اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بقایی و مشایی می‌خواهند فرافكنی كنند


بقایی و مشایی با نوشتن تكذیبه و شكایت می‌خواهند فرافكنی كنند و با این اقدامات پرونده‌شان را به حاشیه ببرند/ مشایی و بقایی نباید برای دفاع از خود و شخصیت‌شان از دولت مایه بگذارند و پشت دولت پنهان شوند.

نماینده رباط‌كریم گفت: بقایی و مشایی با نوشتن تكذیبه و شكایت می‌خواهند فرافكنی كنند و با این اقدامات پرونده‌شان را به حاشیه ببرند.

حسن نوروزی در گفت‌و گو با ایلنا در خصوص شكایتش از مشایی و بقایی اظهار داشت: من مدارك و اسنادم را كه نزدیك به صد صفحه بود به كمیسیون اصل نود تحویل دادم و وقتی ماجرای شكایت من جدی شد آقایان به یاد تكذیبیه و فرافكنی افتادند و ماجرا بر سر مسائل كوچك نیز نیست و پرونده‌های كلانی در كار است.

نوروزی با طرح این سوال كه قبل از اینكه مداركم را ارائه دهم چرا این دو نفر حرفی نمی‌زدند, خاطرنشان كرد: اگر این دو نفر خود را بی‌گناه می‌دانند, چه لزومی داشت, قبل از اینكه كمیسیون اصل نود مدارك را بررسی كند, تكذیبه بدهند و با تكذیبیه از خود دفاع كنند.

وی گفت: باید صبر می‌كردند كه كمیسیون اصل نود ، اسناد را بررسی كند و اگر اسناد مورد تایید كمسیون اصل نود قرار گرفت سپس از خود دفاع می‌كردند و اگرنه آن وقت بنده مقصد بودم و آنها راه‌كار دیگری درپیش می‌گرفتند. بنابراین این دو نفر قصد فرافكنی و به حاشیه بردن پرونده شكایت را داشتند.

وی افزود: اما من با هیچ حاشیه‌سازی از شكایتم نمی‌گذرم و آنقدر مدارك و اسنادم محكمه پسند است كه آنها را به كمیسیون اصل نود ارائه كرده‌ام.

این عضو كمیسیون انرژی همچنین افزود: وقتی مدارك را تحویل دادم آقایان برانگیخته شدند و الان مشغول دست و پا زدن زدن هستند اما از آنجایی كه كمیسیون اصل نود موظف است هر شكایتی را در این كمیسیون بررسی كند شكایت من را هم بررسی خواهد كرد و من بسیار به آینده این پرونده خوش‌بینم(البته كمیسیون اصل نود نیز باید بررسی‌های لازم را انجام دهد) چراكه خدا جای حق نشسته است.

این نماینده اصولگرای با تاكید براینكه این دو نفر را از دولت جدا می‌دانم و شكایت من هیچ ربطی به دولت ندارد‏, ادامه داد: این دو نفر اگرچه اكنون در دولت مشغول فعالیت هستند اما به اعتقاد من این دو جدا از دولت هستند. مشایی و بقایی هم نباید برای دفاع از خود و شخصیت‌شان از دولت مایه گذارند و پشت دولت پنهان شوند.
نوروزی گفت: یكی از دغدغه‌های من این است كه این دو, دولت را در كمند خود قرار داده‌اند. یعنی اتهامات خود را با پنهان شدن در پشت دولت و فرافكنی و همان اندك خدمات خود را جدا از دولت اعلام می‌كنند.

نماینده رباط‌كریم همچنین در خصوص صحبت‌های اخیر احمدی‌نژاد, در خصوص كابینه افزود: انتظار ما از احمدی‌نژاد نیز این است كه از نهاد‌ها و دستگاه‌های قضایی كه با افراد متخلف برخورد می‌كنند, ناراحت نشوند. تهدید به افشاگری برای برای دفاع از اشخاص در مقابل دستگاهی كه وظیفه‌اش برخورد با متخلفان است, شایسته نیست.

منبع: ایلنا


ویدیو مرتبط :
زمین خواری رایفی پور در قشم با همکاری مشایی و بقایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تابناک: صالحی فعال بودن بقایی و مشایی در سیاست خارجی را پذیرفت



 

 

تابناک: صالحی فعال بودن بقایی و مشایی در سیاست خارجی را پذیرفت

 

شرط اصلی برای وزیر خارجه شدن اعلام شد: پذیرش نقش آفرینی مشایی و بقایی در سیاست خارجی

گفته می شود، آقایان «صالحی» و «ذاکر اصفهانی» هر دو با یکی از نزدیکان و مشاور رئیس جمهور در یکی از حوزه های سیاست خارجی نشست مبسوطی داشته و موضوع فعال بودن مشاوران متعدد آقای «احمدی نژاد» در حوزه سیاست خارجی را پذیرفته اند.

هرچند تجربه ثابت کرده است، آقای احمدی نژاد در معرفی وزرای جانشین از همه مهلت سه ماهه ای که می تواند وزارت خانه را با سرپرست اداره کرد، استفاده می کند، ولی شنیده ها حکایت از رایزنی ها در دولت برای معرفی جانشین «متکی» به مجلس دارد.

به گزارش «تابناک»، شنیده ها حکایت از مذاکره نزدیکان رئیس جمهور با «علی اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی و سرپرست کنونی وزارت امور خارجه و «علی رضا ذاکر اصفهانی»، استاندار کنونی اصفهان برای سکانداری وزارت امور خارجه دارد.

در دو نشست جداگانه میان یکی از نزدیکان آقای احمدی نژاد با «صالحی» و «ذاکر اصفهانی»، شرط و شروطی برای معرفی وزیر آینده امور خارجه به مجلس مطرح شده است که مهمترین و اصلی ترین آن را می توان پذیرش نقش مستقل مشاوران ویژه آقای رئیس جمهور همانند آقایان «مشایی» و «بقایی» در امور سیاست خارجی برشمرد.

بر پایه این گزارش، همچنین گفته می شود، از سوی آقای رئیس جمهور با آقای «پرویز داوودی» نیز تماسی برقرار شده که البته موضوع به همین جا پایان یافته و این نشان از کنار گذاشته شدن «داودی» از گزینه های مطرح برای وزارت امور خارجه دارد؛ «داودی» که اکنون ریاست مرکز تحقیقات ریاست جمهوری را بر عهده دارد، پیش از این و در دولت نهم در کسوت معاون اول رئیس جمهور ایفای نقش می کرد. وی از چهره های نزدیک به آیت الله «مصباح یزدی» است و گفته می شود، معاون اولی ایشان نیز با معرفی آیت الله «مصباح یزدی» بوده است.

در همین حال، گفته می شود، آقایان «صالحی» و «ذاکر اصفهانی» هر دو با یکی از نزدیکان و مشاور رئیس جمهور در یکی از حوزه های سیاست خارجی نشست مبسوطی داشته و موضوع فعال بودن مشاوران متعدد آقای «احمدی نژاد» در حوزه سیاست خارجی را پذیرفته اند.

هر چند لابی های گوناگون برای تعیین وزیر بعدی امور خارجه در دولت و بیرون از آن فعال شده اند، شواهد حکایت از آن دارد که از میان گزینه های موجود، «علی اکبر صالحی» از شانس بیشتری برخوردار است.

البته گفتنی است، در روزهای آینده، احتمال مطرح شدن گزینه های جدیدی نیز هست...../تحلیل:عصرایران