اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگ‌ترین نشان انسانی المپیک


دانش‌آموزان مدرسه‌ای در انگلیس رکورد بزرگ‌ترین لوگوی انسانی مسابقات المپیک جهانی را شکستند.

 به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی المپیک، یک هزار و 852 کودک انگلیسی با تشکیل حلقه‌های المپیک در زمین بازی مدرسه «جورج ابوت» رکورد بزرگ‌ترین نشان انسانی المپیک را از آن خود کردند.

بر اساس گزارش آکادمی رکوردهای جهانی، رکورد قبلی بزرگ‌ترین لوگو به پکن (چین) با یک هزار و 202 نفر تعلق داشت.


ویدیو مرتبط :
چرا کوروش انسانی بزرگ بود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شوک بزرگ به ورزش ایران؛ یکی از طلاهای المپیک به خطر افتاد



وزنه‌بردار فوق سنگین , تیم ملی ایران

 

مصدومیت زانوی وزنه‌بردار فوق سنگین تیم ملی ایران وی را با خطر محرومیت از حضور در بازی‌های المپیک مواجه کرده است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از فارس، تیم ملی وزنه‌برداری ایران که خود را برای حضور موفق در المپیک 2012 لندن آماده می‌کند در آخرین مراحل آماده‌سازی از پایان هفته گذشته اردوی تدارکاتی خود را با حضور 8 وزنه‌بردار در بجنورد آغاز کرد.

این اردو در حالی در بجنورد ادامه دارد که اخبار خوشایندی از آن به گوش نمی‌رسد. از جمله این خبرها که می‌تواند شوک بزرگی برای ورزش کشورمان محسوب شود، مصدومیت بهداد سلیمی، وزنه‌بردار فوق سنگین و قوی‌ترین مرد جهان است.

در فاصله 51 روز مانده تا آغاز بازی‌ها سلیمی آنچنان که باید و شاید تمرین نمی‌کند و امکان دارد مصدومیت وی برای حضور در المپیک 2012 لندن مشکل‌ساز شده و چه بسا پیشرفت این آسیب‌دیدگی به از دست دادن المپیک منجر شود.

کوروش باقری در خصوص این خبر گفت: «زانوی چپ بهداد سلیمی از ناحیه کشکک مشکل پیدا کرده است و این مصدومیت او را اذیت می‌کند. در مجموع درد زانو در تمرینات برای سلیمی مشکل ساز شده است.»

وی در پاسخ به این سؤال که پزشکان در مورد مصدومیت سلیمی چه تشخیصی داده‌اند، اظهار داشت: «هنوز فرصت نشده است تا به پزشک مراجعه کند، اما زیر نظر فیزیوتراپ کارهای درمانی را انجام می‌دهد.»

باقری با اشاره به اینکه سلیمی هر روز با درد تمرین می‌کند، یادآور شد: «نسبت به برنامه تمرینی که سلیمی دارد یک مقدار مراعات وی را می‌کنیم.»

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد اینکه سلیمی تا چه اندازه برای رسیدن به المپیک 2012 لندن شانس دارد گفت: «هر چه خدا بخواهد. وضعیت وی 50 – 50 است. اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد و خدای ناکرده مصدومیتش پیشرفت کند امکان خط خوردنش از ترکیب تیم ملی اعزامی به المپیک نیز وجود دارد.».../جام نیوز