اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بلاتر و پنجمین دوره ریاست بر فیفا


سپ بلاتر به نظر می‌رسد بدون داشتن رقیب برای پنجمین دوره متوالی ریاست فیفا را بر عهده گیرد.

ایسنا: سپ بلاتر به نظر می‌رسد بدون داشتن رقیب برای پنجمین دوره متوالی ریاست فیفا را بر عهده گیرد.

به نظر می رسد میشل پلاتینی اقدامی برای ریاست فیفا نکند و به این ترتیب رئیس 79 ساله فدراسیون جهانی فوتبال باز هم بدون رقیب در پست خود باقی بماند.

به نوشته دیلی میل در جلسه کمیته فنی فیفا که در زوریخ برگزار شد جلسات خصوصی بین اعضای این کمیته برای ریاست فیفا صورت گرفت و به نظر می‌رسد که هیچ نامزد جدی قصد ندارد برای ریاست فیفا وارد عمل شود. این در حالی است که پیش از این از میشل پلاتینی به عنوان گزینه جدی برای جانشینی سپ بلاتر سخن به میان آمده بود.

پلاتینی که دوست ندارد پستش را در یوفا از دست دهد، می‌داند که جمع کردن رای خارج از اروپا برای او بسیار سخت خواهد بود و به این ترتیب سپ بلاتر سوئیسی فرصت دارد برای پنجمین بار حضورش را در راس فدراسیون بین‌المللی فوتبال قطعی کند. به نظر می‌رسد تنها دلایلی که باعث خواهند شد تا بلاتر از ریاست فیفا کنار رود، بحث سلامتی او باشد یا این که تنها دخترش او را مجاب به کناره‌گیری از ریاست فیفا کند.

سپ بلاتر در سال 2011 در حالی که بدون رقیب بود به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد و به احتمال زیاد در سال 2015 باید شاهد یک انتخابات بی‌رقیب دیگر برای او بود.


ویدیو مرتبط :
صحبت های سپ بلاتر در هنگام استعفا از ریاست فیفا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلاتر به كناره گیری از ریاست فیفا می اندیشد



 

 

 

بلاتر به كناره گیری از ریاست فیفا می اندیشد

 

سپ بلاتر رییس کنونی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ظاهرا قصد دارد زودتر از موعد از این سمت استعفا دهد و پست خود را به میشاییل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) واگذار کند.

به گزارش ساکر نت، گفته می شود بلاتر و پلاتینی پنهانی به توافق رسیده اند که رییس فیفا دو سال زودتر کناره گیری کند و بیش از این موج نارضایتی از این نهاد را به دنبال خود نکشد.

یک منبع آگاه در این باره گفت: حدس و گمان های زیادی در مورد اینکه بلاتر نمی تواند چهار سال در ریاست فیفا دوام بیاورد، وجود دارد.

وی افزود: برخی می گویند پلاتینی قرار است جای بلاتر را بعد از دو سال بگیرد. با توجه به تمرکز زیادی که روی اداره فیفا وجود دارد و تغییرات بسیاری که پیشنهاد شده است، این اتفاق احتمالا روی خواهد داد و مورد استقبال هم قرار خواهد گرفت.

نمایندگان فیفا و یوفا در روز 25 سپتامبر (3 مهر) جلساتی را در قبرس برگزار می کنند. در این جلسات مسائل روشن تر خواهند شد و در نتیجه بحث های جدیدی در مورد آینده بلاتر و پلاتینی به راه خواهد افتاد.

چندی پیش ساکر نت مطلب دیگری را در مورد توافق بلاتر و پلاتینی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه پلاتینی در انتخابات اخیر ریاست فیفا برای بلاتر رأی جمع کرده است به شرط اینکه بلاتر بعد از پایان دوره ریاستش، جای خود را به پلاتینی بدهد.

اکنون به نظر می رسد دو مردی که در رأس فوتبال جهان قرار دارند سعی می کنند به تدریج برنامه های خود را جلو ببرند.