اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگترین اسکیت‌ بورد جهان +عکس



طراحان امریکایی توانسته‌اند بزرگترین اسکیت بورد جهان را بسازند.

 

بزرگترین اسکیت بورد , اسکیت بورد

 
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، این اسکیت بورد که 12 برابر بزرگتر از اندازه معمولی‌اش ساخته شده بیش از 126 هزار پوند هزینه برای ساختش داشته و قادر است تا 10 نفر را روی خود حمل کند.



طول این اسکیت بورد 972/10 متر و عرض آن 438/2 متر است که در چرخ‌هایش از لاستیک کامیون استفاده کرده‌اند. ساخت این اسکیت بورد حدود یک ماه طول کشیده و 3 طراح آن را در کالیفرنیای امریکا ساخته‌اند.

بازی با این اسکیت بزرگ، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است چرا که چند نفر همزمان می‌توانند روی آن سوار شوند و از اسکیت‌سواری لذت ببرند.

به نظر می‌رسد استفاده از این اسکیت در پیاده‌روها کار دشواری است و تنها می‌توان در خیابان‌های بزرگ و اتوبان‌ها از آن استفاده کرد.

سازندگان این اسکیت بورد قصد داشته‌اند رکورد گینس را با ساخت این اسکیت بشکنند.... / خبرگزاری باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کوچکترین و سبک ترین اسکیت بورد الکتریکی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین‌های جهان را بشناسید +عکس



 

نشریه نیوساینتیست با بررسی پدیده‌های مختلف کیهانی به معرفی بزرگترین آنها در میان ستاره‌ها، سیاره‌ها، کهکشان‌ها و حفره‌های خلأ پرداخته است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، بیشتر اوقات حد تصور انسان از عظمت جهان هستی دستخوش فراموشی می‌شود و به تدریج بزرگی برخی از رویدادهای طبیعی از یادها رفته و حتی گاه این رویدادها کوچک شمرده می‌شوند.

 

عظیم‌ترین اجرامی که در جهان وجود دارند را بر روی زمین نمی‌توان یافت، زیرا فراتر از مرزهای جو زمین، حقایقی وجود دارند که سیاره کوچک آبی در برابرشان ذره‌ای غیر قابل مشاهده است.

 

بزرگترین سیاره جهان

 

سیاره مشتری از نظر بزرگی بر دیگر سیاره‌های سامانه خورشیدی حکمرانی می‌کند، مانند بسیاری از سیاره‌هایی که ابعاد آنها از حد استاندارد گذشته است، مشتری نیز سیاره‌ای گازی است که از هلیوم و هیدروژن ساخته شده است، با این همه تا به حال سیاره‌ای گازی‌تر و عظیم‌تر از مشتری نیز کشف شده است، سیاره TrES-4 که در سال 2006 در مدار ستاره‌ای درخشان در فاصله هزار و 500 سال نوری از زمین کشف شد. قطر این سیاره 1.8 برابر سیاره مشتری بود و از این رو به عنوان بزرگترین سیاره‌ای شناخته می‌شد که تا به حال رصد شده است.

بزرگترین‌های جهان را بشناسید

 

با این همه جرم این سیاره تنها 88 درصد از جرم کل مشتری است و  تراکم آن 0.2 گرم در سانتیمتر مکعب است که این تراکم آن را از چوب پنبه سبک تر می‌کند. از آنجایی که روند مطالعات علمی توقف ناپذیر است، رصدهای جدیدتر منجر به کشف سیاره‌ای بزرگتر شده است که از سیاره TrES-4 نیز بزرگتر است، سیاره WASP-17b در فاصله هزار سال نوری از زمین واقع شده و شعاع آن دوبرابر مشتری است، در حالی که جرم و تراکم آن نیمی از جرم مشتری محاسبه شده است.

 

بزرگترین سازه مصنوعی

 

تا زمانی که یک فضاپیمای غول پیکر و بیگانه در آسمان زمین مشاهده نشود، تا به امروز عظیمترین سازه مصنوعی جهان ایستگاه فضایی بین المللی است که 370 تن وزن داشته و 109 متر وسعت دارد.

بزرگترین‌های جهان را بشناسید

 

بزرگترین کهکشان

 

بر اساس روند شکل گیری کهکشانها در مدل استاندارد، بزرگترین کهکشانها، کهکشانهای بیضی شکلی هستند که از برخورد کهکشانهای کوچکتر شکل می‌گیرند. بزرگترین نمونه کهکشان IC1101 است که در فاصله یک میلیارد سال نوری در مرکز خوشه کهکشانی Abell 2029 قرار گرفته است.

بزرگترین‌های جهان را بشناسید

 

این کهکشان 6 میلیون سال نوری وسعت داشته و هزاران برابر از کهکشان راه شیری عظیمتر است.

 

بزرگترین حفره

 

عنوان بزرگترین حفره جهان به یک سیاهچاله عظیم اختصاص ندارد، بلکه به فضای تاریک وسیعتری خطاب می‌شود. در بزرگترین فضایی که تا کنون مورد بررسی قرار گرفته است، کهکشانها از دیواره‌ها و گره‌هایی در وسعت چند میلیون سال نوری ساخته شده است که حفره‌ای در میان آن قرار دارد.

بزرگترین‌های جهان را بشناسید

 

بزرگترین حفره خلائی که تا به حال در میان یک کهکشان یافته شده، حفره‌ای است که در سال 2007 کشف شده و وسعتی برابر یک میلیارد سال نوری دارد. گمان می‌رود این حفره توخالی به واسطه برخورد بسیار نزدیکی با جهانی دیگر به وجود آمده باشد.

 

بزرگترین ستاره

 

در این جهان بزرگ ستاره‌ای به نام VY Canis Majoris در فاصله پنج هزار سال نوری از زمین وجود دارد که می‌تواند با ابعادی هشت میلیارد برابر ستاره سامانه خورشیدی، خورشید زمین را به راحتی ببلعد.

 

بزرگترین‌های جهان را بشناسید

 

قطر تخمینی این ستاره سه میلیارد کیلومتر است، شعاعی که این ستاره را در رده معدود ستاره‌هایی قرار داده است که به فوق ابرستاره‌های سرخ شهرت دارند. با این همه بسیاری بر سر ابعاد این ستاره بحث دارند و آن را یک میلیارد کیلومتر محاسبه کرده‌اند./خبرگزاری مهر