اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بشار اسد: مکان سلاح شیمیایی امن است



بشار اسد,مکان نگهداری سلاح شیمیایی  سوریه,پیش نویش طرح بین المللی در خصوص سلاح شیمیایی  تروریستها

بشار اسد: مکان سلاح شیمیایی امن است

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد، سلاح شیمیایی این کشور در مناطقی امن و کاملا تحت کنترل ارتش قرار دارد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" اظهار داشت: سوریه از چند دهه قبل در حال تولید سلاح شیمیایی است زیرا سوریه درحال جنگ بوده و اراضی اشغال شده دارد.
اسد به تلویزیون چین گفت: ما مقادیری سلاح شیمیایی داریم، ولی ارتش سوریه خود را برای جنگ با سلاح متعارف آماده کرده است.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: سلاح شیمیایی سوریه در مناطقی امن در این کشور و تحت کنترل کامل ارتش قرار دارد.

اسد تأکید کرد: ما از پیش نویش طرح بین المللی در خصوص سلاح شیمیایی نگرانی نداریم.
بشار اسد افزود: برخی از کشورها به دنبال آن هستند که تروریستها ضد بازرسان دست به خشونت بزنند، تا دولت سوریه را به این کار متهم کنند.

بشار اسد اظهار داشت: روسیه و چین نقشی مثبت در شورای امنیت ایفا می کنند تا هیچ بهانه ای برای اقدام نظامی ضد سوریه باقی نماند.

وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس و فرانسه تلاش می کنند با طرح قطعنامه ای، خود را در جنگ با دشمن وهمی‌شان پیروز نشان دهند./تابناک


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا: سوریه فهرست همه سلاح شیمیایی اش را اعلام کرد/ بشار اسد: انتخابات 2014 رئیس جمهور را تعیین می کند



سلاح شیمیایی سوریه ,  بشار اسد

آمریکا: سوریه فهرست همه سلاح شیمیایی اش را اعلام کرد/ بشار اسد: انتخابات 2014 رئیس جمهور را تعیین می کند

مقامات واشنگتن بابت این آشکار سازی تسلیحات و مراکز نظامی شیمیایی سوریه شگفت زده شده اند. به گفته این مقامات آمریکایی، این فهرست اعلام شده از سوی مقامات سوریه به صورت غیرقابل پیش بینی کامل است.

 یک مقام مسؤول در دولت آمریکا گفت فهرست ارائه شده از سوی دولت سوریه درباره جزئیات تسلیحات شیمیایی و مراکز نظامی شیمیایی این کشور به "سازمان منع سلاح شیمیایی " کامل است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، یک منبع آگاه در این باره گفت: مقامات واشنگتن بابت این آشکار سازی تسلیحات و مراکز نظامی شیمیایی سوریه شگفت زده شده اند. به گفته این مقامات آمریکایی، این فهرست اعلام شده از سوی مقامات سوریه به صورت غیرقابل پیش بینی کامل است.

این واکنش از سوی آمریکا پس از آن اعلام شد که دولت سوریه روز شنبه گذشته در دومین گام، فهرست کاملی از تسلیحات شیمیایی و مراکز نظامی شیمیایی در اختیار خود را به سازمان منع سلاح شیمیایی وابسته سازمان ملل متحد ارائه کرد.

سوریه فهرست کاملی از جزئیات زرادخانه ها شیمیایی خود را تحویل سازمان منع سلاح هسته ای وابسته به سازمان ملل متحد ارائه داده است.

براساس توافق قبلی میان وزیران خارجه آمریکا و سوریه قرار بود سوریه در مدت 7 روز فهرستی از جزئیات تسلیحات شیمیایی و مراکز نظامی شیمیایی خود را به سازمان ملل متحد اعلام کند. سپس در مدت 9 ماه این تسلیحات باید نابود یا به خارج از سوریه منتقل شوند.

در همین حال، بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد از سمت خود کناره گیری نمی کند.
"فیرونیک دو کایز" نماینده پارلمان اروپا بعد از ملاقات با بشار اسد در دمشق گفت: اسد تاکید کرد که مسؤولیت خود را ترک نمی کند؛ کشتی را ترک نمی کند تا غرق شود.

اسد اضافه کرد که ملت در انتخابات ریاست جمهوری 2014 سوریه تعیین خواهد کرد چه کسی رئیس جمهور کشور خواهد بود.

او البته نگفت که در انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه در سال 2014 کاندیدا خواهد شد یا خیر.
 
اسد ادامه داد: جنگ سوریه جنگ انتخاب میان گزینه هاست. امروز انتخاب میان گزینه سوریه سکولار و دارای تسامح با اقلیت ها و وحدت ملی اما گروه های اسلامگرای افراطی است.

بشار اسد همچنین گفته است که او می خواهد با مخالفان کار کند. من اصلاحات را آغاز کردم ./عصرایران