اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بلندترین پله‌ برقی روباز جهان در كلمبیا +عکس


ساكنان «مدلین» دومین شهر بزرگ كلمبیا توانستند استفاده از بزرگترین پله‌برقی روباز را تجربه كنند.

خبرگزاری ایسنا: ساكنان «مدلین» دومین شهر بزرگ كلمبیا توانستند استفاده از بزرگترین پله‌برقی روباز را تجربه كنند.

مردم این شهر كه سال‌ها قربانی جنگ و خشونت‌های شهری بودند با كمك دولت این كشور در دسامبر سال گذشته میلادی توانستند از این آسانسور استفاده كنند.




ساكنان این منطقه تپه‌ای شكل به دلیل شرایط طبیعی محل زندگی‌شان مجبور بودند روزانه 35 دقیقه را پیاده از این تپه بالا بروند تا به خانه‌هایشان برسند اما با اقدام دولت این كشور می‌توانند این مسیر بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در عرض 6 دقیقه طی كنند.

طول این آسانسور در حدود 384 متر است.    


ویدیو مرتبط :
احداث بلندترین پله برقی فضای باز جهان در کلمبیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت بلندترین برج جهان فردا در گینس+عکس



 

 

ثبت بلندترین برج جهان فردا در گینس+عکس

 

 

مهر: برج اسکای تری بزرگترین برج جهان است که مراسم ثبت آن در کتاب رکوردهای جهانی گینس ساعت 14 فردا به وقت محلی در توکیو برگزار می شود.

 

این برج 634 متر ارتفاع دارد که هم اکنون به نهایت ارتفاع پیش بینی شده رسیده است.

بر اساس این خبر بعد از ظهر فردا با حضور رئیس موسسه گینس که ثبت رکوردهای جهانی را بر عهده دارد مراسم ثبت این برج در گینس به عنوان بلند ترین برج جهان در محل هتل لبانت توکیو برگزار خواهد شد.

خانم ساییکو ماسودا رئیس روابط عمومی برج اسکای تری در گفتگو با خبرنگار مهر ایمنی در برابر زلزله را مهمترین ویژگی برج در کنار بلندی ان برشمرد به نحوی که به گفته وی اسکای تری تا دو برابر قدرتمند ترین زلزله قابل تصور که 9ریشتر عنوان شده قابلیت مقاومت دارد و اگرچه زلزله ای با این توان قابل تصور نیست اما برج اسکای تری تا تکان حدود 20 ریشتر مقاوم است.

وی افزود: باتوجه به علاقه مندی فراوان مردم برای بازدید از بلندترین برج جهان از هفته آینده رزرو بلیط بازدید از این برج آغاز می شود تا بعد از افتتاح برج در 22می سال آینده میلادی علاقه مندان بتوانند بر اساس اولویت از ان دیدن کنند.

قرار است این مراسم همزمان در برخی معابر از جمله دفتر اصلی برج از طریق نمایشگر پخش شود.

با این حال با توجه به اینکه مراحل توسعه و احداث بخشها داخلی این برج تکمیل نشده قرار است افتتاح رسمی بلندترین برج جهان 22 می 2012 صورت بگیرد..../مهر