اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهترین های سینمای جهان از دید مخاطب ها


انتشار فهرستی از بهترین های سینما طبق نظر کاربرهای IMDB نشان از تفاوت فاحشی با نظر منتقدها دارد.





روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: انتشار فهرستی از بهترین های سینما طبق نظر کاربرهای IMDB نشان از تفاوت فاحشی با نظر منتقدها دارد.

وب سایت IMDB به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های اطلاعاتی سینما با توجه به نظر کاربرها طی سال های گذشته بهترین آثار هزاره جدید را به تفکیک سال انتخاب کرده که حاوی نکات جالب توجهی است.

در کنار حضور پررنگ ساخته های نولان می توان به سه گانه «ارباب حلقه ها» نیز اشاره کرد که هر سه قسمت از آن در سه سال پیاپی تبدیل به بهترین فیلم ها از دید کاربرهای این وب سایت شده اند.

نکته دیگری که فهرست IMDB به خوبی نشان می دهد مربوط به علاقه مخاطب های سینما به اکشن های پر خرج و البته بلاک باسترهایی می شود که با وجود پرفروش بودن اما حداقل هایی را از دید کیفی در اختیار دارند.

در مقابل اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که با بررسی فهرست ارائه شده، می توان به این نکته رسید که در بسیاری از سال ها محصولات با کیفیت و موفق در فصل جوایز عملا در دید مخاطب ها کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

کریستوفر نولان یکی از معدود کارگردان هایی است که طی سال های اخیر در کنار مخاطب ها توانسته نظر منتقدها را نیز به سمت خود جلب کند؛ کارگردانی که فعالیت جدی خود را با ساخت «دنبال کردن» در سال 1998 شروع کرد اما به یکباره با ارائه «ممنتو» (2000) و «بی خوابی» (2005) به صف بهترین کارگردان های تاریخ پیوست. عموما مخاطب ها نولان را با آثاری می شناسند که سعی دارد داستانی متفاوت از دیگر فیلم های روز را ارائه کند.

حتی سه گانه «شوالیه تاریکی» این کارگردان که به شخصیت بتمن اختصاص داشت، تفاوت های بسیاری با اصول اولیه این ابرقهرمان داشته و سعی شده بود تا حدودی به تریلرهای جنایی نزدیک شود.

«ممنتو» در شرایطی تبدیل به بهترین فیلم سال 2000 از دید مخاطب های این سایت شده که در همان سال «گلادیاتور» توانست اسکار بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد. شاید تنها فیلم نولان که به شایستگی در این فهرست قرار گرفته، «شوالیه تاریکی» باشد که هر چند از دید برخی از منتقدها بهترین فیلم سال 2008 بود اما حتی در میان نامزدهای بهترین فیلم سال از دید اسکار هم قرار نگرفت.

از جمله دیگر انتخاب هیا جالب می توان به سال 2007 و حضور «به سوی طبیعت وحشی» اشاره کرد. ساخته شان پن در شرایطی نظر مخاطب ها را به خود جلب کرده که همزمان با آثاری همچون «جایی برای پیرمردها نیست» و «خون به پا خواهد شد» اکران شد.

از جمله دیگر غایب های بزرگ فهرست ارائه شده می توان به «اوتار» اشاره کرد. آخرین ساخته جیمز کمرون که در سال 2009 اکران شده و تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ شد، در رقابت با «حرامزاده های لعنتی» تارانتینو شکست خورده است.

شاید بزرگترین شگفتی فهرست بهترین های سینمای جهان از دید مخاطب ها به «دست نیافتنی ها» اختصاص یابد. پرفروش ترین ساخته فرانسه در هزاره فعلی موفق شده با پشت سر گذاشتن فیلم هایی همچون «هیگو»، «آرتیست» و «مانیبال» بیشترین امتیاز مثبت را از سوی مخاطب ها به خود اختصاص دهد.

* 2000 - ممنتو

* 2001 - ارباب حلقه ها: یاران حلقه

* 2002 - ارباب حلقه ها: دو برج

* 2003 - ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه

* 2004 - آفتاب ابدی یک ذهن بی آلایش

* 2005 - بتمن آغاز می کند

* 2006 - رفتگان

* 2007 - به سوی طبیعت وحشی

* 2008 - شوالیه تاریکی

* 2009 - حرامزاده های لعنتی

* 2010 - تلقین

* 2011 - دست نیافتنی ها

* 2012 - جنگوی آزاد شده

* 2013 - گرگ وال استریت

* 2014 - میان ستاره ای


ویدیو مرتبط :
رابطه ایران و آمریکا بعد از 35 سال از دید مخاطب برنامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 مرگ و میر معروف در سینمای جهان


10تا از مشهورترین مرگ و میرهایی است که بر اثر تصادف رخ داده و سایت تاپ تنز به تازگی آنها را اعلام کرده است.