اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهترین بازیگر امسال ایران، سفیر شد


حمید فرخ‌نژاد، بازیگر برگزیده جشنواره سی‌ویک فیلم فجر به عنوان سفیر حُسن‌نیت بنیاد بیماری‌های نادر معرفی شد.

خبرگزاری ایسنا: حمید فرخ‌نژاد، بازیگر برگزیده جشنواره سی‌ویک فیلم فجر به عنوان سفیر حُسن‌نیت بنیاد بیماری‌های نادر معرفی شد.
 
در برنامه‌ای که صبح دیروز (دوشنبه 30 بهمن ماه) در محل این بنیاد برگزار شد، حمید فرخ‌نژاد در سخنانی با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با بنیاد بیماری‌های نادر گفت: حدود دو ماه پیش از طریق پیمان قاسم‌خانی در جریان مشکل دو کودک قرار گرفتم و به اتفاق آن‌ها به بنیاد بیماری‌های خاص مراجعه کردیم، اما بیماری آن‌ها از چارت آن بنیاد خارج بود.
 
وی ادامه داد: در نهایت متوجه شدیم باید به بنیاد بیماری‌های نادر برویم و همزمان از این بنیاد با من تماس گرفته شد و بدون اینکه در جریان این موضوع باشند، از من دعوت کردند تا به عنوان سفیر حُسن‌نیت همکاری کنم و برایم جالب بود مرکزی که ما به دنبالش بودیم، اکنون خودشان تماس گرفته‌اند و چنین درخواستی دادند.
 
بازیگر برگزیده‌ی جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر خاطرنشان کرد: خوشحالم در این عصر و دنیا آدم‌هایی هستند که خارج از بده‌بستان‌های دولتی با همت خود و مردم کار به این بزرگی انجام می‌دهند و وظیفه‌ی خود دیدم در این بنیاد نقشی داشته باشم.



فرخ‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های بنیاد بیماری‌های نادر گفت: اینجا مستقیما پولی از کسی دریافت نمی‌شود، بلکه بیمار به خیّر معرفی می‌شود تا مخارج درمان را متقبل شوند که این حرکت زیبایی است و شائبه‌ای را پیش نمی‌آورد.
 
وی خطاب به سایر بازیگران و ورزشکاران اظهار کرد: از همه همکاران و دوستانم که همیشه در شرایط سخت کنار مردم بودند و به واسطه اعتبارشان،‌ مردم رغبت بیشتری برای کمک کردن پیدا می‌کنند جلو بیایند و این اطلاع‌رسانی را انجام دهند. هرچند مردم همیشه پیشقدم بودند و جلوتر از همه حرکت کرده‌اند.
 
این بازیگر ادامه داد: خواهش می‌کنم به یاری بنیاد و این بیماران بشتابید، چرا که این افراد به دلیل هزینه‌های بالایی که دارند خانواده‌هایشان با مشکلات زیادی روبرو هستند و می‌خواهم که این افراد را تنها نگذارید.
 
وی درباره سرنوشت دو کودکی که پیگیر درمانشان بوده است، گفت: مقدمات اعزام بچه‌ها به آلمان فراهم شده و بنیاد بیماری‌های نادر قرار است هزینه اقامت را تقبل کند و فقط مانده اسپانسری که سایر هزینه‌های درمان امیررضا و ابراهیم، این دو کودک زابلی را متقبل شود.
 
علی داودیان، مدیرعامل این بنیاد نیز در سخنانی با اشاره به همکاری حمید فرخ‌نژاد با بنیاد بیماری‌های نادر گفت: ما از آدم‌هایی که مردمی هستند و دغدغه‌های جامعه برایشان اهمیت دارد، خواستیم قدم‌رنجه کنند که خوشبختانه حمید فرخ‌نژاد با یک تماس دعوت ما را قبول کرد و چنین شرایطی را فراهم کرد.
 
وی افزود: امیدوارم این الگو برای سایر چهره‌های فرهنگی اجتماعی هم اتفاق بیفتد تا با کمک این عزیزان شاهد این نارسایی‌ها در خانواده‌ها نباشیم.
 
داودیان ادامه داد: بنیاد بیماری‌های نادر یک بنیاد مردم‌نهاد است و کارهای عام‌المنفعه در ایران انجام می‌دهد و در 9 اسفند قرار است در چهارمین سال تاسیس این بنیاد، همایشی را در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار کنیم که این مراسم هر سال به صورت همزمان در 170 کشور دنیا برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این مراسم فرصتی است که خانواده‌های بیماران، پزشکان و متخصصین با هم دیداری داشته باشند و از حدود 40 کشور دنیا نیز دعوت شده در این مراسم حاضر باشند که تا کنون 17 کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر از برپایی نشستی در 6 اسفندماه و اعلام جزییات این همایش خبر داد.
 
وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های نادر، قریب به شش هزار نوع در جهان است و در واقع بیماری‌ای که از هر 10 هزار نفر یک تا پنج نفر به آن ابتلا پیدا کنند، نادر محسوب می‌شود.


ویدیو مرتبط :
سفیر اسلواکی در ایران: آمادگی همکاری با بخش خصوصی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر ایران خطاب به کره جنوبی...



 

سفیر ایران خطاب به کره جنوبی

 

حاکمیت این کشور احترام می گذارد و دخالتی در روابط سئول با دیگر کشورها از جمله با واشنگتن نمی کند ... اگر کره جنوبی یا دیگر کشورها بخواهند ایران را تحریم کنند در واقع با این کار خود را تحریم می کنند .

محمد رضا بختیاری سفیر ایران در کره جنوبی اعلام کرد که دولت سئول نباید تعهدی نسبت به اعمال تحریم های جدید علیه ایران احساس کند.


به گزارش عصر ایران بختیاری در مصاحبه با خبرگزاری رسمی " یونهاپ " کره با اشاره به این موضوع گفت : " کره جنوبی نباید این احساس را داشته باشد که حتما به درخواست آمریکا، تحریم هایی جداگانه علیه ایران به مورد اجرا بگذارد "


سفیر ایران در کره افزود : " آنها (دولت کره جنوبی ) مجبور نیستند بنا به فشار یا در خواست یک کشور ثالث تحریم هایی بیشتر و یکجانبه را علیه یک کشور عضو سازمان ملل متحد به مورد اجرا بگذارند ".


بختیاری با اشاره به اینکه ایران و کره جنوبی سال آینده پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک خود را جشن خواهند گرفت؛ افزود: ایران به تصمیمات دولت کره و حاکمیت این کشور احترام می گذارد و دخالتی در روابط سئول با دیگر کشورها از جمله با واشنگتن نمی کند.


سفیر ایران در سئول گفت که اگر کره جنوبی یا دیگر کشورها بخواهند ایران را مورد تحریم قرار دهند ، در واقع با این کار خود را تحریم می کنند .


بختیاری در عین حال خاطر نشان کرد که اگر کشوری بخواهد ایران را مورد تحریم قرار دهد جمهوری اسلامی ایران بیکار نخواهد نشست.

وی گفت: اگر شما بخواهید در رابطه با ایران عقب بنشینید ایران هیچ گاه به سمت شما پا پیش نخواهد گذاشت.


بختیاری با تکذیب هر گونه رابطه اتمی بین ایران و کره شمالی گفت که به زودی با مقامات کره جنوبی از جمله با وزیر اقتصاد این کشور دیدار خواهد کرد و ابراز امیدواری کرد که مقامات کره در رابطه با ایران به طور صحیح و با عقلانیت تصمیم بگیرند.


وی همچنین با رد هر گونه اقدام غیر قانونی از سوی شعبه بانک ملت ایران در سئول گفت که این بانک نیز همانند همه بانک های خارجی در چارچوب قوانین داخلی کره جنوبی و به طور قانونی فعالیت می کند و تعطیل کردن و محدود کردن این بانک در کره بیشتر به تجار کره ای آسیب خواهد زد.


اخیرا رابرت آینهورن معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور خلع سلاح هسته ای در سفری به کره جنوبی از مقامات این کشور خواسته بود تا با پیروی از آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر متحدان واشنگتن علاوه بر اجرای کامل قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران، تحریم هایی جداگانه و یکجانبه را نیز علیه تهران به مورد اجرا بگذارند .


مقامات کره جنوبی از این نگرانند که هر گونه تحریم یکجانبه علیه ایران بر روابط تجاری این کشور با ایران به شدت آسیب خواهد زد .


ایران و کره جنوبی هم اکنون سالانه بیش از 10 میلیارد دلار روابط تجاری دارند که از این میزان 4 میلیارد دلار صادرات کالاهای کره ای به بازار ایران و 6 میلیارد دلارهم صادرات سالانه نفت و گاز ایران به کره می باشد....منبع/ عصر ایران