اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگترین نگرانی اسرائیل درباره توافق با ایران


بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در جلسه کابینه امنیتی این رژیم گفته است که بزرگ ترین نگرانی تل آویو عمل ایران به تعهدات هسته ای خود در قالب توافق نهایی هسته ای است.نتانیاهو: بزرگ ترین نگرانی اسراییل عمل ایران به تعهدات هسته ای است.

عصر ایران: دو منبع آگاه در رژیم اسراییل به روزنامه هاآرتص گفته اند نتانیاهو اخیرا در جلسه کابینه امنیتی اسراییل که پس از تفاهم لوزان و گفت و گوی تلفنی اوباما با او صورت گرفته است، بزرگ ترین نگرانی تل آویو را جدای از امکان رسیدن به یک توافق نهایی هسته ای بین ایران و گروه 1+5 ، عمل کردن ایران به تعهدات هسته ای خود در قالب توافق نهایی دانسته است.

نتانیاهو گفته است: "اگر توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 تا ضرب الاجل 30 ژوئن (11 تیر) امسال امضا شود بزرگ ترین نگرانی اسراییل عمل ایران به تعهدات خود خواهد بود. نگرانی من این است که ایرانی ها به سطر سطر توافق نهایی وفادار بمانند."

نخست وزیر اسراییل گفته است: پس از امضای توافق نهایی بسیار دشوار خواهد بود که مچ ایرانی ها را به خاطر تقلب در معامله هسته ای بگیریم چون انها احتمالا توافق نهایی را نقض نخواهند کرد.

در این صورت به گفته نخست وزیر اسراییل برنامه هسته ای ایران با عمل کامل ایران به تعهدات خود به وسیله توافق نهایی یک گواهی مشروعیت خواهد یافت که مخالفت با آن بسیار دشوار خواهد بود.

نتانیاهو گفته است ایران احتمالا به گونه ای به توافق نهایی عمل خواهد کد که خیال کشورهای گروه 1+5 از بابت برنامه هسته ای این کشور راحت خواهد شد و خواهد توانست پس از کسب اعتماد آنها برنامه های هسته ای خود را توسعه دهد.

او گفته است: پس از گذشت 15 سال از زمان توافق هسته ای و زمانی که ایران به تعهدات خود عمل کرد ، این کشور برای ادامه و توسعه برنامه هسته ای خود یک سند مشروعیت معتبر خواهد گرفت و جامعه جهانی با ایران مثل یک کشور عادی و بدون خطر رفتار خواهد کرد.

در این صورت و پس از طی این مدت 15 ساله، به ادعای نتانیاهو در صورت وجود یک برنامه هسته ای مشکوک از سوی ایران ، بسیار دشوار خواهد بود تا قدرت های جهانی را به ادامه نظارت بر برنامه هسته ای ایران متقاعد کرد و یا تحریم های جدیدی را علیه این کشور به این بهانه وضع نمود.

هاآرتص به نقل از منابع خود نوشته است در کابینه امنیتی اسراییل تصمیم بر این شده است که فشارهای همه جانبه به دولت اوباما برای تصحیح و تغییر توافق نهایی هسته ای با ایران ادامه یابد و لابی های طرفدار اسراییل از جمله ایپک در آمریکا به فعالیت های خود برای تصویب "طرح بازبینی توافق هسته ای" با ایران در سنا ادامه دهند.

در این جلسه قرار شده لابی ها به شدت فعالیت کنند تا سناتورهای دموکرات را به رای دادن به طرح باب کورکر رییس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا مبنی بر بازبینی توافق نهایی هسته ای با ایران ، مجاب کنند.

این طرح به گفته کورکر قرار است در سه شنبه هفته جاری در کمیته بررسی و تصویب شود و سپس برای رای گیری به صحن سنا آورده شود. اوباما نسبت به تصویب این طرح به سنا هشدار داده و گفته است در صورت تصویب ، آن را وتو خواهد کرد.

در صورت رای 67 عضو سنا به این طرح، وتوی اوباما بی تاثیر خواهد بود و دولت آمریکا موظف به اجرای آن خواهد بود.بدین منظور باید 14 سناتور دموکرات نیز به این طرح رای مثبت دهند.


ویدیو مرتبط :
نگرانی طرفداران اسرائیل در آمریکا از توافق هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی اسرائیل از توافق هسته ای و رفع تحریم گاز ایران



وزیر دفاع اسرائیل گفت که ایران و گروه 1+5 به دنبال منفجر کردن مذاکرات هسته ای نیستند بلکه آنها در آینده ای نزدیک، به توافقی دست خواهند یافت.

اسرائیل نگران است با توافق هسته ای و رفع تحریم های ایران، گاز این کشور دوباره به بازارهای جهانی بازگردد و این موضوع صادرات گاز اسرائیل را تنگنا قرار دهد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه المیادین، وزیر دادگستری اسرائیل ابراز نگرانی کرد بعد از توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها از ایران، کشورهای جهان به سمت خرید گاز از ایران حرکت کنند و گاز اسرائیل بدون مشتری باقی بماند.

وزیر دفاع اسرائیل هم گفت که برآورد او این است که مذاکرات هسته ای با توافق زودهنگامی به پایان می رسد.


خانم "اییلت شاکید" وزیر دادگستری اسرائیل 

اخبار,اخبارسیاست  خارجی, نتیجه مذاکرات


خانم "اییلت شاکید"  وزیر دادگستری اسرائیل  هشدار داد در صورتی که تحریم ها از ایران برداشته شود کشورهای جهان برای خرید گاز از این کشور عجله خواهند کرد و در این صورت کابینه اسراییل مجبور است قراردادهای غیرمناسب شرکت های گاز خصوصی را بپذیرد.

"اییلت شاکید" 39 ساله دارای از پدر یهودی عراقی و مادر یهودی روس به دنیا آمد و هم اکنون عضو حزب تندروی مذهبی "هابَیت هایِهودی" (خانه یهودی) است.
 
اسرائیل نگران است کابینه اسرائیل نتواند در مذاکرات برای فروش گاز دست بالا را داشته باشد و قدرت چانه زنی بالایی را در مذاکرات با شرکت های گازی داشته باشد.

همزمان موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت که ایران و گروه 1+5 به دنبال منفجر کردن مذاکرات هسته ای نیستند بلکه آنها در آینده ای نزدیک، به توافقی دست خواهند یافت.

یعالون افزود: توافق احتمالی میان دو طرف بد است و تنها منجر به این می شود که خطر ایران بیشتر شود.

او در پاسخ به سوالی درباره جهت گیری اسرائیل برای دریافت غرامت از آمریکایی ها در مقابل توافق احتمالی با ایران گفت: مسئله برتری امنیتی اسرائیل موضوعی است که از قبل مطرح شده بود. هنگامی که توافق به دست آمد و از محتوای آن آگاه شدیم وارد مذاکرات با آمریکا خواهیم شد تا بتوانیم برتری خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به موضع آمریکا در برابر ایران گفت اختلاف اساسی امروز این است آیا ایران خود مشکل است یا راه حل؟ بحث و جدل اساسی میان آمریکا و اسرائیل در مسئله ایران مربوط به نگاه کامل به این وضعیت است.

وزیر دفاع اسرائیل افزود: چه کسی برای ما تضمین می کند که ایرانی ها گام برندارند و روزی به جهان اعلام نکنند که بمب اتمی ندارد. قطعا ایران در آستانه دست یابی به بمب اتمی قرار دارد.

 

اخبار  سیاست خارجی -  عصر  ایران