اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بلیط رایگان مترو به شرط ورزش + تصویر



دولت مکزیک برای مقابله با چاقی دستگاهی در مترو قرار داده است که افراد چاق با ورزش کردن می‌توانند بلیت مجانی دریافت کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت مکزیک دستگاهی در مترو قرار داده است که هر فرد چاق در صورت ورزش کردن می‌تواند یک بلیت رایگان از دستگاه گرفته و با مترو سفر کند.

مقامات مکزیکی برای مبارزه با چاقی تصمیم گرفتند در صورت ورزش کردن افراد چاق یک بلیت مجانی به آنان بدهند؛ فقط کافی است مسافر بر روی دستگاه رفته و 10 بار روی پای خود بنشیند و بلند شود سپس می‌تواند یک بلیت رایگان از دستگاه دریافت کند.

این دستگاه در مترو مکزیکو سیتی واقع شده است و مسافر با ورزش کردن ساده می‌تواند مقداری کالری کم کند.

طبق آمار رسمی 70 درصد بزرگسالان در مکزیک و از هر سه کودک، یک نفر آنان چاق هستند؛ این ارقام نشان می‌دهد مکزیک یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان چاقی حتی نسبت به آمریکا را در جهان دارد.

وزیر امورخارجه مکزیک آقای «خوزه آرماندو اورتگو» برای مقابله با مشکل چاقی این راه حل را پیشنهاد کرده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,مقابله با چاقی

 اخبار گوناگون - فارس

 


ویدیو مرتبط :
عطسه : بلیط هواپیمایی به شرط کباب ایرانی (قسمت سه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسابقه جالب برای بلیط مجانی مترو +عکس



مسابقه جالب برای بلیط مجانی مترو +عکس

در یکی از ایستگاه‌های متروی شهر مسکو آنهایی که ۳۰ بار عمل نشست و برخاست انجام دهند، از دستگاه خودکار یک بلیط مترو جایزه می‌گیرند. مسئولان با این روش در پی ترغیب مردم به ورزش و تبلیغ برای بازی‌های المپیک هستند.

در یکی از ایستگاه‌های متروی شهر مسکو دستگاه خودکار فروش بلیطی نصب شده که به کسانی که بتوانند در عرض ۲ دقیقه ۳۰ بار بدون وقفه عمل نشست و برخاست انجام دهند، یک بلیط مترو جایزه می‌دهد. متقاضیانی که به آمادگی بدنی خود اعتماد دارند، بایستی در نقطه مشخصی روی فرش آبی‌رنگی که در برابر این دستگاه انداخته شده‌، ایستاده و عمل نشست و برخاست را انجام دهند. در صورت موفقیت آنها می‌توانند به اندازه ۳۰ روبل (حدود ۷۰ سنت) در خرید بلیط مترو صرفه‌جویی کنند.

مقامات شهر مسکو و دست‌اندرکاران کمیته المپیک این کشور قصد دارند تا از این راه پایتخت‌نشینان را به تحرک بدنی بیشتر ترغیب کنند. البته آنها امیدوارند که این دستگاه مجهز به حسگرهای ویژه به شور و نشاط بازی‌های المپیک زمستانی که در ماه فوریه ۲۰۱۴ در شهر سوچی روسیه برگزار می‌شود، در میان مردم دامن بزند.

این دستگاه قرار است تا روز ۳ دسامبر در ایستگاه Wystawotschnaja مشغول به کار باشد. شماری از داوطلبان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا در طول این مدت بر عملکرد این دستگاه و نیز سلامتی متقاضیانی که تن به نشست و برخاست می‌دهند، نظارت کنند.

این ابتکار عمل در واقع بخشی از کارزار تبلیغاتی بزرگی با نام "Olympic Changes" است. در جریان این کارزار از مردم خواسته شده تا پیشنهادات و ایده‌های خلاقانه خود را برای جذاب‌تر کردن زندگی روزمره به بهانه المپیک ارائه دهند. جایزه کسی که بهترین ایده را پیشنهاد کند، بلیط بازی‌های المپیک سوچی است.

بازی‌های المپیک ,مترو

 
در این میان قرار است تا بندهای پلاستیکی که در ژیمناستیک استفاده می‌شوند، جایگزین دستگیره‌های اتوبوس شوند. همچنین شهروندان مسکو تشویق شده‌اند تا با استفاده از دوچرخه‌هایی ویژه برق مورد نیاز تلفن‌های همراه خود را تأمین کنند.

الکساندر ژوکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه، می‌گوید: «ما می‌خواهیم نشان دهیم که بازی‌های المپیک تنها یک سری رقابت‌های بین‌المللی نیستند که مردم فقط در خانه‌هایشان نظاره‌گر آن باشند.»

به گفته وی هدف از این ابتکار عمل "تشویق همگان برای انتخاب یک روش زندگی مبتنی بر ورزش است." 

/روزگارنو