اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بشار اسد به این راحتی ها سقوط نمی کند


بشار اسد به این راحتی‌ها سقوط نمی‌کند زیرا معارضین یکدست نیستند. از علما گرفته تا حزبی‌ها و سکولارها همه با هم اختلاف دارند. منتها قوی‌ترین آن‌ها اخوانی‌ها هستند.

مردم سالاری: سید علی اکبر محتشمی پور که از سال 89 در نجف زندگی می‌کند، در گفت وگویی با هفته نامه آسمان درباره وضعیت عراق و سوریه و وضعیت روحانیون در سطح جامعه ایران سخن گفته است، که اهم سخنان وی را می‌خوانید:

*اخیرا مطلع شدم که آقای خویی را صدام حسین شهید کرده است. داستان عجیبی را برای من در نجف نقل کردند. قلب ایشان باتری داشته است و هر چندسال یکبار به خارج می‌رفتند و باتری قلبشان را عوض می‌کردند. در آخرین مرحله که می‌خواستند به خارج سفر کنند به ایشان اجازه خروج نمی‌دهند و می‌گویند نیازی به سفر خارج نیست، بیمارستان‌های خودمان باتری قلب شما را عوض می‌کنند و یک باتری تاریخ مصرف گذشته و فرسوده در قلب ایشان کار می‌گذارند . بعد از چند روز نیز ایشان از دنیا می‌روند.

*آیت الله سیستانی به هیچ وجه خود را وارد مسایل حکومتی و سیاسی نمی‌کند . حاضر نیست یک عده را تایید یا آن جریان را رد کند. حاضر نیست وارد مسایل حکومتی و سیاست بشود. به همین علت نیز مردم کاستی‌های حکومت را از چشم ایشان و مرجعیت نجف نمی‌بینند.

*فضای عراق خیلی شبیه اول انقلاب ایران است با این تفاوت که در عراق این حالت احترام به روحانیت 10 سال است که همچنان برقرار است.

*سکولارها در عراق اندک هستند و سعی می‌کنند آتش تعارض شیعه و سنی را شعله ور کنند. متاسفانه این فضای ضد شیعه ، ضد سنی در حال افزایش است.

* انگیزه سوریه از حمایت از ایران در جنگ با عراق تجاری نبود، سیاسی بود اما بعدا قرار شد سالانه 9 میلیون تن نفت ایران به سوریه برود که یک میلیون تن آن مجانی بود و هزینه مقاومت دربرابر اسراییل بود و هشت میلیون تن دیگر به بهای یک دلار کمتر از قیمت جهانی به سوریه فروخته می‌شد.

*بعد از کشتار وسیع در سوریه در سال 60 امام خمینی به حافظ اسد پیغام دادند و او را از این کار برحذر داشتند.

*سوریه در بحث وحدت شیعه و سنی خیلی به ما کمک کرد. در آن زمان علوی‌ها شدیدا ضد اهل سنت عمل می‌کردند. وقتی من به سفارت سوریه رفتم ، می‌دیدم که درگیری‌های وسیعی می‌شد. علوی‌ها در خیابان به زنان محجبه حمله می‌کردند تا آن‌ها کشف حجاب کنند. علوی‌ها سکولار بودند.

*بشار اسد به این راحتی‌ها سقوط نمی‌کند زیرا معارضین یکدست نیستند. از علما گرفته تا حزبی‌ها و سکولارها همه با هم اختلاف دارند. منتها قوی‌ترین آن‌ها اخوانی‌ها هستند.       


ویدیو مرتبط :
هشدار بشار اسد: اگرسوریه سقوط کند ترکیه هم سقوط می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران مانع سقوط دولت بشار اسد شد



موسسه استراتفور:

ایران مانع سقوط دولت بشار اسد شد

کارشناسان موسسه استراتفور در واشنگتن معتقدند ایران به عنوان قدرتمندترین کشور خاورمیانه، مانع از اجرای پروژه آمریکا در براندازی حکومت سوریه شده است.

اعتدال:  کیهان نوشت: پژوهشگران موسسه استراتفور در امور استراتژیک با تهیه گزارشی اعلام کردند: ایران اکنون قدرتمندترین کشور خاورمیانه و خلیج فارس در کنار آمریکاست و حمایت قاطع آن کشور از بشار اسد موجب می شود تا او بتواند از بحران جاری خارج شود. این کارشناسان تاکید کرده اند: آینده سوریه بستگی به تصمیم ایران دارد و این تنها تهران است که می تواند آینده سوریه را رقم بزند.

در همین حال هاآرتص گزارش داد کاخ سفید به هیچ وجه قصد ندارد از گزینه نظامی برای چالش سوریه استفاده کند. لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته به اعضای کنگره توضیح داده که واشنگتن نمی تواند در قبال بحران سوریه جادو کند./اعتدال