اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بلومبرگ: «بچه پولدارهای تهران» به دردسر افتادند



اخبار,اخبار اجتماعی ,خودروهای گران قیمت

پس از تصادف جنجالی یک خودرو پورشه که واکنش رسانه های اجتماعی علیه نخبگان شهر را به دنبال داشت، پلیس راهنمایی و رانندگی ایران تیم¬هایی را به محله¬های ثروتمند نشین تهران، برای کنترل رانندگان خودروهای گران قیمت، اعزام کرده است.

بلومبرگ نوشت: پس از تصادف جنجالی یک خودرو پورشه که واکنش رسانه های اجتماعی علیه نخبگان شهر را به دنبال داشت، پلیس راهنمایی و رانندگی ایران تیم¬هایی را به محله¬های ثروتمند نشین تهران، برای کنترل رانندگان خودروهای گران قیمت، اعزام کرده است.

 حسن عبدی، معاون پلیس بزرگراه ها و راهنمایی و رانندگی تهران، اعلام کرد، پلیس ظرف 7 ساعت در شب 7 مه تعداد 47 اتومبیل تجملی و گرانقیمت را به جرم« ایجاد دردسر و خطرآفرینی» متوقف ساخته است. از رانندگان و سرنشینان نیز(برای تشخیص مصرف مشروبات الکلی) آزمایش لازم به عمل آمده است.

به جز راننده این پورشه زرد رنگ، یک پسر 21 ساله نیز کشته شد

اعتراض مجازی که به دنبال این حادثه رخ داد، نارضایتی رو به رشد شهروندان طبقه متوسط ایرانی را نشان داد که در نتیجه تحریم ها، رنجی را متحمل می شوند.

روح الله شهابی، استاد روانشناسی دانشگاه تهران، در شماره 5 مه شرق نوشت،« جامعه ما با پدیده « بچه پولدارها» مواجه است.

پز ثروت
زمان چندان زیادی از خبر تصادف پورشه نگذشته بود که نقطه نظرات خصمانه مردم در صفحه اینستاگرام راننده که درگذشت، نمایان شد و بسیاری از آنها راجع به این نکته بودند که بچه پولدارها چگونه ثروت خود را به رخ می کشند و بقیه جامعه ایران (از فقر) رنج می برند.

بعضی از رسانه ها و تحلیل گران ایرانی (ریشه) این شکاف فزاینده طبقاتی را به دوران محمود احمدی نژاد، رییس جمهور سابق نسبت می دهند و او را متهم می کنند که چشمان خود را بر روی مشکلات طبقه متوسط بست. در سال 2012، احمدی نژاد، وحید دستجردی، وزیر بهداشت خود را اخراج کرد، چرا که او احمدی نژاد را متهم کرد که به واردات اتومبیل های مجلل و لوکس نسبت به واردات دارو های خارجی اولویت می دهد.

به نوشته روزنامه خراسان، واردات پورشه در دوران دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد در سال 2011 به 569 دستگاه افرایش یافت و این درحالی است که این تعداد در سال 2009 – سالی که او دوباره انتخاب شد- 232 دستگاه بود. اما این رقم در سال 2014 فقط به 18 دستگاه کاهش یافت.

عبدی، معاون پلیس بزرگراه ها و راهنمایی و رانندگی شهر تهران، گفت، بیش از 100 تیم تا ساعت یک بامداد گشت خواهند زد و این در حالی است که 70 تیم دیگر تا صبح این مسئولیت را به عهده می گیرند و رانندگان غیرمسئول را زیر نظر خواهند گرفت. به گزارش روزنامه شرق، اتومبیل ها به مدت سه روز توقیف خواهد شد و رانندگان حدود 2 میلیون ریال( 70 دلار) جریمه می شوند و برای گواهینامه شان پنج امیتاز( منفی) منظور می شود.

سرتیپ پرویز حسینی، در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران گفت، عملیات (این تیم ها) شش ماه ادامه خواهد یافت تا«از سرعت بالا، رفتار¬های عجیب کودکانه¬ای که هدف از آن جلب نظر(مردم)به خودروهای آنهاست و رانندگی پر خطر و غیر طبیعی است، جلوگیری شود.»

 

اخبار اجتماعی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
بچه پولدارهای تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«بچه پولدارهای تهران» به دردسر افتادند


پس از تصادف جنجالی یک خودرو پورشه که واکنش رسانه‌های اجتماعی علیه نخبگان شهر را به دنبال داشت، پلیس راهنمایی و رانندگی ایران تیم‌هایی را به محله‌های ثروتمند نشین تهران، برای کنترل رانندگان خودروهای گران قیمت، اعزام کرده است.

پایگاه خبری تیک: پس از تصادف جنجالی یک خودرو پورشه که واکنش رسانه‌های اجتماعی علیه نخبگان شهر را به دنبال داشت، پلیس راهنمایی و رانندگی ایران تیم‌هایی را به محله‌های ثروتمند نشین تهران، برای کنترل رانندگان خودروهای گران قیمت، اعزام کرده است.

 حسن عبدی، معاون پلیس بزرگراه‌ها و راهنمایی و رانندگی تهران، اعلام کرد، پلیس ظرف ۷ ساعت در شب ۷ مه تعداد ۴۷ اتومبیل تجملی و گرانقیمت را به جرم «ایجاد دردسر و خطرآفرینی» متوقف ساخته است. از رانندگان و سرنشینان نیز (برای تشخیص مصرف مشروبات الکلی) آزمایش لازم به عمل آمده است.

پز ثروت

زمان چندان زیادی از خبر تصادف پورشه نگذشته بود که نقطه نظرات خصمانه مردم در صفحه اینستاگرام راننده که درگذشت، نمایان شد و بسیاری از آن‌ها راجع به این نکته بودند که بچه پولدار‌ها چگونه ثروت خود را به رخ می‌کشند و بقیه جامعه ایران (از فقر) رنج می‌برند.

بعضی از رسانه‌ها و تحلیل گران ایرانی (ریشه) این شکاف فزاینده طبقاتی را به دوران محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق نسبت می‌دهند و او را متهم می‌کنند که چشمان خود را بر روی مشکلات طبقه متوسط بست. در سال ۲۰۱۲، احمدی‌نژاد، وحید دستجردی، وزیر بهداشت خود را اخراج کرد، چرا که او احمدی‌نژاد را متهم کرد که به واردات اتومبیل‌های مجلل و لوکس نسبت به واردات دارو‌های خارجی اولویت می‌دهد.

به نوشته روزنامه خراسان، واردات پورشه در دوران دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در سال ۲۰۱۱ به ۵۶۹ دستگاه افرایش یافت و این درحالی است که این تعداد در سال ۲۰۰۹ – سالی که او دوباره انتخاب شد- ۲۳۲ دستگاه بود. اما این رقم در سال ۲۰۱۴ فقط به ۱۸ دستگاه کاهش یافت.

عبدی، معاون پلیس بزرگراه‌ها و راهنمایی و رانندگی شهر تهران، گفت، بیش از ۱۰۰ تیم تا ساعت یک بامداد گشت خواهند زد و این در حالی است که ۷۰ تیم دیگر تا صبح این مسئولیت را به عهده می‌گیرند و رانندگان غیرمسئول را زیر نظر خواهند گرفت. به گزارش روزنامه شرق، اتومبیل‌ها به مدت سه روز توقیف خواهد شد و رانندگان حدود ۲ میلیون ریال (۷۰ دلار) جریمه می‌شوند و برای گواهینامه‌شان پنج امیتاز (منفی) منظور می‌شود.

سرتیپ پرویز حسینی، در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران گفت، عملیات (این تیم‌ها) شش ماه ادامه خواهد یافت تا «از سرعت بالا، رفتار‌های عجیب کودکانه‌ای که هدف از آن جلب نظر (مردم) به خودروهای آنهاست و رانندگی پر خطر و غیر طبیعی است، جلوگیری شود.»