اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگترین شرکت های جهان معرفی شدند


نشریه اقتصادی فورچون در تازه‌ترین گزارش خود به معرفی 500 شرکت بزرگ جهان از نظر درآمد پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: نشریه اقتصادی فورچون در تازه‌ترین گزارش خود به معرفی 500 شرکت بزرگ جهان از نظر درآمد پرداخت.

 در فهرست منتشر شده از سوی فورچون که مربوط به سال 2012 است، شرکت هلندی رویال داچ شل با درآمدی معادل 484 میلیارد و 489 میلیون دلار در صدر قرار گرفته است. سود این شرکت نیز 30 میلیارد و 918 میلیون دلار اعلام شده است.

در رده دوم شرکت آمریکایی اگزون موبیل با درآمد 452 میلیارد و 926 میلیون دلار و سود 41 میلیارد و 60 میلیون دلار قرار گرفته است.

در رده سوم نیز شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت با درآمد 446 میلیارد و 950 میلیون دلار جای گرفته است. سود این شرکت نیز 15 میلیارد و 699 میلیون دلار عنوان شده است.

همچنین رده‌های چهارم و پنجم به شرکتهای انگلیسی نفتی بریتیش پترولیوم و چینی سینوپک اختصاص یافته است.

نکته جالب اینجاست که طی سال‌های گذشته همواره شرکت وال‌مارت به عنوان پردرآمدترین شرکت جهان معرفی می‌شد که در نهایت شرکت رویال داچ شل توانست به سیطره وال‌مارت پایان دهد.

از نظر ملیت شرکتها، آمریکا از میان 500 شرکت برتر جهان با 132 شرکت بیشترین سهم را دارد. چین با 73 و ژاپن با 68 شرکت در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تویوتا با درآمد 235 میلیارد و 364 میلیون دلاری عنوان و کسب رتبه 10 بهترین رده را در میان خودروسازان در فهرست فورچون 500 به خود اختصاص داده است.

در رده‌بندی انجام شده از سوی نشریه فورچون همچون سال‌های پیش نام هیچ شرکت ایرانی به چشم نمی‌خورد. این در حالی است که در بین کشورهای منطقه یک شرکت از ترکیه، یک شرکت از امارات و یک کشور از عربستان در این فهرست قرار گرفتند. هولدینگ کوچ از ترکیه در رده 222، سرمایه‌گذاری بین‌المللی نفت امارات در رده 305 و سابیک عربستان در رده 188 قرار گرفتند.


ویدیو مرتبط :
تولد بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتباه دوباره بزرگترین شرکت خودروسازی جهان/ فراخوان مدلهای مجلل SUV



 

لکسوس مدل SUV , جدیدترین خودرو لکسوس

 

یک شرکت خودروساز ژاپنی و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان به دنبال شکایتهایی که دریافت کرده فراخوان تازه ای برای بازگرداندن مدلهای لکسوس RX مدل سال 2010 منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال مشکلات ایجاد شده با شتاب ناخواسته خودرو لکسوس RX ساخت شرکت تویوتا، این شرکت باردیگر پس از فراخوان سال 2009 اقدام به ارائه فراخوان برای این خودروها از مدل سال 2010 کرده و خودروهای لکسوس RX 350 و RX 450h را نیز تحت این فراخوان قرار داده است.

این فراخوان خودروهای ساخته شده از 28 نوامبر 2008 تا اول سپتامبر 2010 را دربر می گیرد.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، در این اتومبیلها پدال گاز در زمان سرعت به زیرپایی راننده گیر می کند و سرعت ناخواسته افزایش می یابد.

براساس سندی که به سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه ها ارسال شده، این فراخوان دربرگیرنده 154 هزار و 36 خودرو می شود.

وقتی پدال گاز گیر می کند، سرعت خودرو به قدری افزایش می یابد که کنترل کردن آن با ترمز دشوار می شود.

تویوتا یک شرکت خودروساز ژاپنی و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است.

تویوتا انواع خودرو و کامیونت (دینا) و کامیون (هینو) - کوچک شهری (دایهاتسو) و لوکس (لکسوس) را تولید می‌کند.

این شرکت در سال 2008 توانست در فروش اتومبیل بر جنرال موتورز پیشی بگیرد و بر سلطه 77 ساله این شرکت جنرال موتورز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان پایان بدهد.

اما در سال‌های بعد، بحران کیفیت و وقوع زلزله و سونامی بی‌سابقه در ژاپن و سیل شدید در تایلند تاثیر منفی شدیدی بر تولید تویوتا داشت و باعث شد که فروشش به کمتر از 7.9 میلیون خودرو در سال 2011 برسد در حالی که جنرال موتورز با فروشی بالغ بر 9 میلیون دستگاه خودرو صدرنشین بود.

چندی پیش نیز یک فیلم از عذرخواهی مدیرعامل شرکت خودروسازی تویوتا از مالکان خودروهای این شرکت در سراسر جهان منتشر شد.

بر اساس اعلام مسوولان بزرگترین خودروساز ژاپن و جهان تاکنون بیش از 7 میلیون دستگاه از خودروهای معیوب از سطح بازار جمع‌آوری شده‌اند و بیشترین فراخوان تویوتا مربوط به بازار آمریکا، اروپا و چین بوده است..... / خبرگزاری مهر