اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بستن مرز مهران بر روی زائران ایرانی اربعین؟


استاندار ایلام بسته شدن مرز مهران و شلمچه بر روی زائران ایرانی را تکذیب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: استاندار ایلام بسته شدن مرز مهران و شلمچه بر روی زائران ایرانی را تکذیب کرد.

در پی انتشار خبر بسته شدن مرز مهران و شلمچه بر روی زائران ایرانی، "محمدرضا مروارید" استاندار ایلام این خبر را تایید نکرد و گفت: کار زائران ایرانی در مرز‌ مهران در حال پیگیری و انجام است اما به دلیل ازدحام جمعیت کار آنها به کندی پیش می‌رود.

مروارید گفت: معطلی‌هایی که در پذیرش زائران ایرانی صورت گرفته بیشتر از جانب کشور عراق بوده است چراکه امکانات‌ آنها همچون امکانات ما نیست و کمبودهایی وجود دارد لذا درخواست کردند در اعزام زائران ایرانی مراعات عوامل اجرایی و امکانات آنها را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی برای زائرانی ایرانی وجود ندارد، افزود: روز گذشته حدود 20 هزار نفر برای سفر به عتبات عالیات از مرز مهران عبور کردند، احتمالا امروز هم این عدد از روز گذشته بیشتر خواهد شد، قطعا آمار دقیق اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با زائران اربعین در مرز مهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط عبور زائران ایرانی اربعین از مرز شلمچه


رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر از عدم امكان عبور زوار از مرز شلمچه با شناسنامه و كارت ملی خبر داد و تنها راه عبور را استفاده از گذرنامه معتبر عنوان كرد.

خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر از عدم امكان عبور زوار از مرز شلمچه با شناسنامه و كارت ملی خبر داد و تنها راه عبور را استفاده از گذرنامه معتبر عنوان كرد.

حجت الاسلام عادل رویوران بیان کرد: درپی باز شدن ناگهانی دروازه های مرزی عراق در مرز شلمچه در چند روز گذشته و ورود تعدادی از زوار بدون داشتن گذرنامه در میان دیگر زائران به خاك عراق، این مساله مشكلاتی را برای زوار و مسئولان ایجاد كرد.

 وی افزود: در پی اقدام به گذر زائران از مرز بدون داشتن گذرنامه، تعدادی از این افراد توسط نیروهای عراقی دستگیر شده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر تصریح كرد: لذا از كلیه كسانی كه قصد سفر به عتبات را دارند تقاضا می شود تنها با در دست داشتن گذرنامه معتبر برای عبور از مرز به نقاط مرزی مراجعه كنند زیرا در غیر اینصورت از ورود آنها به كشور عراق جلوگیری شده و با برخورد نیروها و مسئولان عراقی مواجه می شوند.

حجت الاسلام رویوران عنوان كرد: بر طبق شایعات گفته شده، به هیچ وجه امكان خروج زوار از مرز با شناسنامه و كارت ملی وجود ندارد.

وی ادامه داد: كریدور خروجی ایران تا ساعت سه بامداد امروز در حال تلاش برای رد كردن زوار از مرز بوده و این تلاش همچنان ادامه دارد ولی به علت كندی عملیات از سوی كشور عراق پذیرش زائران از آن سوی مرز به كندی صورت می گیرد.