اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بنزین اواسط تابستان گران می‌ شود


پس از افزایش قیمت انواع نان در خرداد ماه سالجاری، طرح افزایش قیمت بنزین به عنوان اولین حامل انرژی در قالب فاز دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در تیر ماه سالجاری آغاز می‌شود.

خبرگزاری مهر: همزمان با اجرای چراغ خاموش فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، مراحل نهایی بررسی تراکنش و تجمیع اطلاعات کارت‌های هوشمند سوخت در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا ابتدای مردادماه دستور افزایش قیمت بنزین صادر شود.

پس از افزایش قیمت انواع نان در خرداد ماه سالجاری، طرح افزایش قیمت بنزین به عنوان اولین حامل انرژی در قالب فاز دوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در  تیر ماه سالجاری آغاز می‌شود.

بر این اساس زیرساخت‌های افزایش قیمت بنزین در تیر ماه سالجاری آماده شده است که از تجمیع اطلاعات سامانه هوشمند سوخت می‌توان به عنوان مهمترین اقدام دولت به منظور افزایش قیمت بنزین یاد کرد.
 
برای اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه‌ها و اصلاح مجدد قیمت بنزین از ابتدای سالجاری تاکنون 2 اقدام اساسی در سطح سامانه هوشمند سوخت انجام شده است به طوری که در فاز اول بنزین 100 تومانی از چرخه عرضه سوخت کشور حذف شد.
 
در گام دوم هم با ابلاغ ستادهدفمندی یارانه‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فراخوانی برای ثبت مشخصات کارت، محاسبه سهمیه باقیمانده و حفظ آن در کارتهای هوشمند سوخت ابلاغ شده است.
 
با اجرای این طرح تا پایان خرداد ماه سالجاری وضعیت تراکنش بیش از 17 میلیون و 716 هزار کارت هوشمند خودرو و موتورسیکلت ارزیابی و سپس کارتهای سوخت غیر فعال از رده خارج می شوند.
 
در همین حال شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در روزهای اخیر تاکید کرده است: در صورت عدم سوخت گیری تا پایان خرداد ماه سالجاری سهمیه کارت هوشمند سوخت کارتها به‌طور کامل حفظ نخواهد شد.
 
محسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت هم اخیرا هدف از اجرای این طرح را مشخص شدن سهمیه‌های باقیمانده و ذخیره شده در کارتهای هوشمند سوخت و آمادگی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اعلام کرده و یادآور شده است: با این روش تمامی سهمیه ماه‌های گذشته دارندگان کارت سوخت محاسبه و در کارت آنها درج خواهد شد.
 
آغاز سفرهای تابستانی با قیمتهای جدید بنزین
 
پیگیری‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر سناریوی نهایی قیمت و نحوه عرضه بنزین در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نهایی شده است به طوری که این فرآورده استراتژیک و پرطرفدار نفتی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با دو نرخ نیمه یارانه‌ای و آزاد عرضه می‌شود، ضمن آنکه نظام سهمیه بندی بنزین هم با قیمت‌های جدید بنزین ادامه می یابد.
 
از سوی دیگر با توافق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها در مدت 3 تا 5 روز تجمیع اطلاعات کارتهای هوشمند سوخت به پایان می‌رسد و به عبارت دیگر، تا پنجم تیر ماه سالجاری عملیات بررسی تراکنش بیش از 17.7 میلیون کارت هوشمند سوخت موتورسیکلت و خودرو به پایان می رسد.
 
از این رو تا اواسط تیرماه سالجاری قیمت‌های جدید بنزین اعلام و احتمالا از ابتدای مردادماه سالجاری برای اجرا به تمامی جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور ابلاغ می شود.
 
در شرایط فعلی حتی برخی از مسئولان ارشد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و وزارت نفت هم از زمان دقیق اجرای فاز دوم هدفمند یارانه‌ها و افزایش قیمت بنزین اطلاعی ندارند.
 
پیش از این دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در یکصدمین سفر استانی هیئت دولت در استان خراسان رضوی با وجود تکذیب افزایش قیمت بنزین به لیتری 2000 هزار تومان اما به طور تلویحی بنزین 1000 تومانی را تایید کرده بود.        


ویدیو مرتبط :
عرضه نسخه کنسولی و واقعیت مجازی بازی Phasmophobia در اواسط تابستان سال جاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سهمیه بنزین سه ماهه تابستان بررسی شد



 

 

سهمیه بنزین سه ماهه تابستان بررسی شد

 

در این جلسه در خصوص سهمیه بنزین سه ماهه تابستان ، تکالیف وزارت نفت در بسته سیاستی هدفمندسازی یارانه ها در حوزه حمل و نقل عمومی، توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای ایمنی راه های روستایی بحث و تبادل نظر شد.

 

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر کنترل هوشمند و ضرورت ساماندهی تأمین سوخت خودروها گفت: باید از بکارگیری مخازن گاز وارداتی خودرو جلوگیری و با کسانی که با نصب مخازن غیر استاندارد موجب ضرر و زیان در کشور می شوند برخورد شود.

به گزارش ایلنا ، محمدرضا رحیمی شب گذشته در جلسه کارگروه ستاد توسعه حمل و نقل، با اشاره به لزوم افزایش جایگاه های سوختگیری در کشور، بر ایجاد تنوع در سبد سوخت تاکید کرد و گفت: روی آوردن به سوخت های جایگزین بنزین از جمله LPG ، الکل و CNG گامی برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انحصاری بودن بنزین در سبد سوخت خواهد بود.

در این جلسه در خصوص سهمیه بنزین سه ماهه تابستان، تکالیف وزارت نفت در بسته سیاستی هدفمندسازی یارانه ها در حوزه حمل و نقل عمومی، توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای ایمنی راه های روستایی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست همچنین گزارشی از آخرین وضعیت احداث جایگاه های CNG، آمار کارت هوشمند صادره برای تاکسی، وانت و شخصی های CNG سوز، توسعه سامانه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در جایگاه ها و آخرین وضعیت طرح افزایش ظرفیت جایگاه ها ارائه شد.

توسعه وسایل نقلیه عمومی و اعطای تسهیلات، متناسب با دورافتادگی و محرومیت مناطق از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت...../تحلیل:ایلنا