اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بنزین تک نرخی شد/ فاز سوم هدفمندی یارانه ها از راه رسید



اخبار,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه ها

پس از آنکه هیات دولت در جلسه هفته قبل خود کلیات تغییر در قیمت حامل‌های انرژی را تصویب کرد بنزین تک نرخی از راه رسید.

فاز سوم هدفمندی یارانه ها با تک نرخی شدن بنزین از راه رسید.

به گزارش خبرآنلاین هیات دولت در جلسه هفته قبل خود با تصویب کلیات تغییر در قیمت حامل‌های انرژی این ماموریت را به نهادهای کارشناسی واگذار کرد تا سناریوی مربوطه را تدوین کنند.

این مسئولیت در حالی از سوی دولت یازدهم به نهاد های کارشناسی واگذار شد که پیش از آن مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت را مکلف کرد تا در سال 94 رقمی معادل 48 هزار میلیارد تومان کسب درآمد از محل هدفمندی یارانه ها داشته باشد. این ماموریت مجلس، دولت را بر آن داشته تا برای کسری بودجه مورد نیاز سال جاری فاز سوم هدفمندی یارانه ها را کلید بزند که این اتفاق با تک نرخی شدن بنزین رقم خورد.

بر این اساس دیگر چیزی به نام بنزین سهمیه ای که به قیمت 700 تومان عرضه می شد وجود نخواهد داشت و بنزین به صورت تک نرخی و معادل 1000 تومان عرضه خواهد شد. 

علاوه‌بر این، قیمت گازوئیل با ......... درصد افزایش به ......... تومان در هر لیتر رسید.

این تصمیم گیری زمینه جبران بخشی از کسری بودجه دولت را رقم خواهد زد چرا که  3100 میلیارد تومان از کسری منابع هدفمندی با این تصمیم جایگزین خواهد شد.

 اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
فاز دوم هدفمندی یارانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرزین خبر داد:احتمال تک نرخی شدن بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه ها



 

فرزین خبر داد:احتمال تک نرخی شدن بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه ها

 

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با بیان اینکه یکی از گزینه های اجرای فاز دوم قانون هدفمند شدن یارانه ها عرضه تک نرخی بنزین است، اعلام کرد: هنوز تصمیمی در نحوه و زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فرزین با بیان اینکه یکی از پیشنهادها برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها تک نرخی شدن عرضه بنزین است، گفت: در حال حاضر دبیرخانه ستاد هدفمندی یارانه ها در حال بررسی قیمتها و سازوکار اجرایی گام دوم هدفمند کردن یارانه ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با اعلام اینکه یکی از پیشنهادهای مطرح تک نرخی شدن بنزین در گام دوم اجرا است، تصریح کرد: اما هنوز هیچ تصمیمی در خصوص نحوه عمل در گام دوم و زمان اجرا گرفته نشده است.

عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت روز گذشته با تاکید بر اینکه سیاست بلندمدت دولت تک نرخی کردن عرضه بنزین است از احتمال حذف سهمیه برخی از موتور سیکلت ها و خودروها خبر داد و به مهر گفته بود: فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین خودروها نداریم.... /  خبرگزارى مهر