اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهار امسال مردم بیشتر خانه خریدند!



خرید و فروش‌ خانه,بازار مسکن

بهار امسال مردم بیشتر خانه خریدند!

خرید و فروش‌ خانه در سه ماهه امسال نسبت به بهار سال گذشته بیش از 44 هزار مورد بیشتر شده که به اعتقاد دست‌اندرکاران این میزان افزایش معامله به دلیل نگرانی از روند افزایش قیمت‌هاست.

طی سه ماهه ابتدای امسال بیش از 317 هزار قرارداد خرید و فروش خانه منعقد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 44 هزار مورد افزایش یافته است.

بر این اساس به نظر می‌سد با افزایش جمعیت و افزایش ساخت و سازها در مدت زمان پیش رو تعداد قراردادهای خرید و فروش از اجاره‌نامه‌ها پیشی بگیرد چرا که با گذشت یک فصل از سال جاری پیشی گرفتن تعداد خرید و فروش‌ها بیش از دیگر قراردادها قابل مشاهده است.

با نگاهی به افزایش تعداد قراردادهای ثبت‌شده خرید و فروش در بهار امسال، فروردین‌ کمترین قرارداد را دارد و اردیبهشت با انعقاد نزدیک به 138 هزار قرارداد بیشترین معاملات مسکن طی سه ماه ابتدایی امسال را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار موجود طی چهار سال‌ اخیر میزان خرید و فروش‌های مسکن هر ساله روند افزایشی داشته است که بخشی از این امر ناشی از افزایش جمعیت، مهاجرت به شهرها، ساخت و سازهای روز افزون و افزایش ازدواج است که البته نگرانی از افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید نیز در این میان بی‌تاثیر نبوده است و این موضوع نسبت به فصل ابتدایی سال‌های گذشته بیشتر مشهود است.

به اعتقاد کارشناسان نگرانی از گران‌تر شدن خانه در سال جاری یا جو بازار مسکن به دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری سهم بسزایی در افزایش تقاضای خرید و فروش داشته است./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
هر فصل خانه تان بهار- خانه مدرن پاسارگاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در بهار خانه تکانی احساسی داشته باشید



 

 

 خانه‌تکانی, روانشناسی, خانه تکانی احساسی, تمرکز کردن,

 

بدن شما معبد درونی شماست و خانه‌تان معبد بیرونیتان. برای خانه‌تکانی معبد درونیتان، این نکات می‌تواند کمکتان کند:


منظور از درون احساسات، عواطف، رفتارها و اعتقاداتی است که درونتان قرار گرفته، چیزهایی که زندگی ما را می‌چرخاند. الان وقت آن رسیده که رفتارها و الگوهایی بی‌بازده و منفی و بسیاری از تجربیات بدگذشته را داخل صندوقی بیندازیم. این نیاز به بررسی کردن و دسته‌بندی کردن دارد. مثل زمانی که می‌خواهیم خانه‌مان را تمیز کنیم. تصمیم می‌گیریم که چه چیزهایی را می‌خواهیم نگه داریم، بیرون بیندازیم یا اهداکنیم.


بدن شما معبد درونی شماست و خانه‌تان معبد بیرونیتان. برای خانه‌تکانی معبد درونیتان، این نکات می‌تواند کمکتان کند:

 

1 - تمرکز کنید

 

برای اینکه تصمیم بگیرید کدام ارزش‌ها، اعتقادات، خاطرات تحربیات گذشته، پیام‌هایی که آموخته‌اید و رفتارهایی که داشته‌اید را برای خود نگه دارید باید خود را آرام کرده و لحظاتی را به تفکر و تعمق بپردازید.

 

بگذارید سکوت معلم شما باشد. برای ثبت افکار و روند پیشرفتتان، دفتری در کنار خود داشته باشید. بعد از خود سوال کنید، " کدام الگوهای رفتاری و واکنش‌های احساسی به درد من نمی‌خورند؟ " بعد به درونتان

 

گوش دهید. ممکن است تصاویر، کلمات، عبارات، صداها و تصاویر محرکی جلوی چشمتان بیاید که می‌تواند پاسخ سوالتان باشد. همه آنها را یادداشت کنید.

 

2 - حالا که لیستتان کامل شده است، ببینید چه احساسات و واکنش‌هایی اتفاق می‌افتد. در صورت تمایل لیستتان را به چند قسمت تقسیم کنید

 

مثلاً، دسته‌ بندی‌ هایی مثل : گفتگوی منفی با خود، بهانه‌ها، نمی‌توانم‌ها، تعلیق‌ها، ای کاش‌ها، احساسات افراطی مثل خشم و عصبانیت.

 

3 - لیستی از پیام‌ها، احساسات و واکنش‌های مثبتی که دوست دارید در زندگیتان تجربه کنید تهیه کنید

 

در لیست تان به مواردی اشاره کنید که باعث قدرت‌دهی به شما می‌ شوند.

 

4 - لیستی از اهداف تازه تهیه کنید

 

حالا آماده‌اید که لیستی از اهداف تازه تهیه کنید حداقل دو تا چهار هدف برای هر مشکل احساسی که می‌خواهید از آن رها شوید، تصمیم بگیرید که دوست دارید اول از کدام مشکل احساسیتان خلاص شوید. سایر

 

اعتقادات و واکنش‌های منفی که ایجاد شده را شماره‌ بندی کنید تا ترتیب مواردی که می‌خواهید روی آن کار کنید از بین نرود.

 

5 - روش و تکنیکی که برای خلاص شدن از دست واکنش‌های قدیمی می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید

 

برای بعضی از مشکلات مثل عصبانیت‌های هر روزه روش شناختی می‌تواند موثر باشد، "وقتی عصبانی می‌شوم قبل از اینکه حرفی به زبان بیاورم یا کاری انجام دهم باید تا 10 بشمارم." یا "تا وقتی کمی از

 

عصبانیتم فروریزد، در دفترچه خاطراتم چیز می‌نویسم."

 

6 - برای کار کردن روی هر مشکل احساسی یک چارچوب زمانی تعیین کنید

 

به خاطر داشته باشید: از آنجا که احساسات منفی مثل انجام یک کار فیزیکی خانه‌ تکانی نیستند، چارچوب زمانی شما باید انعطاف‌پذیر باشد. با خودتان به نرمی برخورد کنید.

 

7 - ترس‌ها، نگرانی‌ها و مشکلاتی که با تغییر رفتارتان ظاهر می‌شود را بررسی کنید

 

ممکن است لازم باشد که درصورت بروز چنین مواردی با آنها برخورد کنید.

 

8 - روند پیشرفتتان را ارزیابی کنید

 

ممکن است تصمیم بگیرید اینکار را به طور هفتگی یا ماهیانه انجام دهید. این خودتان هستید که باید انتخاب کنید کدام حالت برای شما بهتر است.

 

9 - لیست پاداش تهیه کنید

 

هر بار که کاری مثبت در جهت تغییر رفتارتان انجام می‌دهید، یک لیست پاداش تهیه کنید.

 

10 - به خودتان پاداش دهید

 

راهی برای پاداش دادن به خودتان پیدا کنید.

 

این کار را امتحان کنید مطمئناً دوست خواهید داشت.

 

شما باید بتوانید مسئولیت کامل واکنش‌های احساسی و الگوهای رفتاری خودتان را بپذیرید. با ایجاد رفتارها و اعتقادات مثبت و جدید، پنجره‌ای جدید به یک زندگی لذت‌بخش به روی خودتان می‌گشایید!

منبع : mardoman.net