اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهترین فیلم جشنواره فجر روی پرده سینما


سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: دو فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و «بارکد» از چهارشنبه به سینماها می آیند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: دو فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و «بارکد» از چهارشنبه به سینماها می آیند.

غلامرضا فرجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار درباره تازه ترین تصمیمات شواری صنفی نمایش، اظهار کرد: در جلسه امروز شورا مقرر شد فیلم سینمایی «بارکد» به سرگروهی سینما آزادی به جای «دلبری» به کارگردانی سیدجلال اشکذری از چهارشنبه 19 خرداد اکران شود.

بارکد چهارمین ساخته بلند مصطفی کیایی است که هنرمندانی چون بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار، پژمان بازغی، رضا کیانیان، بابک بهشاد، علی کوچکی، رضا شریفی نژاد، آرش تاج، سحر آربین، مرجان علیزاده، شهرام جمشیدی و سمانه عارف پور در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پشت هر آدمی داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم.

وی همچنین از اکران فیلم «ایستاده در غبار» به جای «اژدها وراد می شود» ساخته مانی حقیقی از روز چهارشنبه همین هفته خبر داد، و گفت: این فیلم به سرگروهی سینما زندگی اکران خواهد شد.

ایستاده در غبار نخستین تجربه فیلم بلند محمدحسین مهدویان است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین فیلم جشنواره را کسب کرد.

هادی حجازی فر، امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار، عماد محمدی از جمله هنرمندان هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: احمد که عصیان نوجوانی اش را در سکوت گذرانده، فرمانده لشگری می شود که باید در دروازه های خرمشهر با دشمن بجنگند اما سرنوشت او فرسنگ ها دور از مرز ایران رقم می خورد.

فرجی درباره باقی فیلم های در حال اکران توضیح داد: با توجه به بالا بودن کف فروش باقی فیلم ها،اکران آنها همچنان ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
سینما رضا یزدانی-افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهیه كننده سینما: اعتراض به داروی ها در جشنواره فیلم فجر حرفه ای نیست




تهیه كننده سینما: اعتراض به داروی ها در جشنواره فیلم فجر حرفه ای نیست

 

تهیه كننده فیلم سینمایی 'به كبودی یاس' اعتراض برخی از سینماگران به نحوه انتخاب آثار در بخش های 'مسابقه' و 'نوعی نگاه' جشنواره فیلم فجر را حرفه ای ندانست و بر پذیرش قوانین این رویداد هنری تاكید كرد.

'ابراهیم اصغری' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: برگزاری جشنواره فیلم فجر یك رویداد اجتماعی، فرهنگی وهنری است و كسانی كه در این جشنواره حضور می یابند باید به قوانین آن احترام بگذارند.

تهیه كننده فیلم سینمایی شور شیرین تصریح كرد كه قوانین جشنواره فیلم فجر كاملا مشخص است و فیلمسازان در زمانی كه درخواست حضور فیلمشان را در این رویداد سینمایی ارائه می دهند این قوانین را می بینند.

وی یادآور شد: باید بپذیریم همه فیلمسازان خواسته هایی دارند و تلاش همه بر این است تا فیلمشان به رتبه ای قابل توجه در جشنواره فیلم فجر برسد.

به گفته اصغری، فیلمسازان با بالابردن كیفیت اثارشان می توانند حضور اثرشان را در بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم فجر تضمین كنند.

وی درباره اعتراض برخی از سینماگران به حضور نیافتن در بخش مسابقه سینمای ایران گفت: نكته اصلی این است كه اگر فیلم این فیلمسازان در بخش مسابقه پذیرفته می شود این اعتراضات وجود نداشت. اعتراض به عدم پذیرش یك اثر سینمایی در بخش مسابقه هر جشنواره ای حرفه ای نیست و فیلمسازانی كه تجربه حضور در چند جشنواره بین المللی را دارند باید بیش از دیگر فیلمسازان این قاعده را رعایت كنند.

اصغری خاطر نشان كرد: به هر حال قوانین جشنواره فیلم فجر كاملا مشخص است و بهتر است بجای اعتراض به بررسی مشكلات موجود در یك اثر سینمایی بیشتر توجه كنیم.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 16 تا 26 بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود....../تحلیل:ایرنا