اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بنیانگذار فیس بوک تابیعت آمریکا را نپذیرفت


یکی از بنیانگذاران فیس‌بوک برای خلاصی از پرداخت مالیات‌های سنگین از تابعیت آمریکا صرف‌نظر کرد.

خبرگزاری ایسنا: یکی از بنیانگذاران فیس‌بوک برای خلاصی از پرداخت مالیات‌های سنگین از تابعیت آمریکا صرف‌نظر کرد.

ادواردو ساورین در آستانه ورود فیس‌بوک به بازار سهام تصمیم گرفته است تا تابعیت آمریکایی خود را لغو کند تا با این اقدام بتواند پول بیش‌تری برای خود پس‌انداز کند.

این مرد برزیلی 30 ساله در سال 1998 و پس از شش سال زندگی در آمریکا شهروند این کشور شد و این در حالی است که این فرد سال گذشته تابعیت سنگاپور را به دست آورده و از تابعیت آمریکا صرف‌نظر کرد.

این اقدام بنیانگذار فیس‌بوک بدین معنی است که وی مالیات کمتری خواهد پرداخت. این در حالی است که ساورین باید برای این اقدام خود هزینه‌ای پرداخت کند و آن هزینه "مالیات خروج" بر سهام وی در فیس‌بوک است.

   


ویدیو مرتبط :
مارک زاکر برگ بنیانگذار فیس بوک و ساده زیستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جاسوسی آمریکا در فیس بوک لو رفت



 

 

 

جاسوسی آمریکا در فیس بوک لو رفت

 

 

پنتاگون یک نرم افزار جاسوسی در شبکه های اینترنتی اجتماعی خریداری کرده است.به نقل از واحد مرکزی خبر، روزنامه گاردین در شماره روز گذشته خود در اینترنت نوشت: ارتش امریکا در حال تولید نرم افزاری است که به ان امکان خواهد داد به طور سری پایگاههای رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک و توئیتر را با استفاده از شخصیت های اینترنتی دروغین دستکاری کند تا بتواند بر مکالمات اینترنتی اعمال نفوذ کند و تبلیغات امریکا گرایانه را گسترش دهد.

 

 

یک شرکت مستقر در کالیفرنیا به نام انترپید(Ntrepid) قراردادی برای راه اندازی یک سرویس مدیریت شخصیتی اینترنتی با فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) که بر عملیات مسلحانه امریکا در خاورمیانه و اسیای میانه نظارت دارد ، منعقد کرده است.

این نرم افزار به یک عضو ارتش امریکا امکان می دهد تا ده هویت مجزا را در سراسر جهان تحت کنترل داشته باشد.

کارشناسان اینترنتی این پروژه دو میلیون و هفتصد هزار دلاری را به تلاش های چین برای کنترل و محدود کردن ازادی بیان در اینترنت تشبیه کرده است.

منتقدان احتمالا شکایت خواهند کرد که این طرح به ارتش امریکا امکان می دهد در مکالمات اینترنتی اجماع کاذب ایجاد کند ، نظرات ناخوشایند را کنار بزند و مانع از انتشار تفسیرها یا گزارش هایی شود که با اهداف ان مطابقت ندارد.

افشای طرح ارتش امریکا برای ایجاد شخصیت های اینترنتی کاذب همچنین می تواند دیگر دولتها، شرکتهای خصوصی و سازمان های غیردولتی را به چنین کاری ترغیب کند. در قرارداد سنتکام تصریح شده است هر شخصیت اینترنتی کاذب باید از سابقه و تاریخچه قانع کننده و جزئیات تکمیلی برخوردار باشد که اینکه تا پنجاه کنترل کننده مستقر در امریکا باید بتوانند از محل کارشان هویت های کاذب را کنترل کنند بدون انکه از شناسایی توسط دشمنان خبره هراس داشته باشند. سخنگوی سنتکام گفت، این فن اوری از فعالیت های وبلاگی محرمانه در پایگاههای اینترنتی خارجی زبان پشتیبانی می کند تا اینکه سنتکام امادگی مقابله با افراط گرایی خشونت امیز و تبیلغات دشمنان در خارج از امریکا را داشته باشد. وی گفت هیچ مداخله ای به زبان انگلیسی صورت نخواهد گرفت چون خطاب قرار دادن مخاطبان امریکایی با چنین فن اوری غیرقانونی خواهد بود.

از جمله زبانهایی که برای این منظور استفاده می شود عبارتند از: زبانهای عربی، فارسی، اردو و پشتو. این نرم افزار به محض تولید به پرسنل نظامی امریکا امکان خواهد داد از یک محل به طور بیست و چهار ساعته به مکالمات اینترنتی جدید با هر تعداد پیام هماهنگ شده فیس بوک، توئیتر، وبلاگها و چت روم ها و دیگر مداخلات پاسخ دهند.

جزئیات این قرارداد حاکی از ان است که این محل پایگاه نیروی هوایی مک دیل در نزدیکی تامپا در فلوریدا خواهد بود که مرکز فرماندهی عملیات ویژه امریکا است. گفته می شود این طرح جدید بخشی از عملیات موسوم به اُ ئی وی است که اولین بار در عراق برضد محافل متعدد مورد استفاده اعضای القاعده و ارتباطات اینترنتی شورشیان به کار گرفته شد.

فرماندهان عالی رتبه امریکا ان برنامه را یک ابزار حیاتی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی می دانند. سنتکام واگذاری ان قرارداد را به شرکت مستقر در لس انجلس تایید کرد اما امکان تماس با مقامات شرکت انترپید میسر نشد. معلوم نیست ایا یک برنامه مدیریت شخصیت ناقض قانون انگلیس خواهد بود یا نه.

کارشناسان حقوقی می گویند چنین برنامه ای مغایر با قانون جعل و تقلب مصوب ۱۹۸۱ است که طبق ان هر فردی در صورت ساخت یک ابزار کاذب با قصد اصیل نشان دادن ان به دیگران گناهکار خواهد بود.../واحد مرکزى خبر