اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بعیدی‌نژاد: تنظیم بازدید تشریفاتی آمانو از پارچین ساختگی بودن ادعاها را اثبات کرد



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,حمید بعیدی‌نژاد

یک عضو تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5 گفت: تنظیم بازدید تشریفاتی و عمومی آمانو از سایت پارچین یکبار دیگر نشان داد که نهادهای سیاسی و امنیتی کشورمان با کار دقیق و حرفه‌ای خود می‌توانند ساختگی بودن ادعاهای بی پایه علیه کشورمان را به آژانس اثبات کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حمید بعیدی‌نژاد در یادداشتی نوشت:

روز گذشته روز مهمی در روند حل و فصل موضوع هسته ای کشورمان بود، روزی که به لطف الهی، افسانه پردازی بدخواهان کشورمان در خصوص تاسیسات نظامی پارچین برملا گردید. اجرای توافق نسبت به انجام و ترتیبات بازدید تشریفاتی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات پارچین که همواره از جمله درخواستهای آژانس و یکی از حساسترین موارد نقشه راه توافق شده میان ایران و آژانس انرژی اتمی با مشارکت مستقیم و غیرمستقیم کشورهای 1+5 بوده است، دیروز با نهایت آرامش به اجرا گذارده شد.

بیش از یک دهه است که ماشین تبلیغاتی غرب با بکارگیری تمامی قدرت رسانه‌ای و سیاسی خود افکار عمومی و نهادهای سیاسی و قانونگذاری در کشورهای غربی و دیگر کشورها را بمباران تبلیغاتی نموده است که پارچین سایتی است که ایران در آن مبادرت به تولید سلاح اتمی کرده است. امروز با سرپنجه تدبیر نظام این پروژه افسانه‌سازی با شکستی سنگین مواجه شد.

کشورمان در این چارچوب توانست قدم مهمی برای اجرای نقشه راه مورد توافق با آژانس انرژی اتمی برای پایان دادن به پرونده ادعاهای کشورهای غربی در آژانس بردارد. تنظیم بازدید تشریفاتی و عمومی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت پارچین یکبار دیگر نشان داد که نهادهای سیاسی و امنیتی کشورمان با کار دقیق و حرفه‌ای خود ضمن حفظ اصول اساسی خود می‌توانند ساختگی بودن ادعاهای بی پایه علیه کشورمان را به آژانس اثبات نمایند و قدمهای کلیدی حساس و لازم را برای بسته شدن نهایی پرونده ادعاهای مطرح شده علیه ایران اتخاذ نموده و این ادعاها را بی‌اعتبار سازند.

نقشه راهی که میان ایران و آژانس برای حل و فصل پرونده مطالعات ادعایی تفاهم شده است خود نشان از تحول روابط ایران و آژانس از یکطرف و تغییر نحوه برخورد با موضوع هسته ای ایران از سوی کشورهای 1+5 می‌باشد. هدف این نقشه راه مختومه نمودن پرونده ادعاهای هسته ای علیه ایران در برابر انجام برخی اقدامات مشخص از سوی ایران می‌باشد.

 

خوشبختانه با کار هماهنگ شده ای که در سطح کشور انجام گرفته است کشورمان توانسته است در این دو ماه گذشته در چارچوب اقدامات نقشه راه به بسیاری از ابهامات و سوالات آژانس توضیحات مکفی ارائه نماید. باید اذعان نمود که تلاشهایی که تاکنون برای ردّ بسیاری از ادعاهای کاملا غلط علیه ایران صورت گرفته است مسیر خوبی را طی کرده است. امید است با ادامه این تلاشهای هماهنگ ملی، شاهد این باشیم که پرونده این ادعاها چنانچه در نقشه راه توافق شده میان دو طرف تعیین شده است در حدود دو ماه آینده برای همیشه خاتمه یابد.


  اخبار  سیاست  خارجی -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
سخنان آمانو درباره تاسیسات نظامی ایران "پارچین"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمالوندی خبر داد:‌ بازدید تشریفاتی آمانو از پارچین



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:‌ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه سفر یک روزه خود به ایران، به عنوان مهمان جمهوری اسلامی، یک بازدید تشریفاتی نیز از پارچین کرد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی عصر امروز در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه سفر یک روزه خود به ایران، به عنوان مهمان جمهوری اسلامی، یک بازدید تشریفاتی نیز از پارچین به عمل آورد.

وی افزود:‌ یوکیا آمانو در این بازدید، از برخی نقاط کارگاهی این مجموعه که ادعاهای واهی در خصوص آنها مطرح بود، به ویژه روند تعمیر و بازسازی جاده دسترسی به سد ماملو در جوار پارچین که در اثر بارندگی‌های اخیر نشست کرده است نیز دیدن کرد.

کمالوندی اضافه کرد: آمانو در طول سفر یک روزه خود علاوه بر دیدار با رئیس جمهور با میزبان خود، دکتر علی‌اکبر صالحی نیز ملاقات کرد.همچنین با توجه به در خواست نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ترتیبات لازم برای حضور آقای آمانو در جلسه کمسیون برجام در محل مجلس پیش بینی شد.

به گفته کمالوندی، در نشست کمیسیون برجام طرفین بحث و تبادل نظر عمدتاً انتقادی، مفید و سازنده‌ای داشتند و در طول دیدارهای صورت گرفته آخرین وضعیت برنامه اقدام مشترک (برجام) و نیز نقشه راه، توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس مورد بررسی واقع شد.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس