هایشان حاضر بودند.

البته احمدی در لا به لای صحبت هایش به حمایت از علی کفاشیان پرداخت و تاکید کرد او به دلیل تجربه ای که به دست آورده، بهترین گزینه برای ریاست بعدی فدراسیون است. محمد پهلوان، دبیر فدراسیون فوتبال در زمان ریاست دادکان هم یکی دیگر از سخنرانان این برنامه بود و همان طور که پیش بینی می شد به غیبت دادکان در این مراسم اشاره کرد.

 او در پایان صحبت هایش از فرصت استفاده کرد و از دادکان هم حرف زد: «چه خوب است که از همه کسانی که در این فوتبال کار کرده اند، استفاده شود. جا دارد، جای آقای دادکان را هم خالی کنم که به نظرم می تواند به فوتبال کمک کند. البته دعوتنامه او را دیر به دستش رساندند و او هم ناراحت شد و هم اینکه فرصت نداشت خودش را برای حضور در این مراسم آماده کند.»

غیبت دایی، قلعه نویی و عابدزاده

روز برگزاری این گردهمایی و همزمانی آن با بازی های هفته بیست و سوم لیگ برتر باعث شده بود تا چهره های سرشناس زیادی در آن غایب باشند. امیر قلعه نویی و علی دایی، شاخص ترین این مربیان بودند که به دلیل بازی های تیم هایشان نتوانستند به این مراسم بروند.

در این میان غیبت احمدرضا عابدزاده عجیب بود. عابدزاده که سال ها سابقه کاپیتانی تیم ملی ایران را دارد، در این مراسم غایب بود و البته توجه کسی به این موضوع معطوف نبود.

سوءاستفاده از عابدزاده

احمدرضا عابدزاده یکی از شاخص ترین چهره هایی بود که در مراسم دیروز حا ضر نبود. عابدزاده در مورد دلیل غیبتش گفت: «من دعوت شده بودم ولی خودم شرکت نکردم. اینها فقط دنبال کارهای تبلیغاتی خودشان هستند. وقتی که با آنها کار داری هیچ  کدامشان پیدایشان نمی شود».

 تقدیر از کاپیتان های تیم ملی در اوج بی نظمی

یکی از بی نظمی های گردهمایی روز گذشته وقتی بود که از کاپیتان های پیشین تیم ملی خواسته شد، برای گرفتن عکس یادگاری روی سن بیایند. حسن حبیبی، محمود حقیقیان، همایون بهزادی، علی پروین، مهدی دینورزاده، اصغر حاجیلو، مهدی ابطحی، حمید درخشان، فرشاد پیوس، نادر محمدخانی، کریم باقری، افشین پیروانی و محمد خاکپور از کاپیتان هایی بودند که در کنار هم قرار گرفتند، اما دقایقی بعد از حضور آنها روی سن، تمام مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش، از اعضای هیئت رئیسه گرفته تا حمید سجادی و حتی بهرام شفیع هم بالا آمدند.

نکته عجیب این بود که این مدیران برای عکس گرفتن در صف جلویی ایستادند و کاپیتان های تیم ملی یک صفر عقب تر رانده شدند. در نهایت درخواست عکاسان و خبرنگاران حاضر در سالن باعث شد، مدیران فدراسیون فوتبال از روی سن پایین بیایند و بازیکنان پیشین تیم ملی نفس راحتی بکشند!

 البته در نهایت حسن روشن و مرتضی یکه که سابقه کاپیتانی در تیم ملی را ندارند در کنار کاپیتان ها باقی ماندند. دقایقی بعد از این اتفاق، خبرنگاران برای گرفتن مصاحبه از عباسی و سایر چهره های حاضر روی سن، آنها را دوره کردند که نظم سالن از کاملا به هم زد.

وزیر درحالی پایین سن به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد که فرد دیگری پشت میکروفن در حال سخنرانی بود و کسی به حرف های او توجهی نداشت. نکته عجیب این مراسم، نام بردن از امیر قلعه نویی به عنوان یکی از کاپیتان های تیم ملی ایران بود. در شروع مراسم، محمدرضا حسینیان مجری غیرفوتبالی مراسم، فهرستی از کاپیتان های تاریخ تیم ملی ایران را قرائت کرد که نام قلعه نویی هم در میان آنها بود. این درحالی است که قلعه نویی تعداد بازی های ملی اش به عدد 20 هم نمی رسد و هیچ وقت کاپیتان تیم ملی نبوده است.


ویدیو مرتبط :
اشک های کاپیتان تیم ملی زنان ایران/گزارش بازگشت تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران بدون تیم ماند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران بدون تیم ماند

فصل نقل و انتقالات بازیکنان فوتسال عصرپنجشنبه به پایان رسید و وحید شمسایی کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران بدون تیم ماند.

شمسایی با وجود اینکه چند پیشنهاد از تیم های لیگ برتری داشت اما به دلیل مسائل مالی با مدیران این باشگاه ها به توافق نرسید تانیم فصل نخست فصل آینده این رقابت ها را خارج از گود سپری کند.

برترین گلزن تاریخ فوتسال جهان فصل گذشته همراه با گیتی پسند به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر فوتسال دست یافت اما در پایان فصل با مدیر عامل این باشگاه به توافق نرسید تا بعد از سه سال اصفهان را ترک کند.این بازیکن 37 ساله هم اکنون به صورت انفرادی تمرینات خود را زیر نظر ناصر پیروردی مربی بدنساز خود پشت سر می گذارد تا خود را برای حضور در جام جهانی 2012 تایلند آماده کند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا علی صانعی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، بازیکنی که در لیگ برتر فوتسال حضور ندارد رابه اردوهای آمادگی این تیم فرا می خواند و یا اینکه شمسایی آخرین شانس خود برای حضور در جام جهانی را از دست می دهد/باشگاه خبرنگاران