اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهترین سن جراحی بینی در دختران و پسران


عضو انجمن علمی جراحان گوش و گلو و بینی ایران بهترین سن برای جراحی بینی در دختران را بین 20 تا 25 سالگی و برای پسران را بین 22 تا 27 سالگی عنوان کرد.

عضو انجمن علمی جراحان گوش و گلو و بینی ایران با اعلام اینکه تعداد جراحی های زیبایی بینی در مردان رو به افزایش است، تاکید کرد: این آمار در سالهای گذشته 5 درصد بوده که در حال حاضر به 15 تا 20 درصد رسیده است.

دکتر محمد مهدی طرزی روز شنبه در نشست خبری به تشریح وضعیت جراحی بینی در ایران پرداخت و گفت: مقوله زیبایی از جمله موضوعاتی است که باعث شده تا نسل جوان امروز ما گرایش بیشتری به عمل جراحی زیبایی داشته باشد. این در حالی است که هنوز برخی از اقوام ایرانی، هنوز مخالف چنین کارهایی هستند.

این متخصص و جراح پلاستیک، یکی از دلایل گرایش به جراحی بینی در نزد ایرانیان را ناشی از غیرمتناسب بودن بینی با سایر اجزای صورت دانست و افزود: بینی به عنوان شاخص زیبایی بینی محسوب می شود و از همین رو، خیلی از افراد گرایش به جراحی زیبایی بینی پیدا می کنند.

وی با تاکید بر اینکه عوارض جراحی بینی نسبت به سالهای گذشته بسیار کمتر شده است، گفت: با توجه به اینکه عارضه هایی همچون تنگی نفس، آبریزش، خرخر و... در چنین جراحی هایی کاهش یافته است، استقبال مردم از جراحی زیبایی بینی نیز افزایش یافته است.

طرزی با بیان این مطلب که عده ای از بیماران بدون عیب طاهری متقاضی جراحی هستند، افزود: این افراد اغلب به خاطر مشکلات اجتماعی و ... که دارند، احساس می کنند که با جراحی بینی می توانند بر مشکلات غلبه کنند که اصلا چنین طرز تفکری درست نیست.

عضو انجمن علمی جراحان گوش و گلو و بینی ایران ادامه داد: اصولا 15 تا 20 درصد داوطلبان جراحی بیینی، بعد از مشاوره هایی که از ما دریافت می کنند، از انجام جراحی منصرف می شوند.

طرزی، بهترین سن برای جراحی بینی در دختران را بین 20 تا 25 سالگی و برای پسران را بین 22 تا 27 سالگی عنوان کرد و گفت: تنها سه گروه از پزشکان هستند که حق جراحی بینی را دارند و پزشکان دیگر در صورت انجام این عمل، کار غیرقانونی انجام داده اند و اگر شکایتی از آنها بشود، پروانه مطب شان باطل می شود.

به گفته وی؛ جراحان گوش و گلو و بینی، پلاستیک و فک و صورت، سه دسته از پزشکانی هستند که مجازند عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
سن جراحی بینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأثیر معكوس خوش بینی در نمرات دختران و پسران دانش آموز



 

 

تأثیر معكوس خوش بینی در نمرات دختران و پسران دانش آموز

 

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد: خوش بینی با گرفتن نمرات بالاتر برای دانش آموزان دختر همراه است، اما در پسران سبب کسب نمرات پایین تر در دوره تحصیلی می شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محققان طی یك پژوهش، نگرش و نمرات ۱۷۴ دانشجوی ۲۰ تا ۲۸ ساله رشته کسب و کار در مقطع کارشناسی را (۲۸ درصد مرد، ۷۲ درصد زن) مورد ارزیابی قرار دادند.

آنها با بررسی داده ها دریافتند: دانش آموزان دختری که خوش بین تر بودند، نسبت به کسانی که کمتر نگرش خوش بینانه داشتند، نمرات بالاتری را دریافت کردند.

این یافته ها همچنین نشان داد: اگر چه سطوح بالایی از خوش بینی در دانش آموزان پسر منجر به اطمینان بیش از حد و افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شود، اما باعث می شود که مدت زمان مطالعه آن ها کم شود و در نتیجه نمرات پایین تری را کسب کنند.

«تامار آیسکسون» دانشجوی دکترای دانشکده کسب و کار و مدیریت و یکی از محققان این پژوهش می گوید: خوش بینی در دانش آموزان پسر می تواند منجر به اطمینان بیش از حد و یا پیدایش نگرش «همه چیز به بهترین شکل انجام می شود»، بینجامد. بنابراین به اندازه کافی مطالعه نمی کنند. اما در دانش آموزان دختر، خوش بینی به تنهایی مفید است، زیرا آنها به طور طبیعی با وجدان تر از همتایان مرد خود در این زمینه عمل می کنند.

«آیسکسون» ادامه داد: زنان از عزت نفس کمتری نسبت به مردان برخوردارند و به همین ترتیب آنها مطمئن نیستند که همه چیز به بهترین شکل اتفاق می افتد، پس برای آمادگی در آزمون بهتر مطالعه می کنند.

نتایج این پژوهش حاکی از آن است که نگرش افراد با کسب نمره در دروس مختلف با هم مرتبط است، اما هنوز یک رابطه علت و معلولی در خصوص آن به اثبات نرسیده است.

مشروح نتایج این پژوهش در یك کنفرانس بین المللی در فیلادلفیا ارائه شده است..... /  خبرگزارى ایسنا