اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهترین زمان برای مصرف قرص آهن


یک متخصص آنکولوژیست به خانم‌ها توصیه کرد برای جذب بیشتر، قرص آهن را آخر شب مصرف کنند.

ایسنا: دکتر حسین اصفهانی اظهار کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته، 20 درصد دانش آموزان دختر با کمبود آهن مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف قرص آهن برای همه افراد ضروری نیست، تصریح کرد: افرادی که مشکل ذخیره آهن دارند و یا افراد در سن رشد، شیرخواران زیر دو سال و خانم‌های باردار باید قرص آهن را به منظور پیشگیری مصرف کنند.

اصفهانی با اشاره به اینکه مصرف قرص‌های آهن ایرانی جذب خوبی داشته و کفایت می‌کند، اظهار کرد: خانم‌هایی که علائم کمبود و فقر آهن در آن ها مشاهده می‌شود باید هفته‌ای دو مرتبه قرص آهن مصرف کنند.

اصفهانی در ادامه گفت: با توجه به ساختار فیزیولوژیکی و هورمونی بدن جنس مذکر، سطح آهن در آن‌ها بالاتر بوده و نیازی به مصرف قرص آهن ندارند.

این متخصص آنکولوژیست از جمله عوارض مصرف بی‌رویه قرص آهن را سنگینی سر دل، یبوست، درد و اسپاسم شکم، تهوع و تیره شدن مدفوع عنوان کرد و یادآور شد: این عوارض خطرناک نبوده اما گاهی اوقات اذیت کننده است.


ویدیو مرتبط :
معرفی قرص جی سی در یک دقیقه (موارد مصرف+روش مصرف+زمان استفاده+فواید+مضرات)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین زمان مصرف قرص آهن در زنان باردار



 

 

به خانم های باردار توصیه می شود ، قرص های آهن مصرف کنند، اما این قرص ها را در چه زمانی باید مصرف کرد ؟


مدیر اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف قرص آهن ممكن است عوارضی مانند تهوع، درد معده، اسهال و یبوست داشته باشد و مصرف قرص آهن شب قبل از خواب عوارض آن را می‌كاهد.


پریسا ترابی افزود: نیاز زنان به آهن در دوران بارداری تا دو برابر قبل از بارداری افزایش پیدا می‌كند. این افزایش نیاز به آهن برای رشد جفت و جنین به حدی است كه به هیچ وجه از طریق مصرف مواد غذایی تأمین نمی‌شود.
وی گفت: مصرف قرص آهن (سولفات فرو) در زنان باردار برای پیشگیری از كم‌خونی، فقر آهن، عوارض ناشی از كمبود شدید و متوسط آن بر رشد، تكامل جنین و سلامت مادر از جمله مرگ و میر مادران، زایمان زودرس، رشد ناكافی جنین و افزایش خطر مرگ و میر جنین ضروری است.

 


مدیر اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف قرص آهن ممكن است عوارضی مانند تهوع، درد معده، اسهال و یبوست داشته باشد به همین دلیل توصیه می‌شود كه قرص آهن بعد از غذا مصرف شود و عوارض مصرف آن كم‌تر می‌شود.

ترابی اضافه كرد: بهترین زمان برای مصرف مكمل آهن شب قبل از خواب است. زنان باردار نباید مصرف قرص آهن را قطع كند زیرا بعد از گذشت چند روز معمولاً این عوارض قابل تحمل شده و یا كلاً برطرف خواهند شد.
وی افزود: از مصرف همزمان شیر، فرآورده‌های لبنی و قرص آهن خودداری شود، زیرا كلسیم موجود در لبنیات در جذب آهن بدن اختلال ایجاد می‌كند.
مدیر اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: نیاز به اسید فولیك در دوران بارداری افزایش می‌یابد. به دلیل نقش اسید فولیك در پیشگیری از نقص مادرزادی لوله عصبی، بهتر است مصرف این مكمل از سه ماه یا حداقل یك ماه قبل از بارداری شروع شود.