اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگترین هواپیمای جهان در فرودگاه امام


ایرباس 380 به عنوان پهن‌پیکرترین هواپیمای مسافری دنیا متعلق به امارات‌ایر، هم‌اکنون در فرودگاه امام خمینی (ره) با موفقیت به زمین نشست.

خبرگزاری فارس: این هواپیما که حامل حدود 515 مسافر است، لحظاتی پیش با حضور دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور، مدیر‌عامل شرکت فرودگاه‌های کشور و نایب‌رئیس شرکت هواپیمای امارات‌ایر (ماجد المعلا) در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

این هواپیمای مسافری‌ با ظرفیت 515 صندلی پروازی، دارای سه کلاس اکونومی (عادی)، تجاری و درجه یک است.

این هواپیمای پهن‌پیکر در مسیر‌های دبی - تهران و تهران - دبی پرواز خواهد بود و در صورت وجود تقاضا این پرواز به صورت منظم برگزار می‌شود؛ البته ظرفیت مسافری این هواپیما برای پرواز به ایران تکمیل شده و قطعاً در بازگشت از ایران هم تمامی بلیت‌های این پرواز فروخته شده است که یکی از دلایل پرواز این هواپیما به ایران است.

شرکت امارات‌ایر با دارا بودن 52 ایرباس پهن‌پیکر 380، در منطقه خاورمیانه امکان انجام عملیات پروازی در دو فرودگاه را در مورد این هواپیما داشت که با فراهم‌سازی این زیرساخت‌ها در فرودگاه امام، سومین فرودگاه دارای تجهیزات خاورمیانه برای حضور ایرباس 380، این فرودگاه است.

چندین هزار فرودگاه در دنیا وجود دارد که تنها 41 فرودگاه توان پذیرش ایرباس 380 را دارا است و فرودگاه امام چهل و دومین فرودگاه دنیا است که تجهیزات لازم را برای نشست و برخاست این هواپیما فراهم کرده است.

ورود بزرگترین هواپیمای مسافری جهان به فرودگاه امام خمینی (ره) نمایانگر پیشرفت صنعت هوایی کشور و صنعت فرودگاهی است، در همین راستا این مراسم با حضور همه رسانه‌های داخلی و خارجی، در حال پوشش رسانه‌ای است.

به گزارش فارس هواپیمای ایرباس 380 بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است که توانایی جابه‌جایی بیش از 500 مسافر را دارد؛ ‌این هواپیما که در دو طبقه ساخته شده است در سه کلاس FIRST، BISNES و ECONOMY مسافر می‌پذیرد.

این هواپیما در سال 2002 وارد مرحله تولید شد و تولید اولین نمونه تجاری هواپیمای ایرباس A380 از ماه مه سال 2004 انجام شد، برای نخستین بار در آوریل 2005 این هواپیما به پرواز در آمد.

ایرباس A380 یک هواپیمای مسافربری دو طبقه است که لقب غول پیکرترین هواپیمای مسافربری جهان را یدک می‌کشد و برای نشست و برخاست به فرودگاه‌های مجهز به باند پروازی با طول بسیار بالا، راه‌های خزش عریض، جت‌وی‌های (JetWay) مخصوص برای تخلیه مسافران طبقه دوم و امکانات اضطراری ویژه نیاز دارد.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به لحاظ قابلیت‌های عملیاتی و شرایط سطوح پروازی از قبیل باند و موقعیت استقرار هواپیما، امکان پذیرش بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان را دارا است.

هواپیمای مذکور که مربوط به شرکت هواپیمایی امارات است تاکنون به دو مقصد پروازی جده و کویت پرواز داشته و فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها میان دبی و تهران به عنوان سومین مقصد پروازی این هواپیما انتخاب شده است.

ایرباس پهن پیکر 380 به دلیل شرایط خاص فنی و ابعاد به تجهیزات خاصی برای نشست و برخاست در فرودگاه ها نیاز دارد که وجود این توان فنی بالا در فرودگاه امام موجب تقاضای این ایرلاین برای پرواز ایرباس 380 به ایران شده است.


ویدیو مرتبط :
برخاستن بزرگترین هواپیمای جهان از فرودگاه منچستر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات مدیر کل فرودگاه امام درباره پهن‌پیکرترین هواپیمای مسافری جهان در فرودگاه امام(ره)(+عکس)



 اخبار اجتماعی - پهن‌پیکرترین هواپیمای مسافری جهان در فرودگاه امام(ره)

  با حضور برخی از دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هواپیمایی کشور ایرباس ۳۸۰-۸۰۰ به عنوان پهن‌پیکرترین هواپیمای مسافری جهان در فرودگاه امام(ره) فرود آمد.

 اخبار,اخباراجتماعی,پهن‌پیکرترین هواپیمای مسافری جهان

 

                                       ........................................................

 

توضیحات مدیر کل فرودگاه امام درباره فرود ایرباس 380

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان این‌که از ابتدای ساخت فرودگاه، فرود هواپیماهای غول پیکر در آن طراحی و پیش بینی شده بود، اظهار کرد: فرود هواپیمای ایرباس 380 با درخواست شرکت هواپیمایی امارات و با هدف تعیین شدن فرودگاه امام به عنوان جایگزین انجام شد.

سعید چلندری در گفت‌وگویی اظهار کرد: در زمان کلنگ خوردن احداث فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه ریزی‌ها به صورتی انجام گرفت که باند این فرودگاه برای فرود هواپیماهای بزرگ آماده شود که از این رو از نظر سخت افزاری هیچ مشکلی با فرود ایرباس 380 در باند فرودگاه نداشتیم.

وی با بیان این‌که از چند ماه قبل کار کارشناسی برای مدیریت فرود این هواپیما آغاز شده بود، گفت: شرکت امارات ایر درخواست مطرح شدن فرودگاه امام خمینی به عنوان گزینه آلترناتیو (جایگزین) را مطرح کرده بود که با موافقت این کارشناسی این مهم پس از چند ماه بررسی عملیاتی شد بار دیگر امکانات و توانایی‌های این فرودگاه در سطح منطقه به اثبات رسید.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به وزن و بزرگی هواپیمای ایرباس 380 تصریح کرد: این هواپیما حدود 72 متر طول دارد و اندازه بال‌های آن نیز به 80 متر می‌رسد. در صورتی که کلاس‌های پروازی در این هواپیما رعایت نشود بالغ بر 700 مسافر امکان استفاده از آن را دارند وزن این هواپیما نیز معادل 560 تن است. از این رود فرود چنین هواپیمای غول پیکری نشان دهنده امکانات زیرساختی کشور ایران به حساب می‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرواز ایرباس 380 به ایران شکلی مداوم دارد، اظهار کرد:‌ در حال حاضر شرکت امارات ایر تنها درخواست فرودگاه آلترناتیو را داشته اما با توجه به سطح مبادلات دو کشور و تعداد بالای مسافران این مسیر می‌توان از این هواپیما نیز استفاده کرد.

 

 اخباراجتماعی - مهر,ایسنا