اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بمب هسته‌ای پاکستانی آماده تحویل به عربستان است؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,بمب هسته‌ای


 اخبار سیاست خارجی - بمب هسته‌ای پاکستانی آماده تحویل به عربستان است؟

از سال‌ها پیش تاکنون، وجود روابط نزدیک و صمیمانه میان دو کشور عربستان سعودی و پاکستان و رویکردهای خصمانه صریح یا ضمنی این دو کشور نسبت به ایران، ‌‌حقیقتی است که مورد تأیید ناظران و تحلیلگران قرار گرفته است؛ اما بنا بر‌ شواهدی که به تازگی منتشر شده، این رویکرد متحد علیه ایران تا حدی گسترش یافته که احتمال جدی تأمین کلاهک هسته‌ای از سوی پاکستان برای عربستان وجود دارد.

به گزارش تابناک ، سایت تحلیلی «المانیتور» در یکی از مطالب خود به دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ پرداخته و در میان تحلیل خود اشاره می‌کند، هرچند رژیم اسرائیل در خط مقدم مخالفت با توانایی‌های هسته‌ای ایران است، بیشترین فشار در این زمینه علیه ایران، از سوی برخی کشورهای عرب منطقه خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی اعمال می‌شود.

بر پایه گزارش‌های موجود، محور اتحاد رژیم اسرائیل با دولت‌های عرب منطقه، در حال تقویت ‌است. در همین راستا، همکاری‌ها، تبادلات اطلاعاتی‌ و همسویی در زمینه سیاستگذاری‌ها، به عنوان راهی موثر جهت تحت فشار قرار دادن قدرت‌های جهانی برای سخت‌گیری بیشتر علیه ایران مورد توجه آن‌ها قرار گرفته است.

المانیتور در ادامه می‌نویسد، یکی از جنبه‌های ویژه این گونه اقدامات کشورهای منطقه علیه ایران، به تازگی افشا شده است. شماری از نهادهای اطلاعاتی غربی به تازگی گزارش کرده‌اند که توافقی ضمنی میان عربستان سعودی و پاکستان شکل گرفته که بر اساس آن، در صورت دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای، پاکستان دست‌کم یک کلاهک هسته‌ای به سعودی‌ها خواهد فروخت.

هرچند پیش از این نیز برخی اخبار و شایعات درباره توافق ریاض و اسلام آباد در این زمینه منتشر شده بود، اکنون این موضوع تا آن درجه جدیت یافته که برخی را واداشته چنین بگویند که در یک زرادخانه خاص در پاکستان، یک سلاح هسته‌ای در جعبه‌ای قرار گرفته که روی آن نوشته شده؛ «مقصد: عربستان سعودی» و تنها چیزی که تاکنون مشخص نیست، زمان تحویل این محموله به عربستان است.

همین چند وقت پیش بود که سعودی‌ها در جریان یک رژه نظامی، برای نخستین بار موشک‌های بالیستیک با برد سه هزار کیلومتر خود را به نمایش گذاشتند. از جمله مهم‌ترین مقامات خارجی حاضر در این رژه، می‌توان به رئیس ستاد ارتش پاکستان اشاره کرد.

بر این اساس، تحلیلگر المانیتور نتیجه می‌گیرد، آنچه هم‌اکنون آمریکا باید نگران آن باشد، نه توانایی هسته‌ای ایران، بلکه یک خاورمیانه هسته‌ای است که در آن، رقابت‌های منطقه‌ای در قالب تقابل هسته‌ای تجلی یافته و سبب به خطر افتادن امنیت می‌شود.
 اخبار سیاست خارجی - تابناک


ویدیو مرتبط :
بمب تزار یکی از بزرگترین بمب های هسته ای word war II

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان از ترس ایران، دو بمب هسته ای از پاکستان خرید!



 

 

 

عربستان از ترس ایران، دو بمب هسته ای از پاکستان خرید!

 

پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا» که در چند سال گذشته به دروغ پردازی و جوسازی خبری همسو با سیاست های صهیونیستی در منطقه پرداخته، به تازگی در خبری مدعی شد که عربستان سعودی از ترس جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته ای کشورمان، تلاش دارد با همکاری پاکستان، دو عدد بمب هسته ای بسازد!

به گزارش تابناک، این پایگاه خبری صهیونیستی در ادامه خبر خود نوشت: این نگرانی عربستان از ایران موجب شده که رقابتی هسته ای با این کشور آغاز کند که این رقابت به ساخت دو بمب هسته ای توسط پاکستان برای این کشور منجر خواهد شد.

این دو بمب هسته ای در نیروگاه هسته ای پاکستان در شهر «کرما» در شمال این کشور در حال ساخته شدن است. چندی پیش، پاکستان نیز در همین راستا جدیدترین نسخه موشک «گاوری 2» را که برد آن به 3200 کیلومتر می رسد، به عربستان تحویل داد. این موشک های فرستاده شده برای سعودی در انباری بزرگ در زیرزمین در شهر «السلیل» در جنوب ریاض، پایتخت عربستان پنهان شده است.

این سایت خبری همچنین مدعی شد، هرچند دو هواپیمای باربری بزرگ عربستانی، روزی یک بار از سرزمین های سعودی به نیروگاه هسته ای پاکستان پرواز می کنند و آماده انتقال این دو بمب هسته ای هستند، قرار است به محض دستور مستقیم «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و شاهزاده «مقرن بن عبدالعزیز» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت این کشور عملیات انتقال انجام گیرد.

«دبکا» همچنین افزود: تاکنون زمان دقیق تحویل این دو بمب هسته ای مشخص نشده، ولی آنچه برای ما (دبکا) اثبات شده، صحت ساخت و انتقال آن در آینده ای نزدیک است؛ بنابراین، مقام های ارشد اطلاعاتی و امنیتی سعودی، در چند وقت اخیر، به پایتخت های غربی سفر کرده و اعلام می نمودند، دیگر نیازی به ساخت بمب هسته ای ندارند، زیرا آن را به مقدار لازم تهیه کرده اند.

گفتنی است، در هفته های اخیر، رسانه های صهیونیستی، تلاش بسیاری برای بر هم زدن آرامش منطقه و القای تیره شدن کامل روابط کشورهای عربی به ویژه عربستان با ایران دارند که متأسفانه، رفتار دوپهلوی مقامات سعودی و موضع گیری نکردن صریح آنها در برابر این اخبار، افکار عمومی منطقه را دچار سردرگمی کرده است. پس بجاست در صورت دروغ بودن این اخبار، شخصیت ها و رسانه های سعودی در برابر آن موضع روشن در پیش گرفته و فرصت سوءاستفاده صهیونیست ها و بر هم زدن آرامش منطقه را از آنان بگیرند...../تحلیل:عصرایران