اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بلوغ دختران ایرانی در 7 سالگی!


رییس بیست و سومین همایش بین المللی کودکان اظهار داشت: تحقیقات مشخص کرده که در چندین دهه گذشته سن بلوغ با گذشت هر دهه سه ماه زودتر اتفاق می افتد.

 دکتر علی ربانیاز انجام دو کار تحقیقی در خصوص سن بلوغ دختران در ایران خبر داد .

رییس مرکز طبی کودکان در رابطه با سن شروع بلوغ زودرس در پسران و دختران گفت: سن بلوغ زودرس به صورت معمول برای دختران پیش از 8 سالگی و در پسران پیش از 9 سالگی در نظر گرفته می شود اما در بررسی های اخیر مشخص شده بلوغ در تعدادی از دختران سفید پوست در آمریکا، حدود 7 سالگی و در سیاه پوستان در 6 سالگی صورت می گیرد بنابراین آغاز بلوغ در دختران در ایالات متحده به صورت طبیعی یک سال پائین آمده است.

به گفته وی، در چندین دهه گذشته مشخص شد روند بلوغ در هر دهه سه ماه زودتر اتفاق می افتد طوری که آغاز بلوغ دختران در اروپا و آمریکا به علت بهبود شرایط اقتصادی سه تا چهار ماه زودتر اتفاق می افتد و در ایران نیز سیر مشابهی وجود دارد با این تفاوت که این روند در اروپا و آمریکا ثابت مانده است.

دکتر ربانی تصریح کرد: در ایران طبق آمارهای موجود 7/2 درصد دختران در 7 سالگی به بلوغ رسیده اند که این نشان دهنده کاهش سن بلوغ در ایران است.

وی با بیان اینکه کاهش نیافتن قد نهایی تنها دغدغه ای است که در آغاز بلوغ وجود دارد گفت: هر چه سن آغاز بلوغ کمتر باشد، شانس بلندتر شدن قد کاهش می یابد مگر آن که شرایط قد در سن بلوغ قابل قبول باشد.

دکتر ربانی در پایان اظهار كرد: در بررسی هایی انجام شده در ایران و تهران مشخص شد که هر چه وزن دختران بیشتر باشد، ورود به بلوغ زودتر اتفاق می افتد بنابراین نباید به وزن گیری و چاق شدن کودکان اصرار داشته باشیم.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
علایم و دلایل بلوغ زودرس در دختران و پسران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش 30 درصدی مواد آرایشی دنیا در ایران / شروع آرایش دختران ایرانی از 14 سالگی



اخبار,اخبار اجتماعی , لوازم آرایشی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ایران، هفتمین کشور مصرف‌کننده لوازم آرایش در دنیاست.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن امیری‌مقدم امروز 25 مرداد ماه در همایش نقش زنان در توسعه اقتصاد مقاومتی و پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در ساختمان شهدای استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به فروش 30 درصدی مواد آرایشی دنیا در ایران، اظهار کرد: ایران هفتمین کشور مصرف‌کننده لوازم آرایش در دنیاست و طبق آمار سالانه 17 میلیون زن ایرانی، مبلغ زیادی را برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند، در حالی که 80 درصد بازارهای لوازم آرایش ایران در اختیار کشورهای چین و ترکیه است.
 
وی عنوان کرد: برای وحدت بین مجموعه‌های درونی باید از ورود قاچاق به کشور جلوگیری کرد، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری قاچاق از نظر شرعی یک عمل ممنوع و حرام قطعی است زیرا موجب فساد می‌شود.
 
امیری‌مقدم با اشاره به تلاش‌های همه مجموعه‌ها در خصوص مبارزه با قاچاق، افزود: ورود هر جنس قاچاق به کشور منجر به بیکاری یکی از جوانان مملکت می‌شود و سلامت و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه بهره‌وری در کشور، ادامه داد: برای از بین بردن نگرانی‌هایی که امروز در خصوص زندگی جوانان کشور داریم باید همه تلاش کنند و با گسترش فرهنگ بهره‌وری از امکانات و منابع موجود بیشترین استفاده را ببریم.
 
امیری‌مقدم در خصوص موفقیت ایران در زمینه هسته‌ای، خاطرنشان کرد: در دوران اعمال تحریم‌ها در شرایط سخت به تولیدات خود ادامه دادیم و کشور را اداره کردیم، امروز کشورهای خارجی هستند که به ارتباط با ایران نیاز دارند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر تمایل زنان کشور به خرید لوازم آرایش ارزان‌قیمت، تصریح کرد: 296 عارضه در کمین کسانی است که از محصولات تقلبی استفاده می‌کنند.
 
امیری‌مقدم با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر پایه درست مصرف کردن بنا شده است، ادامه داد: فرهنگ استفاده صحیح باید در خانواده‌ شکل بگیرد و با فرهنگ‌سازی و آموزش به فرزندان می‌توان به آینده و وضعیت اشتغال آنان کمک کرد.
 
وی دین اسلام را از نظر حدیث و روایت در زمینه‌های مختلف غنی دانست و اظهار کرد: باید با مطالعه بیشتر از این گنجینه‌ها استفاده و به درس‌های آن‌ها عمل کنیم؛ دین ما زیبایی‌های بسیاری دارد ،اما متاسفانه کشورهای دیگر بیشتر از این زیبایی‌ها استفاده می‌کنند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه زن در اسلام، عنوان کرد: زن با حفظ وظایف خود در خانواده می‌تواند در اجتماع هم مفید شود.
 
امیری‌مقدم در خصوص نقش زنان در اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: اقتصاد خانواده، چگونگی ساماندهی و مدیریت منابع خانواده است، امروز زنان باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند و قناعت را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهند و با استفاده از تولیدات داخلی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.
 
حسین بیدمشکی، رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: قاچاق منحصر به کشور ما نیست اما در کشورهای در حال توسعه عمق فاجعه بیشتر است.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از علل احتمالی که موجب افزایش قاچاق در ایران می‌شود، طولانی بودن فرآیند دریافت مجوز و وجود موانع پیش روی واحدهای تولیدی و عرضه‌کننده است.
 
بیدمشکی با اشاره به رتبه دوم کشور در استفاده از لوازم آرایشی در خاورمیانه، ادامه داد: در حالی که عربستان با استفاده از برندهای اصلی و گران‌قیمت رتبه اول استفاده از لوازم آرایشی در خاورمیانه را دارد اما حجم استفاده از لوازم آرایشی در ایران حتی بیشتر از این کشور است.
 
وی اضافه کرد: عرضه و تقاضا در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی در بازار کشور متوازن نیست و 14 میلیون زن بین 15 تا 35 سال در ایران حدود 30 درصد از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، در کشورهای اروپایی سن استفاده از لوازم آرایشی بالای 45 سال است، اما متاسفانه در ایران نوجوانان از 14 سالگی نیز از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند.
 
رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی با تاکید بر نقش زنان به عنوان مدیران اقتصادی در خانواده، تصریح کرد: بخشی از فرهنگ‌سازی در جامعه به عهده زنان است و باید به دیگران آموزش دهند که سلامت خود را فدای ارزانی نکنند. 

 

اخبار اجتماعی - ایسنا