اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهترین بازیگر سینمای ایران از نظر حامد بهداد


سنگ تمام حامد بهداد برای محمد علی فردین به روایت کافه سینما: ... محمد علی فردین باید چی می شده که نشده؟ محمد علی فردین باید چه می کرده که نکرده؟ چی باید می خواسته که خداوند بهش نداده؟





روزنامه هفت صبح:
 سنگ تمام حامد بهداد برای محمد علی فردین به روایت کافه سینما: ... محمد علی فردین باید چی می شده که نشده؟ محمد علی فردین باید چه می کرده که نکرده؟ چی باید می خواسته که خداوند بهش نداده؟ آیا لیاقتی بالاتر از اینکه مردم این همه به او متوجه هستند و او را دوست دارند؟ حقیقتا سلطان قلب ها در سینما برازنده اوست.

محمد علی فردین بیست سال تمام جریان ایجاد کرده است. یک جریان فرهنگی. مردم به سینما نمی رفتند، مردم نمی دانستند سینما چیست، اما محمد علی فردین سینما را پر رونق می کند، مردم را به صفوف سینماها می کشاند و یک جریان فرهنگی ایجاد می کند.

آن چهره زیبا و جذاب، آن هیکل مردانه و به اندازه، آن خنده محشر و ... دیگر چه می خواهد؟ قیامتی است برای خودش. آیا ماموریتی بالاتر از این؟ آیا اسمی زیباتر از این؟ «محمد علی فردین ...»، او بهترین بازیگر تاریخ سینمای ایران است. هیچ بازیگری از او بهتر نیست و تمام کسانی که فیلم های او را سینمافارسی خواندند، یک مشت افراد مغرض بودند؛ آنها کسانی بودند که روشنفکری شان منجر به قطع رابطه مردم با سینما شد.

سینمافارسی بهترین زبانی است که سینمای ایران بهش رسیده است. بهترین زبان ملی سینمای ایران فیلم های آن دوران است. درست است که زمانه عوض شد، درست است که انسان باهوش شد و پیشرفت کرد اما آن دوره، در سینما کم نظیر است. واژه ترکیبی سینمافارسی توهینی است به مردم برای اینکه آنها را تحقیر کنند. لقبی است برای اینکه بتوانی مردم را با سینمای خودشان قطع رابطه بدهی.

کسانی که در دوره گذشته، اسم سینمافارسی را روی آن فیلم ها می گذاشتند، خودشان در وزارت فرهنگ و هنر سانسورچی بودند! آنها کسانی بودندکه با سینما و سینماگران مستقل دشمنی کردند.

محمد علی فردین اجازه ندارد که بیشتر از این آرزو داشته باشد؛ اجازه ندارد. بالاترین اتفاقی که در سینمای ایران افتاده برای محمد علی فردین افتاده است. کدام جریان این همه ادامه داشته جز جریان فردین که بیست سال ادامه داشت؟ کدام انسانی اینقدر محبوب است؟

راستش این است که از نگاه من، آقای بازیگر، بهترین بازیگر تاریخ سینمای ایران نیست. او حتی دومین بازیگر هم نیست. او حتی در ده بازیگر اول هم نمی گنجد. دوستش دارم ولی ازش عذر می خواهم، کسی که بهترین بازیگر تاریخ سینمای من است، محمد علی فردین است.


ویدیو مرتبط :
حرف های ارزشمند حامد بهداد راجب سینمای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حامد بهداد، بچه تخس و خودشیفته سینمای ایران


دکتر علیرضا شیری می گوید مردم دنبال کسی می گردند که قسمت های بازی نکرده زندگی شان، یا آرزوهای ناکامشان را در او ببینند. برای همین هم همیشه بدنبال یک آدم معروف هستند. کسی که همه این جنبه ها را داشته باشد.

همشهری جوان: حامد بهداد تمام جذابیت های یک «بچه تخس» را دارد. چیزهایی که ظاهرا در این دوره زمانه خیلی پرطرفدار است. دکتر علیرضا شیری می گوید مردم دنبال کسی می گردند که قسمت های بازی نکرده زندگی شان، یا آرزوهای ناکامشان را در او ببینند. برای همین هم همیشه بدنبال یک آدم معروف هستند. کسی که همه این جنبه ها را داشته باشد. بعضی جنبه های شخیصتی نقش های حامد بهداد را با این مدرس مهارت های ارتباطی بررسی کردیم.

مارلون براندو؟

یکی از خصوصیات حامد بهداد، نارسیسیسم یا خودشیفتگی است. کسی که خودش را مارلون براندوی ایران می داند نارسیسیسم دارد. آدرسی که او از قابلیتش به مخاطب می دهد یک آدرس غریبه است. خیلی دوست دارم بدانم اینکه می گوید شبیه براندو است را از کجا آورده؟