اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگترین انبار تسلیحاتی داعش منفجر شد



اخبار,اخباربین الملل, داعش


اخبار  بین الملل -  بزرگترین انبار تسلیحاتی داعش منفجر شد

در پی پیشروی‌های چشمگیر ارتش عراق، گروه تروریستی داعش بزرگ‌ترین انبار تسلیحاتی خود در مرکز استان نینوا را منفجر کرد.

  یک منبع اطلاعاتی در استان نینوا اعلام کرد به دلیل پیشروی های چشمگیر ارتش عراق در شمال استان صلاح‌الدین به سمت موصل، گروه تروریستی داعش بزرگ‌ترین انبار سلاح‌های خود در جنوب این شهر را منهدم کرد.

این منبع گفت: «گروه داعش ساختمان دانشکده کشاورزی و جنگلداری در شهرک "حمام العلیل" در جنوب موصل را که بزرگترین انبار تسلیحاتی آن در جنوب موصل بود، منفجر کرد.»

این منبع تاکید کرد «دلیل این اقدام داعش پیشروی چشمگیر نیروهای امنیتی در شمال استان صلاح الدین به‌ویژه مناطق"بیجی" و "تکریت" به سمت جنوب موصل بود.»

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی ده‌ها هزار داوطلب و نیروهای مردمی پیشروی گسترده‌های در مناطق مختلف استان صلاح‌الدین کرده‌اند.

 اخبار بین الملل  - تسنیم


ویدیو مرتبط :
کشف انبار تسلیحاتی داعش در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرهای ضدونقض از سقوط بزرگترین پالایشگاه عراق به دست داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,پالایشگاه عراق

 

اخبار بین الملل - خبرهای ضدونقض از سقوط بزرگترین پالایشگاه عراق به دست داعش

برخی منابع خبری از ورود تروریست های داعش به پالایشگاه بیجی خبر می دهند اما منابع امنیتی عراق ورود آنها را به این پالایشگاه تکذیب کرد.

تحولان میدانی
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، یک منبع از درگیری های شدید بین ارتش عراق و گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در منطقه پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین عراق خبر داد.
 
تروریست های داعش 57 خانوار را که از منطقه العلم در استان صلاح الدین به سمت حویجه می رفتند بازداشت کردند.
 
یک منبع امنیتی درباره گفت: تروریست های داعش خانوارهای بازداشت شده را به منطقه بیجی بردند و تهدید کردند اگر منطقه العلم تسلیم آنها نشود، همه اعضای این خانوارها را خواهند کشت و اجسادشان را در دجله خواهند انداخت.
 
 یک منبع دیگر در عملیات سامرا اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی عراق 14 نفر از عناصر داعش کشته شدند و هفت دستگاه خودروی مجهز به تیربار و دو دستگاه خودروی هامر در منطقه العلم و شهرستان دور منهدم شد.
 
همچنین افراد مسلح داعش حقوق مسیحیان را در موصل زیر پا گذاشته اند و کلیساها و معابد و اماکن عبادی مسیحیان را نابود می کنند و دارایی های آنان را به یغما می برند.
 
شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: شبه نظامیان تندرو سنی داعش کنترل پالایشگاه بزرگ بیجی، بزرگترین پالایشگاه عراق و پایگاه هوایی در تلعفر را در دست گرفتند و بخش هایی از کردستان در شمال عراق تصرف کردند.
 
منابع امنیتی عراق ورود تروریست های داعش را به پالایشگاه بیجی تکذیب کردند.
 
شبکه العراقیه گزارش داد ، نیروهای مبارزه با تروریسم و نیروهای امنیتی این پالایشگاه را به طور کامل به کنترل خود درآورده اند.
 
یک منبع در پلیس استان صلاح الدین روز دوشنبه اعلام کرد: یک سرکرده گروه تروریستی داعش به همراه دو تن از معاونانش در حمله هوایی ارتش عراق به تکریت به هلاکت رسیدند.
 
به گفته منابع آگاه عراقی ، گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش از ترس تصرف شهر موصل از سوی نیروهای دولتی عراق ، شماری از خانه های مسکونی این شهر را بمب گذاری کرده است. 

اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر