اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهای گاز در فصل سرما کاهش یافت



 

 

بهای گاز در فصل سرما کاهش یافت

 

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه بهای گاز در دوره پنج ماهه سرما نسبت به دوره هفت ماهه گرما کاهش خواهد یافت، گفت: به عنوان مثال بهای گاز در زمستان ۷۰ تومان است و برای تابستان ۱۲۰ تومان بود بنابراین دو نرخ تعرفه وجود دارد.

محمد رضا فرزین در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص احتمال تغییر بهای گاز برای فصل سرد سال، اظهارداشت: دو نرخ برای گاز در کشور وجود دارد که برای بازه زمانی هفت ماهه و پنج ماهه است.

وی ادامه داد: نرخ پنج ماهه برای فصل زمستان است و نرخ هفت ماهه برای فصل گرم است که در دوره سرما نرخ ها پایین تر از هفت ماهه اول سال است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد تصریح کرد: به عنوان مثال بهای گاز در زمستان ۷۰ تومان است و برای تابستان ۱۲۰ تومان بود،بنابراین دو نرخ تعرفه وجود دارد و در پنج ماه فصل سرما براساس نرخ تعیین شده برای این دوره اعمال خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته سه ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را در فصل زمستان سپری کردیم و همان نرخ ها برای پنج ماه پایانی سال جاری اعمال خواهد شد.

فرزین در پاسخ به این سوال که هفت ماه از سال ۹۰ سپری شده است در این مدت منابع به دست آمده از اصلاح قیمت ها به چه میزان بوده است،گفت: اجازه بدهید گزارش رسمی در این باره ارائه شود.... /  خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
بهای دو شاخص نفتی کاهش یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهای نفت خام اندکی کاهش یافت



 

 

 

نفت

 

 

بهای هر بشکه نفت خام در پایان معاملات روز گذشته (پنج شنبه ۱۴ مرداد) بازار نیویورک، با ۴۶ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و یک سنت رسید.

 به دنبال انتشار آمارهای نا امید کننده در باره نرخ بیکاری در آمریکا و همچنین آمارهای منفی از بازار خرده فروشی که یک روز پس از گزارش افزایش سطح ذخیره سازی های نفت خام این کشور منتشر و سبب افزایش تردیدها در باره بهبود شرایط تقاضای نفت شد، بهای نفت خام با اندکی کاهش در همان سطوح ۸۲ دلار برای هر بشکه باقی ماند.

بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر با ۴۶ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و یک سنت برای هر بشکه در پایان معاملات روز گذشته رسید، به طوری که بهای این ماده در طول معاملات بین سطوح ۸۱ دلار و ۵۶ سنت تا ۸۲ دلار و ۴۸ سنت نیز نوسان داشت.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز با ۵۹ سنت کاهش، در سطح ۸۱ دلار و ۶۱ سنت داد و ستد شد.

یک تحلیل گر بازار در موسسه لیند-واداک مستقر در شیکاگو آمریکا، در این باره گفت: پس از انتشار آمارهای منفی درباره نرخ بیکاری در آمریکا، کاهش ارزش دلار تا اندازه ای از افت بیشتر بهای نفت خام جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: ما فکر می کنیم بهای این ماده در معاملات پس از ماه سپتامبر با افزایش همراه باشد، همچنین به دنبال انتشار گزارش میزان دستمزد بخش های غیر کشاورزی، معاملات در بازار نفت محطاطانه خواهد بود.

دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که نرخ بیکاری در آمریکا در هفته گذشته به طور غیر منتظره ای افزایش یافته است؛ همچنین افزایش سطح ذخیره سازی های نفت خام آمریکا تا اندازه ای بازار نفت خام را نیز تحت تاثیر قرار داد..../تحلیل:ایلنا