اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بلوکه شدن حساب 32 شرکت ایرانی


طی یک هفته گذشته حساب 32 شرکت ایرانی توسط امارات بلوکه شده است.

رضا حسین آبادی یکی از کارشناس های کمیسیون تولید و تجارت اتاق بازرگانی تهران از بلوکه شدن حساب 32 شرکت ایرانی در امارات طی هفته گذشته خبر داد.

 او همچنین با بیان اینکه حواله های دولتی برای افراد خاص صادر می شود این نکته را نیز یادآور شد که در حال حاضر تنها دو یا سه صرافی خاص هستند که سهمیه ارزی از بانک مرکزی دارند.

گفتنی است یکی از فعالان بخش خصوصی در تکمیل گفته های کارشناس کمیسیون تولید و تجارت اتاق بازرگانی تهران  یادآور شد که مدیران اعتبارات ارزی بانک ها امضای طلایی دارند و تنها تعداد معدودی از پرونده هایی که در بانک ها تلنبار شده است با این امضاهای طلایی اجازه تخصیص تسهیلات ارزی داده می شود.

منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
تحریم 32 شرکت ایرانی و بانک تجارت بعد از تفاهم لوزان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرکت امیرمنصور آریا بدهی معوق ندارد/پولی به حساب خاوری منتقل نشده



 

 

شرکت امیرمنصور آریا بدهی معوق ندارد/پولی به حساب خاوری منتقل نشده

 

مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور:

شرکت امیرمنصور آریا بدهی معوق ندارد/پولی به حساب خاوری منتقل نشده

مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور اظهار امیدواری کرد تا پایان هفته‌ جاری گزارش این سازمان از حسابرسی بانک‌های ملی و صادرات در شعبه‌های کیش و اهواز و شرکت فولاد خوزستان که سوء‌استفاده مالی اخیر از آنها شروع شده، تکمیل شود.

اکبر سهیلی‌پور ـ مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور با بیان این‌که این سازمان شرکت‌های دولتی را حسابرسی می‌کند، گفت: بانک ملی هم از این قاعده مستثنا نیست.

وی با بیان این‌که شرکت‌ مرتبط با امیرمنصور آریا تا پایان سال گذشته هیچ‌گونه بدهی معوق ندارد، گفت: حتی تا تاریخ پنج مرداد‌ماه امسال هم همه اعتبارات اسنادی وصول شده و هیچ‌گونه بدهی معوق وجود نداشته است.

او که ایسنا گفتگو می کرد، با اشاره به این‌که تخلف صورت گرفته در بازکردن اعتبارات اسنادی رخ داده و برای آن به برخی رشوه داده شده است، گفت: با این وجود اگر مشخصات این اعتبارات ثبت نشود، حسابرس طبیعتا آنها را نمی‌بیند.

سهیلی‌پور با اشاره به این‌که در موضوع تنزیل نیز به محض سررسید، پول‌ها پرداخت شده است، گفت:‌ این پرونده به بررسی نیاز دارد و به همین دلیل من همکارانم را مامور کرده‌ام که به‌طور ویژه به آن رسیدگی کنند و امیدوارم تا جمعه این هفته گزارش ما در این باره نهایی شود.

او با اشاره به این‌که در ابتدا رقم سوء ‌استفاده‌ی مالی سه هزار میلیارد تومان اعلام شد، گفت: اگرچه تمام مبلغ سه هزار میلیارد تومان بوده، اما با احتساب وثیقه‌ها و سایر موارد، هزار و 780 میلیارد تومان از این رقم باقی می‌ماند که اگر سود بانک را نیز از آن کم کنیم، رقم نهایی خیلی کمتر می‌شود، با این وجود من عدد دقیقی را در حال حاضر اعلام نمی‌کنم.

مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور در پاسخ به این ادعا که مدیر عامل سابق بانک ملی ایران برخی وجوه مرتبط با این سوء‌استفاده مالی را به حساب‌های شخصی خود منتقل کرده است، گفت: امکان ندارد کسی بتواند حساب دولتی را به حساب شخصی خود وارد کند.

سهیلی‌پور با تاکید بر این‌که عبارت اختلاس مفهوم حقوقی دارد، افزود: من هنوز نمی‌دانم این موضوع اختلاس بوده یا نه، با این وجود یک سوء‌ جریان رخ داده و رشوه داده شده و اقداماتی بر خلاف قانونی انجام شده است. از سوی دیگر، پس از تنزیل سود قابل توجهی به بانک ملی داده شده، اما نکته‌ی اساسی این است که همه پول‌ها در سررسید وصول می‌شده است.

مدیرعامل سازمان حسابرسی کشور معتقد است: در جریان این سوء‌استفاده مالی مشاوره دقیقی به طرف‌ها داده شده است تا ردی برای پیگیری باقی نماند.

سهیلی‌پور با اشاره به این‌که حتی دورزدن قوی‌ترین قوانین هم برای مجرمی که به آن آگاهی داشته باشد، ممکن است، افزود: با این وجود من معتقدم کنترل‌های داخلی و قوانین موجود می‌تواند به اندازه‌ی کافی جوابگوی جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در سیستم اقتصادی کشور باشد، همان‌طور که در نهایت این اتفاق نیز از طریق کنترل‌های داخلی رو رفت.

وی با تاکید بر این‌که با وجود شرایط کنونی می‌توان نقاط قوت و ضعف قوانین را بررسی کرد، گفت: کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی از ما گزارشی خواسته که در حال تهیه آن هستیم.../تحلیل:انتخاب