اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بمب 200 هزار تومانی احمدی نژاد به تقلید از 50 هزار تومان کروبی؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یارانه نقدی 200 هزار تومانی در راه است!

منابع خبری از احتمال اعلام وعده جنجالی چند برابر شدن یارانه های نقدی توسط احمدی نژاد خبر می دهند.

به گزارش نامه به نقل از بازتاب، امروز وزیر نیرو در دومین سالگرد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم این قانون خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور فردا در این باره به مردم توضیح می‌دهد.

اما اطلاعات برخی منابع غیر رسمی، از تلاش احمدی نژاد برای منفجر کردن یک بمب خبری در جهت تحت الشعاع قرار دادن فضای کشور در آستانه انتخابات حکایت دارد.

گفته می شود ممکن است این بمب خبری، وعده چند برابر کردن یارانه نقدی باشد که هم اکنون 45 هزار تومان در ماه برای هر نفر است و احمدی نژاد قرار است وعده دهد که بعد از عید، آن را به دویست هزار تومان در ماه برساند.

این وعده که دولت تصور می کند فضای افکار عمومی را به شدت متاثر کرده و تحت تاثیر قرار خواهد داد، تقلیدی از وعده دادن پنجاه هزار تومان مهدی کروبی است که هشت سال پیش داده شد و اکنون با وجود تورم چندصد درصدی در مجموع هشت سال دولت، نتوانسته آن را عملی کند و به مرز 50 هزار تومان برسد.

گفته می شود در این سناریوی تبلیغاتی طراحی شده، اگر مجلس به دولت اجازه چنین کاری ندهد، با توجه به گرانی های کمرشکن اخیر و مشکلات شدید معیشتی مردم، اولا مردم مقابل مجلس قرار خواهند گرفت و دولت نیز وعده خواهد داد اگر کاندیدای مورد حمایتش(احتمالا مشایی) رای بیاورد، به پشتوانه پیروزی در انتخابات، این وعده را عملی کرده و مجلس را همانند فاز اول هدفمندی یارانه ها مجبور به عقب نشینی خواهد کرد.

در صورتی که احمدی نژاد بتواند این وعده را عملی کرده و از عید ماهی دویست هزار تومان و حتی ماهی صدهزار تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت کند، بهترین تبلیغ برای آن بوده و با توجه به این که آثار تورمی و مشکلات تامین منابع این طرح برای دو ماه چندان خود را نشان نخواهد داد، آثار تبلیغی مثبتی بر جذب رای برای کاندیدای دولت در انتخابات خواهد داشت.

بنابراین در هر دو صورت، این وعده به سود احمدی نژاد تمام خواهد شد.

این در شرایطی است که آشکار شدن نتایج طرح یارانه ها که به افزایش شدید تورم، آسیب دیدن بخش تولید و اختلالات جدید در اقتصاد کشور منجر شده است، به جای آن که نان جدیدی بر سفره مردم بیاورد، با گرانی کمرشکن سفره مردم را کوچکتر کرده است و در این شرایط، افزایش میزان پرداخت نقدینگی به تشدید تورم خواهد انجامید.

البته در این میان دولت که با سه برابر کردن قیمت دلار ظرف دو سال، تصور می کند درآمد نجومی در سال آینده خواهد داشت، می خواهد با این اقدام کسب محبوبیت کند./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
دکتر احمدی نژاد (97/4/28) : یارانه 45 هزار تومان را باید سه برابر کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد: هر ایرانی می‌تواند 70 - 80 هزار تومان در ماه یارانه دریافت کند.



  هدفمندی یارانه‌ها هدفمندی یارانه‌ها,اخبار,اخبار اقتصادی

 

احمدی‌نژاد: فاز دوم هدفمندی اجرا می‌شود

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: در سال 91 مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با قدرت و جدیت اجرا می‌شود.

تابناک: رئیس جمهور اسلامی ایران صبح چهارشنبه در دومین روز از سفر استانی خود به استان هرمزگان در دیدار عمومی با مردم شهرستان پارسیان گفت: دولت مصمم است مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را در سال 91 اجرا کند.

 

مهمترین اظهارات محمود احمدی نژاد به نقل از خبرگزاری‌ها در زیر آمده است:

* طرح هدفمندی یارانه‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت.

 

* هر ایرانی می‌تواند 70 - 80 هزار تومان در ماه یارانه دریافت کند.

 

* این گفته به مذاق برخی‌ها خوش نیامد و حرف‌هایی زدند که ربطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد و سعی کرده‌اند با سنگ اندازی جلوی اجرای مرحله دوم هدفمندی را بگیرند.

 

* ناآرام کردن بازار سکه و ارز بازی افرادی بود که منافعشان با اجرای هدفمندی یارانه‌ها به خطر می‌افتد اما نوسانات بازار ارز و سکه ربطی به اجرای هدفمندی یارانه‌ها ندارد و دولت سعی خواهد کرد با اصلاح امور مالیاتی و اصلاح نظام بانکی جلوی بسیاری از رانت خواری‌ها و بی‌عدالتی‌ها را بگیرد.

 

* اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نوعی مبارزه در مقابل افراد سودجو و زیاده خواه است.

 

* طبیعی است برخی که 50 یا 60 سال است ثروت بادآورده را بدون پرداخت مالیات و حق مردم به دست آورده‌اند از اجرای این طرح متضرر شده و موجب شود تا مقابل اجرای طرح ایستادگی کنند.

 

* برخی از گفتن ایران ناراحت و گلایه دارند. وقتی می‌گوییم ایران یعنی اینکه ایران یک فرهنگ جاری است زمانیکه به کشورهای مختلف سفر کنیم نشانه‌های فرهنگی و قومیتی را به عنوان یک میراث ایرانی در این کشورها می‌توان مشاهده کرد./فردانیوز