اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بنای برگزاری جشن هسته‌ای نداریم



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر کشور

سخنگو و قائم‌مقام وزیر کشور گفت: بنا نداریم هیچ‌گونه جشن دولتی درباره انرژی هسته‌ای برگزار کنیم و تاکنون هم هیچ درخواستی از دولت به وزارت کشور در این رابطه داده نشده است.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه احزاب و تشکل‌های سیاسی هم تاکنون هیچ درخواستی در این‌باره به وزارت کشور نداده‌اند، اظهار کرد: بنابراین تجمعات فاقد مجوز با هر عنوانی خلاف قانون محسوب می‌شود و مشمول تجمعات غیرقانونی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ارزیابی از فرمانداران کشور نیز گفت: همه فرمانداران حتی آنهایی که در دولت تدبیر و امید منصوب شده‌اند در حال ارزیابی هستند و توانمندی، قدرت مدیریت و هماهنگی و ضوابط مورد نیاز آنها در حال بررسی است. اگر فرمانداری این شرایط را دارا نباشد، حتماً جایگزینی برای او در نظر گرفته می‌شود.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: استاندار قم هم همانند استاندار فارس به دولت معرفی شده است و در اولین جلسه دولت این گزینه‌های پیشنهادی مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

 

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
ما سلاح هسته نداریم و نخواهیم داشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر کشور : شرایط برای برگزاری جشن هسته‌ای فراهم است/ برنامه‌ای برای برچیده شدن ستاد سوخت نداریم



اخبار,اخباراجتماعی ,وزیر کشور

وزیر کشور گفت: برنامه‌ای برای برچیده شدن ستاد سوخت نداریم و بهتر است در زمینه وضعیت ادامه فعالیت ستاد سوخت از خودشان بپرسید.

به گزارش  ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه شورای فرهنگی اجتماعی کشور درباره دستور جلسه امروز این شورا اظهار کرد: یکی از موارد مطرح شده در جلسه امروز ساماندهی سواحل کشور بود. با توجه به اتمام ماه مبارک رمضان مردم برای گذران اوقات فراغت خود به سواحل کشور سفر می‌کنند. تدابیری برای ساماندهی سواحل از سال قبل اندیشیده شده و تلاش کرده‌ایم سواحل را از نظر فرهنگی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: براساس گزارش اعلام شده در سال 92، 202 نفر غرق شدند اما این آمار در سال 93 به 97 نفر رسید و تعداد نجات‌یافتگان بسیار بیشتر بوده است. از نظر فرهنگی، اجتماعی نیز تقریبا هیچ گلایه‌ای از وضعیت سواحل نشده است.

وزیر کشور در ادامه گفت: همه دستگاه‌ها و استان‌ها در زمینه سواحل در جلسه امروز دعوت شدند و عملکرد سال قبل مرور شد و درباره برنامه‌های امسال نیز صحبت شد.

وی افزود: یکی دیگر از دستور جلسات امروز سفرهای سه، چهار روزه عید فطر و دیگری پرداختن به مسائل فرهنگی داخل زندان‌ها بود که در مورد موضوع دوم بررسی ‌ها به جلسه بعد موکول شد.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که آیا برای جشن هسته‌ای پیش‌بینی‌هایی انجام داده‌اید، اظهارکرد: تا الان مطلبی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است؛ اما اگر مذاکرات هسته‌ای ختم به خیر شود مردم به صورت خودجوش جشن می‌گیرند و به استان‌ها و نیروی انتظامی اعلام کرده‌ایم که شرایط مناسبی را برای حضور مردم فراهم کنند.

رحمانی فضلی درباره صحبت‌های نمایندگان مجلس در زمینه استیضاح او به علت انتخاب استاندار فارس گفت: مجلس و دولت هر کدام وظیفه‌ای دارند. وظیفه وزارت کشور معرفی استاندار و وظیفه مجلس نظارت است. با توجه به تعامل میان دولت و مجلس به نمایندگان اعلام کردیم که حاضر به هماهنگی با آنان در زمینه انتخاب استاندار هستیم. البته بدین معنا نیست که استانداری به وزارت کشور و دولت تحمیل شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس پنج نفر را به وزارت کشور برای تصدی پست استانداری فارس پیشنهاد دادند که ما آنان را صاحب صلاحیت تصدی این پست تشخیص ندادیم و برخی از آن‌ها نیز مایل به فعالیت به عنوان استاندار فارس نبودند. امیدواریم که پس از معرفی استاندار فارس، این مسائل رفع شود و ما محمدعلی افشانی را به عنوان استاندار فارس به دولت معرفی کردیم.

وزیر کشور درباره اقدامات احتمالی گروه‌های تروریستی در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: از یک ماه قبل در این زمینه تمهیدات لازم را از مرز تا کف خیابان‌ها اندیشیدیم چرا که راهپیمایی‌ها و تجمع‌ها می‌تواند هدف گروه‌های تروریستی قرار بگیرد. دو روز قبل نیز عده‌ای در مرز با وسایلی مانند جلیقه‌های انفجاری و مواد منفجره بازداشت شدند. آنان جزو گروه‌های تروریستی شرق کشور هستند.

رحمانی فضلی درباره وضعیت عفاف و حجاب در کشور گفت: توقع در این زمینه زیاد و البته به حق است و ما برنامه‌هایی را برای فعال کردن دستگاه‌های اجرایی تدارک دیدیم. براساس آمارها، وضعیت در زمینه عفاف و حجاب بهتر شده است. البته تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی درباره شیوه برخورد پلیس در زمینه مقوله عفاف و حجاب نیز اظهار کرد: اقدامات پلیس در این زمینه افزایش یافته است؛ اما این اقدامات هوشمندانه‌تر انجام شده است. من به عنوان جانشین مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی اگر مواردی در این حوزه پیش آید حتما پیگیری می‌کنم. علاوه بر آن دایره تخلفات پلیس نیز پیگیر تخلفات احتمالی خواهد بود.

وزیر کشور درباره ساماندهی معتادان متجاهر اظهار کرد: زمانی که ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر را تحویل گرفتم گنجایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر 400 نفر بود اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ظرفیت تا پایان سال جاری به 10 هزار نفر می‌رسد و در حال حاضر 4000 نفر هست. تعداد معتادان متجاهر تهران 13 تا 15 هزار نفر تخمین زده می‌شود که با اقدامات انجام شده تلاش می‌شود که همه آن‌ها ساماندهی و درمان شوند.

رحمانی فضلی در پایان با اشاره به اقدامات شهرداری تهران گفت:‌ در منطقه 12 تهران، شهرداری به صورت آزمایشی مجموعه‌ای از اقدامات را برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر انجام می‌دهد.

 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا