اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهترین صبحانه برای کاهش وزن



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,کاهش وزن

یک تحقیق جدید نشان داد: خوردن صبحانه سرشار از پروتئین به کاهش وزن و کنترل دیابت نوع دوم کمک شایانی می‌کند.

به گزارش روزنامه الوطن کویت، محققان می‌گویند پروتئین‌هایی که از خوردن «شیر»، «ماست» و «پنیر» دریافت می‌کنیم، بهترین غذایی است که تا زمان طولانی در طول روز احساس گرسنگی را در ما ایجاد می‌کند و در نتیجه باعث کاهش وزن اضافه می‌شود.

بر اساس این تحقیق، پروتئین‌های موجود در فرآورده‌های لبنی و پنیر بیش از پروتئین‌های موجود در غذاهای دیگری چون تخم مرغ و ماهی تن به کاهش وزن کمک می‌کند.

تحقیق یاد شده همچنین نشان داد: خوردن لبنیات در آغاز روز بهتر از کربوهیدرات‌ها برای کاهش وزن است و به پیشگیری از بالارفتن قند خون کمک می‌کند و قند خون را تا مدت زمان طولانی پایین نگه می‌دارد که امری حیاتی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم محسوب می‌شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بهترین راه برای کنترل سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم، خوردن صبحانه سرشار از پروتئین و ناهار دارای پروتئین متوسط است. این در حالی است که وعده شام باید حاوی پروتئین اندک و تا حد امکان سبک باشد.

اما مزایای ناشی از صبحانه سرشار از پروتئین به منبع و کیفیت این پروتئین‌ها بستگی دارد و به طور کلی فرآورده‌های لبنی بهترین منبع در این زمینه محسوب می‌شود زیرا با خوردن آنها زمان بیشتری در طول روز احساس گرسنگی می‌کنیم.

 

اخبار پزشکی - شفقنا


ویدیو مرتبط :
اضافه وزن دارید ؟! حتما ببینید ! ( روانشناسی کاهش وزن )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای کاهش وزن، صبحانه تخم مرغ بخورید



 

برای کاهش وزن، صبحانه تخم مرغ بخورید

 

متخصصان تغذیه در دانشگاه بین‌المللی سوری در انگلیس با انجام مطالعه جدیدی ادعا کرده‌اند که خوردن تخم‌مرغ در وعده غذایی صبحانه برای کاهش وزن بسیار موثر است.

ایسنا: ‌چندین دهه پزشکان و متخصصان تغذیه نگران آن بودند که مصرف تخم مرغ موجب بالا رفتن فشار خون و کلسترول خون می‌شود. اما این بار کار‌شناسان علوم تغذیه‌ای در دانشگاه سوری دریافته‌اند که خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه می‌تواند در کاهش مقدار کالری‌های مصرفی در وعده‌های غذایی نهار و شام موثر و مفید باشد. تخم مرغ بیش از هر غذای دیگری در وعده صبحانه می‌تواند شما را به مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و همچنین برای افرادی که اصرار دارند به عنوان تنقلات بعدازظهر از کیک و شکلات و بیسکوئیت استفاده کنند، بسیار مفید‌تر است.

به گزارش روزنامه هرالد تریبون، پروفسور گریفین که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته متذکر شد: این مطالعه بار دیگر تایید می‌کند که خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه برای افرادی که به این ماده غذایی آلرژی ندارند می‌تواند آن‌ها را مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و در نتیجه با کاهش تمایل به هله هوله خوری در کاهش وزن و جلوگیری از اضافه وزن موثر خواهد بود.../عصرایران