اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگترین مجموعه‌داران ماشین در دنیا



اخبار گوناگون - بزرگترین مجموعه‌داران ماشین در دنیا

این روزها اگر کسی در خانه‌اش دو خودرو داشته باشد، یک ثروتمند یا متمول محسوب می‌شود. اگر این تعداد به سه یا چهار دستگاه برسد آن‌وقت جزو مرفهین محسوب می‌شود. نظرتان درباره افرادی که چند صد دستگاه خودرو دارند چیست؟

 خرید خودروهای لوکس و کلاسیک یکی از بریز و بپاش‌های ثروتمندان است. گروهی از این ثروتمندان نه تنها به جمع آوری یادبودهای ورزشی و یا جواهرات مشغول هستند. بلکه تمرکز خود را روی خرید اتومبیل‌های چهار چرخ و دو چرخ قدیمی و جدید قرار داده اند.

از آسیا، اروپا و آمریکا در این گزارش با 10 مجموعه دار بزرگ اتومبیل آشنا شوید.


سلطان حسن آل بولقیاه

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
با 20 میلیارد دلار ثروت ، بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی جهان از الماس و  جامهایی از طلای ناب. سلطان حسن مجموعه 7000 اتومبیل شامل 209 بی ام دابلیو از مدلهای مختلف ، 574 بنز از مدلهای مختلف ، 452 فراری ، 179 جگوار ، 382 بنتلی ، 134 کوئینگیگز ، لامبورگینی، استون مارتین و ... در همین گوشه کنار دارد. خودروهای مفهومی که فقط به سفارش او ساخته شده اند شامل فراری میتوس ، جگوار پینین فارینا ، بنتلی جاوا پورشه، کارما و کوئنیگ زگ  هستند.


شیخ محمد بن حمدان آل نهیان

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
شیخ حمد که به خاطر تنوع طلبی به «شیخ رنگین کمانی» معروف است مجموعه ای بزرگ از خودروهای رنگارنگ دارد . نمونه آن مجموعه 7 مرسدس بنز کلاس اس است که همانند رنگین کمان در 7 رنگ زیبا موجود است. او که با مدلهای غول پیکر هم علاقه دارد چند کامیون معدن مرسدس ، جیپ و داج نیز دارد.


جی لنو

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
مجری برنامه تلویزیونی «تونایت شو» روی دست همکارانش همچون «اُپرا» بلند شده و با مجموعه 200 خودرو اسمی به هم زده است . مجموعه او بیشتر شامل مدلهای کلاسیک است . از بیکر الکتریکی 1909 گرفته تا بنتلی 8 لیتری 1931 ، استنلی استیمر 1909 ، فانتوم 1934 ، داسنبرگ ایکس مدل 1927 و هیسپانو سویزا 1925 در مجموعه او وجود دارد. او گهگاهی نمایشگاهی از خودروهای خود را برای نمایش عموم قرار می دهد.


کن لینگن فلتر

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
«کن» رئیس شرکت مهندسی «لینگن فلتر» آمریکا است و رقابتی نزدیک با «جی لنو» در جمع آوری مدلهای کلاسیک دارد.  البته او در مجموعه خود 20 لامبورگینی 150 مدل عضلانی آمریکایی کوروت ،‌ماستنگ ، بوگاتی و پورشه دارد که در گاراژی به وسعت 12 هزار مترمربع نگهداری می کند .


موکش دیروبای آمبانی

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
ثروتمندترین مرد هندوستان نه تنها بزرگترین عمارت شهر بمبئی را دارد بلکه مجموعه اتومبیلهای اروپایی را به 168 مدل و شاید هم بیشتر برسد. در گاراژ او می توان انواع بنتلی ، میباخ ، بوگاتی ، مرسدس و چند پورشه را شمرد.


جرارد لوپز

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
«لوپز» رئیس شرکت لوکزامبورگی (Genii) و (MamGrove) است که از تکنولوژیی شبیه به اسکایپ برخوردار است. او مدیر تیم فرمول یک لوتوس نیز است و علاقه او به ماشین را می توان از مدلهای دسته بالای اتومبیلهای انگلیسی و مدلهای اسپرتی همچون پورشه ، پژو و بوگاتی در گاراژش متوجه شد.


دیمیتری لوماکوف

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
بالاخره در روسیه نیز یک نفر که جنون خودرو داشته باشد پیدا شد. دیمیتری لوماکوف که ادامه دهنده علاقه خانوادگی اش است ، به جای گاراژ ، موزه ای از خودروهای کلاسیک دارد. 120 مدل آنتیک بالای 40 و 60 سال همچون مرسدس بنز هیتلر و چایاکا GAZ13 مدل 1977 در این موزه یافت می شود.


جی کی

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
«جیسون لوئیس چیتام» معروف به «جی کی‌‌» خواننده انگلیسی است که علاوه بر مجموعه کلاه ، مجموعه 68 اتومبیل قدیمی شامل پورشه ، فراری ، رولز رویس ، لامبورگینی ، مازراتی ، شورلت ، استون مارتین و مرسدس 600 کوکو شنل را دارد.


رالف لارن

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
غول مد و تبلیغات یک کلکسیون اتومبیل هم دارد که از جنبه های فنی با هم متفاوت ولی از نظر رنگ همگی قرمز هستند. مجموعه رویایی و قرمز رنگ لارن شامل فراری ، آلکارومئو ، رودستر ، مرسدس ،‌بوگاتی ،‌بنتلی ، جگوار و مک لارن فرمول یک است. تمامی گاراژ او با موکتی سیاه رنگ فرش شده است.


دیکلف جین و نیک میسن

اخبار ,اخبار گوناگون ,مجموعه‌داران ماشین

 
جین خواننده هیپاپ و میسن در امر سابق گروه پینک فلوید گاراژی با 40 مدل از انواع مک لارن فرمول یک ، فراری ، پاگانی زوندا ، کادیلاک هوموی و پورشه 962 دارند.

اخبار گوناگون - بازار خبر

 


ویدیو مرتبط :
مجموعه داران تن تن در دنیا ( قسمت چهارم )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین ماشین آلات دنیا +عکس



بسیاری از ما روزانه از ابزارهای مکانیکی و یا ماشین های بزرگ استفاده می کنیم اما آیا تا به حال به بزرگترین ماشین آلاتی که ساخته شده است فکر کرده اید؟
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ماشین آلات در اندازه هایی ساخته می شوند که بعدا قرار است از آن ها استفاده شود. این در حالی است که برخی از کارها بسیار سنگین هستند و نیاز به دستگاه های بسیار بزرگ دارند. در این حالت باید دستگاه هایی بزرگ تر از حد تصور ما ساخته شود.

سانتا 950

 بزرگترین ماشین آلات دنیا

 این دستگاه یکی از معروف ترین دستگاه های دنیا است و البته از نظر اندازه نیز بسیار بزرگ و غول پیکر است. این دستگاه چند سال پیش 700 متر صخره را سوراخ کرد تا 33 معدنچی شیلیایی از اعماق زمین نجات پیدا کنند. این دستگاه نزدیک به 40 تن وزن دارد و قطعات آن در صورت کامل باز شدن در 42 کامیون جا میگیرند.

D575A-3SD

  بزرگترین ماشین آلات دنیا

 بولدوزر یکی دیگر از وسایلی است که در ساختمان سازی و البته کارهای صنعتی از آن استفاده می شود. این دستگاه هر چه بزرگتر باشد می توانند میزان بیشتری را در هر ثانیه خاک برداری کند و البته کار نیز سریع تر به پایان می رسد. ژاپن بولدوزری ساخته است که 21 متر طول و البته 4 متر ارتفاع دارد و  همچنین طول بیل آن نیز نزدیک به 7 متر است. این بولدوزر که در دنیا تعداد بسیار محدودی از آن وجود دارد می تواند هرجسمی را از جای خودش تکان دهد.

Liebherr T 282B

  بزرگترین ماشین آلات دنیا

 در سال 2004 در آلمان کامیونی ساخته شد که لقب بزرگترین کامیون دنیا را به خودش اختصاص داد. این کامیون می تواند 400 تن بار را با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت جابه جا کند که این یک امکان بسیار منحصر به فرد است. از این کامیون سالانه تنها 75 عدد ساخته می شود و در بسیاری از معدن های دنیا استفاده می شود و قیمت آن نیز نزدیک به 3 میلیون دلار است. این کامیون نزدیک به 5 متر ارتفاع دارد.

عنکبوت غول پیکر

  بزرگترین ماشین آلات دنیا

 در سال 2008 در لیورپول دستگاهی در خیابان ها شروع به حرکت کرد که باعث حیرت بسیاری از مردم شد. آن ها از این رو بسیار شکه بودند چون با یک عنکبوت 15 متری رو برو می شدند. این عنکبوت که به صورت نمایشی در خیابان ها حرکت می کرد بعدا برای استفاده ها مکانیکی به برخی از مراکز صنعتی فرستاده شد.

دستگاه حفاری Krupp

  بزرگترین ماشین آلات دنیا

 یکی از بزرگترین دستگاه های دنیا را بار دیگر آلمانی ها ساخته اند. این دستگاه که مخصوص حفاری های بسیار سخت است 45 هزار تن وزن دارد و البته از جای خودش تکان نمی خورد. طول آن 215 متر است و ارتفاعی 95 متری دارد. این دستگاه این روزها در یک معدن ذغال سنگ کار می کند.

منبع:yjc.ir