اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بلژیک؛ مدعی خطرناک فتح برزیل


کشور کوچکی که تا چند سال قبل به خاطر شکلات، زنان تنیسور، ژان کلود فن دام و تن تن شناخته می شد، حالا با ستاره های جوان فوتبالش مورد توجه است

سایت گل: کشور کوچکی که تا چند سال قبل به خاطر شکلات، زنان تنیسور، ژان کلود فن دام و تن تن شناخته می شد، حالا با ستاره های جوان فوتبالش مورد توجه است

هنوز مرحله مقدماتی جام جهانی به پایان نرسیده و صحبت از مدعیان قهرمانی در رقابت هایی که 9 ماه دیگر برگزار خواهد شد، شاید خیلی زود باشد اما اگر مدعیان سنتی را کنار بگذاریم، یک قدرت نوظهور در جام خواهد بود که اصلا نباید آن را دست کم گرفت. بلژیک که امشب صعودش را به جام جهانی قطعی کرد، می تواند پدیده برزیل 2014 و حتی یکی از 5 مدعی جدی قهرمانی باشد.

شاید بتواند بلژیک فعلی را با بوروسیا دورتموند مقایسه کرد. برای سال ها خیلی از فوتبال دوستان حتی نام یک ستاره از فوتبال بلژیک را هم نمی دانستند. در واقع برای سال ها معروف ترین فوتبالیست بلژیکی بازیکنی بود که نه به خاطر درخشش در میدان، که به خاطر یک دعوای حقوقی و ایجاد یک قانون جدید فوتبال، به شهرت رسیده بود: ژان مارک بوسمن. اما اکنون بسیاری از باشگاه های بزرگ و سرشناس اروپایی، حداقل یک بازیکن بلژیکی را در ترکیب اصلی دارند.  

تیبو کورتوا، دروازه بان چلسی که این فصل برای سومین سال پیاپی به طور قرضی برای اتلتیکو مادرید بازی می کند، را بسیاری یکی از بهترین دروازه بان های دنیا می دانند. ونسان کمپانی، کاپیتان منچسترسیتی، یکی از بهترین مدافعان میانی دنیاست. یان فرتونگن در تاتنهام خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان فوتبال اروپا معرفی کرد، به طوری که باشگاه بارسا در همین تابستان گذشته به دنبال به خدمت گرفتن او بود. درخشش روملو لوکاکو در رقابت های این فصل در اورتون باعث شد تا تصمیم ژوزه مورینیو برای قرض دادن او، احمقانه به نظر برسد. ادن آزارد در اولین فصل حضورش در لیگ برتر به اندازه ای خوب کار کرد که یکی از نامزدهای عنوان بهترین بازیکن فصل رقابت ها شد. دنیل فن بویتن در 35 سالگی، هفتمین فصل حضورش در بایرن مونیخ را سپری می کند. کریستین بنتکه که یکی از بهترین مهاجمان جوان لیگ برتر است. مارونه فلینی و سیمون مینوله بزرگترین خرید های منچستریونایتد و لیورپول در تابستان بودند و توماس فرمائلن، کاپیتان اول آرسنال است.

و این لیست همچنان ادامه دارد؛ موسی دمبله و ناصر شادلی در تاتنهام موثر کار کرده اند. اکسل ویتسل ستاره زنیت سن پترزبورگ است. استفن دفور در پورتو نامی برای خود دست و پا کرد. دریس مرتنز  یکی از ستاره های جدید ناپولی است. کوین ده بروین یکی دیگر از ستاره های آینده دار چلسی است. ردیا ناینگولان، ستاره کالیاری، بازیکنی است که باشگاه های بزرگ به دنبال به خدمت گرفتنش هستند اما حضور ستاره های پرتعداد، مانع از رسیدن او به تیم ملی بلژیک شده است.

کشور کوچکی که تا چند سال قبل به خاطر شکلات، زنان تنیسور، ژان کلود فن دام و تن تن شناخته می شد، حالا با ستاره های جوان فوتبالش مورد توجه است؛ فوتبال ستاره سازی که شاید در حال حاضر تنها فوتبال اسپانیا و آلمان از نظر داشتن بازیکنان جوان آینده دار از آن برتر باشد.

 اما مشکل اصلی بلژیک این است که آنها در سطح بین المللی از تجربه بالایی برخوردار نیستند. آنها آخرین بار در سال 2002 به جام جهانی راه پیدا کردند و پس از آن در همه تورنمنت های بزرگ غایب بودند.

در تیمی که در کره و ژاپن به میدان رفته بود، 15 بازی در لیگ بلژیک حضور داشتند و تنها 8 بازیکن در لیگ های خارجی بازی می کردند (فن بویتن در مارسی، گرت ده ولیگر در ویلم هلند، بارت گور در هرتا برلین، اریک دفلاندر در لیون، برانکو استروپار در دربی کانتی، نیکو فن کرچوون، مارک ویلموتس و اسون فرمانت، هر سه در شالکه)
تقریبا به جز لیون و مارسی، سایر تیم هایی که بازیکنان بلژیکی در آن بازی می کردند، تیم های بزرگی نبودند. مثلا شالکه در فصل پیش از جام جهانی 2002 در بوندس لیگا پنجم شده بود.

در آن رقابت ها، امیدهای بلژیک با شکست 2-0 در مرحله یک هشتم نهایی مقابل برزیل، قهرمان آن جام، به پایان رسید. اما در رقابت هایی که سال آینده در برزیل برگزار می شود، انتظار بیشتری از بلژیکی ها می رود. در نظرسنجی هایی که به تازگی شده، بلژیک بعد از برزیل، اسپانیا، آرژانتین و آلمان، پنجمین شانس قهرمانی است.

البته بعضی ها هم معتقدند عیار بلژیک در رقابت های مقدماتی به خوبی محک نخورده است. از سوی دیگر، بعضی از نتایج این تیم هم حکایت از عدم بلوغ آنهاست. تساوی خانگی مقابل کرواسی، تنها تیم بزرگی که آنها در دور مقدماتی با آن همگروه بودند، تساوی خانگی مقابل فرانسه و شکست مقابل انگلیس در دیدارهای دوستانه، از دلایلی که منتقدان علیه بلژیک به آن استناد می کنند. هرچند پیروزی 4-2 مقابل هلند، همسایه قدرتمندی که بلژیک همیشه زیر سایه آن قرار داشته، اعتماد به نفس بلژیکی ها را به شدت افزایش داده است.

برای اینکه مشخص شود کدام یک از این قضاوت ها در مورد تیم مارک ویلموتس و نسل طلایی فوتبال بلژیک درست است، باید صبر کرد. در اینکه بلژیک یکی از پرستاره ترین تیم های جام جهانی خواهد بود، تردیدی نیست اما آنها ابتدا باید قدرت شان را در مقابل بهترین تیم های دنیا نشان بدهند؛ درخششی که برای دیدن آن باید منتظر تابستان آینده باشیم.


ویدیو مرتبط :
آرژانتین - بلژیک، یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۶ فیلم‌ مدعی برای فتح میلیاردی گیشه‌ها رقابت می كنند



اکران نوروز ۹۲ , رسوایی

اکران فیلم‌های «رسوایی» ساخته مسعود ده‌نمکی، «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری، «رژیم طلایی» ساخته رضا سبحانی، «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی، انیمیشن «تهران 1500» ساخته بهرام عظیمی و  «آقای الف» ساخته علی عطشانی چند روزی است كه در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است.

* رسوایی
بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در گروه سینمایی آفریقا جایگزین فیلم سینمایی «یک سطر واقعیت» ساخته علی وزیریان شد.

«رسوایی» جدیدترین فیلم مسعود ده‌نمکی است که در آن اکبر عبدی در نقش یک روحانی به ایفای نقش می‌پردازد.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا،کامران تفتی، اسماعیل خلج، مریم کاویانی، امیر دژاکام،امیر نوری، تینا آخوندتبار، مهسا کامیابی، محبوبه بیات و ... اشاره داشت.

در خلاصه داستان «رسوایی» آمده است: افسانه دختر بدنام محل که مورد توجه همسایه‌ای است به علت بدهی‌های خود و پدرش تحت فشار و در آستانه فروپاشی کامل اخلاقی است. او پس از ربودن سفته‌های پدرش به هنگام فرار با حاج یوسف روحانی زاهد محل برخورد می‌کند. حاج یوسف در مسیر کمک به افسانه دچار مصائبی می‌شود.

سینمای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از: آفریقا، ایران، آزادی، فرهنگ،پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، جوان، فلسطین، عصرجدید، مرکزی، بهمن، کارون، پردیس تماشا، پردیس راگا، پردیس کیان، حافظ، ناهید، ماندانا، شکوفه، موزه سینما، شاهد و دهکده المپیک.

*رژیم طلایی
به گزارش سینما خبر فیلم سینمایی «رژیم طلایی» به کارگردانی رضا سبحانی در گروه سینمایی قدس جایگزین فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» ساخته وحید اسلامی شد.

این فیلم که مضمونی طنز در فضای اجتماعی دارد به موضوع مهریه‌های سنگین و غیرمعقول می‌پردازد.

لیست کامل عوامل فیلم سینمایی «رژیم طلایی» عبارتند از: تهیه‌کنندگان: عبداله علیخانی و حسین فرح‌بخش، کارگردان: رضا سبحانی، نویسنده فیلمنامه:محمود مهرآور (براساس طرحی از رضا سبحانی)، مدیر فیلمبرداری: احمد احمدی، مدیر تولید: پیمان حمیدی، تدوین: مستانه مهاجر، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: علی افشین‌راد، طراح چهره‌پردازی: عبداله اسکندری، طراح صحنه و لباس: حجت اشتری، صدابردار همزمان: بابک اخوان، صداگذاری وترکیب صدا: حسین ابوالصدق، دستیاران کارگردان: مریم راسخ و محسن نعیمی، منشی‌صحنه: بهناز تاجیک، عکاس: لیلا خوش‌کنار، دستیار اول فیلمبردار: احمد گودرزی، دستیار دوم فیلمبردار: حسین قطاع، گروه فیلمبرداری: احسان نادری و حسین داوودی و رضا صمدی، دستیاران صدا: ساسان کریمی و حسین شریفی، اجرای چهره‌پردازی: مسعود افشار و پریسا شمالی، جانشین تولید: کامران حجازی، دستیاران صحنه: رامین غفوری و سمیرا صیادپور، جلوه‌های ویژه: آرش آقابیک و مجید پورمحمدیان، تدارکات: امیر یمینی و محمدحسن جودکی و احسان خلیلی و محمد مهری، مسئول هنروران: حسین اطهمی، تصویربردار پشت‌صحنه: انوشیروان نعیمی، دستیاران تدوین: اشکان مهری و پونه احمدی. محصول موسسه موسسه پویا فیلم

بازیگران: مهدی هاشمی، مریلا زارعی، امین حیایی، پروین ملکی، صنم سجادیان، حسین قورچی، انوشیروان نعیمی، نازنین لواسانی، حسین لواسانی، مجید علیزاده، اشکان هورسان، آرش راد، علی مددی و حیدر علیزاده.

سینماهای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از: قدس، آزادی، عصرجدید، گلریز، ماندانا، زندگی، جی، حافظ، مرکزی، میلاد، جوان، اریکه ایرانیان، نور، فردوسی و پایتخت.

*حوض نقاشی
همچنین فیلم سینمایی «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری در گروه سینمایی  آزادی جایگزین فیلم سینمایی «پله آخر» ساخته علی مصفا شد.

در خلاصه داستان فیلم جدید مازیار میری آمده است:  مریم و رضا با آدم‌های دیگر فرق دارند، آن هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ و آن‌ها باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌‌اند.

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» داستان زوج جوانی را روایت می کند که هر دو به لحاظ ضریب هوشی پایین‌تر از حد نرمال هستند و همین مساله ژنتیکی سبب ساز آن می شود که ازدواج آنها با مشکل دچار شود.

کارگردان‌: مازیار میری. تهیه‌کننده‌: منوچهر محمدی. نویسنده‌: حامد محمدی. بازیگران: شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی و ... . سرمایه‌گذار:حوزه هنری.

سینماهای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از: سینماهای آزادی، ملت، زندگی، اریکه ایرانیان، فرهنگ، ایران، فلسطین، سپیده، راگا، تماشا، کیان، بهمن، مرکزی، شکوفه، کارون، ماندانا، شاهد، جی و فرهنگسرای پامچال.

سینماهای شهرستان:
کرج: سینماهای هجرت و ساویز،اصفهان: سینماهای ساحل و سوره، مشهد: سینماهای هویزه و سیمرغ، تبریز:سینما 29 بهمن، همدان: سینما قدس،بیرجند: سینما بهمن، شیراز: سینماهای سعدی و فلسطین،گرگان:سینما عصر جدید، بوشهر: سینما بهمن، ارومیه: سینما ایران، خرم‌آباد: سینما استقلال، اهواز:سینما اکسین، کاشان: سینما بهمن، قزوین: سینما بهمن، یزد: سینماتک، رشت: سینما میرزا کوچک‌خان،اراک:سینما عصر جدید، سنندج: سینما بهمن، قم: سینما ونوس و انزلی: سینما هلال.

*تهران 1500
به گزارش سینما خبر انیمیشن «تهران 1500» ساخته بهرام عظیمی در گروه سینمایی استقلال جایگزین فیلم «آئینه‌های رو به رو» ساخته نگار آذربایجانی شد.

داستان این انیمیشن که در سال 1500 هجری شمسی می گذرد، درباره زندگی گذشته و حال شخصی به نام اکبر آقا می باشد که به مسائل اجتماعی فرهنگی و شهرنشینی می‌پردازد.

«تهران 1500» اولین ساخته بهرام عظیمی در مقام کارگردان است.

هدیه تهرانی، بهرام رادان، حبیب رضایی، مهتاب نصیرپو، محمد رضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، حساب نواب صفوی و مهران مدیری و ....در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سینماهای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از: استقلال، ایران، جوان، پردیس ملت، پردیس زندگی،اریکه ایرانیان، فلسطین، موزه سینما، پردیس تماشا، فرهنگسرای خانواده، پردیس راگا، پردیس کیان، ماندانا و پردیس شکوفه.

* قاعده تصادف
همچنین فیلم سینمایی «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی در گروه سینمایی عصرجدید جایگزین جایگزین فیلم «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی شد.

«قاعده تصادف» بعد از فیلم سینمایی «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» دومین اثر کارگردان آن بهنام بهزادی است.

بهنام بهزادی علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و فیلمنامه‌نویسی این فیلم را نیز بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فیلم به روابط جوانان با همدیگر و والدینشان می‌پردازد.»

عوامل این فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، صدابردار: یدالله نجفی و رشید دانشمند، چهره‌پرداز: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: امیر حسین قدسی و نگار نعمتی، تدوین: بهنام بهزادی، صداگذاری: امیر حسین قاسمی، موسیقی : مارتین شمعون‌پور و جلوه‌های ویژه بصری: پیام نبوتی.

از بازیگران این فیلم می‌توان به امیر جعفری، اشکان خطیبی، بهاران بنی‌احمدی، مهرداد صدیقیان، سروش صحت، محمدرضا غفاری، مارتین شمعون‌پور،‌روشنک گرامی، ندا جبراییلی و امید روحانی را نام برد.

سینماهای نمایش دهنده این فیلم عبارتند از: آزادی، فرهنگ، پردیس ملت، اریکه ایرانیان، عصر جدید، ایران، زندگی، پارس، مرکزی، ماندانا و شکوفه.

* آقای الف
به گزارش سینما خبر «آقای الف» ساخته علی عطشانی نیز اولین پروژه سه بعدی سینمای ایران است که در نوروز اکران می‌شود.

این فیلم قرار است در تالار ایوان شمس در تمام سانس‌ها به نمایش درآید. همچنین در سینما فرهنگ هم به صورت سانس فوق العاده اکران می‌شود.

در این فیلم جدید عطشانی، پوریا پورسرخ ایفای نقش «آقای الف» شخصیت اصلی داستان را برعهده دارد و لیلا اوتادی، مهران رجبی، خشایار راد، حسام شجاعی، مریم پورفاطمی، امین عامری، ایمان خطیب‌زاده و با معرفی شاهین نجومی و با حضور مهدی مقدم (خواننده پاپ) در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منبع:cinemakhabar.ir