اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهای نفت به پایین‌ترین سطح ۸ ماه اخیر رسید



بهای نفت به پایین‌ترین سطح ۸ ماه اخیر رسید

 ایسنا : بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(جمعه) همزمان با انتشار اخبار فعالیت ضعیف تولید در چین و بحران بدهی منطقه یورو به پایین‌ترین سطح از اكتبر 2011 سقوط كرد.

بهای نفت سبك آمریكا(وست تگزاس) در بازار نیویورك با یك دلار و هفت سنت كاهش به 85 دلار و 46 سنت در هر بشكه رسید. قیمت نفت آمریكا طی یك ماه گذشته 17 درصد كاهش یافته است.

نفت برنت دریای شمال نیز در بازار لندن با یك دلار و 60 سنت كاهش 100 دلار و 27 سنت در هر بشكه معامله شد.

شاخص رسمی مدیریت خرید چین در ماه مه كاهش یافته و به پایین ترین سطح امسال رسیده است.

جیم ریتربوچ تحلیلگر نفتی گفت: فكر نمی‌كنم آمار روز جمعه بهتر شود. تا به امروز هفته ملال انگیزی بوده است.

وی افزود: انتظار می‌رود شاهد فشار كاهشی بیشتر بر قیمت‌ها باشیم و نفت برنت احتمالا به زیر 100 دلار و نفت آمریكا به حدود 83 دلار خواهد رسید.

قیمت نفت برنت 14 دلار و 83 سنت از نفت سبك آمریكا بیشتر است.

اداره اطلاعات انرژی آمریكا اعلام كرد: ذخایر نفت این كشور همانند هفته‌های قبل بیشتر از حد انتظارات افزایش یافته و به بالاترین سطح از ژوئیه 1990 تاكنون رسیده است.

این در حالی است كه بحران بدهی منطقه یورو و نگرانی از كاهش تقاضا، باعش كاهش قیمت نفت شده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
قیمت نفت به پایین ترین حد خود طی 6 سال اخیر رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت نفت به پایین ترین سطح ۶ سال اخیر رسید



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفت

در پی کاهش غیرمنتظره ارزش یوان که به نگرانی درباره صادرات به چین دامن زد بهای نفت روز سه شنبه در بازار نیویورک به پایین سطح در بیش از شش سال اخیر رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از فرانس 24، در بازار معاملات نیویورک (نایمکس) قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت برای تحویل در ماه سپتامبر با کاهش یک دلار و 88 سنت به 43 دلار و هشت سنت رسید که پایین ترین سطح بعد از مارس 2009 است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، باب یاوگر Bob Yawger از موسسه میزوهو سکیوریتیز Mizuho Securities این کاهش حدود پنج درصدی در بازار نیویورک را «غیر قابل تصور» توصیف کرد.

تیم اوانز تحلیل گر بازار نفت اعلام کرد تصمیم چین برای کاهش ارزش یوان تهدیدی برای واردات نفت این دومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت جهان بعد از آمریکا تلقی می شود.


چین روز سه شنبه ارزش یوان را در برابر دلار به شدت کاهش داد و اعلام کرد می خواهد نقش بیشتری به بازار بدهد اما کاهش ارزش واحد پول چین به نظر می رسد با هدف مقابله با کاهش صادرات این کشور صورت گرفته است.

در این شرایط گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) نتوانست روند عرضه جهانی را تغییر دهد. اوانز گفت:‌ « اوپک در مقایسه با ماه قبل رشد قابل توجه تقاضا را برای سال 2015 پیش بینی کرد اما این موضوع با پیش بینی افزایش عرضه نفت تولید کنندگان خارج از این سازمان خنثی شد .»


اخبار  سیاست  خارجی   - تسنیم