اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بر سر 46 مجسمه تناولی چه بلایی آمده است؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,مجسمه تناولی

 

 اخبار اجتماعی - بر سر 46 مجسمه تناولی چه بلایی آمده است؟

پرویز تناولی گفت:باگذشت چندهفته ازانتقال 11 مجسمه من به موزه هنرهای معاصر،هنوزخبری از 46 مجسمه دیگری که دراختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری قرار دارد، نیست.

این هنرمندپیشکسوت اظهار کرده است:پس ازصدورحکم دادگاه مبنی برانتقال مجسمه‌های من به موزه هنرهای معاصر به عنوان طرف ثالث،11مجسمه‌ای که درخانه من قرار داشت باوضع اسفناکی به موزه منتقل شد،اماهنوزخبری از 46 مجسمه‌ای که گفته می‌شوددرگنجینه امام علی (ع)نگهداری می‌شود، نیست. او افزود:وقتی که 11 مجسمه مرابردند،درخواست کردیم باقی آثارراهم به موزه هنرهای معاصر بفرستندتاتکلیف پرونده مشخص شود،اماآن‌ها نه تنها به روی خودشان نیاورده‌اند،بلکه حتی درباره سرنوشت آثارهم پاسخگو نیستند.

 

تناولی همچنین عنوان کرد:حکمی که توسط دادگاه مبنی برانتقال آثار به موزه هنرهای معاصر تهران صادرشدبرای 57 اثر بود.بااین حال هنوز از 46 مجسمه‌ای که گفته می‌شود در گنجینه موزه امام علی (ع) است،خبری نیست ومن نگران آثارم هستم.او ادامه داد:من به شایعاتی که پخش شده وگفته می‌شودآثارفروخته یاگم شده‌اندکاری ندارم،من فقط می‌خواهم شهرداری هم به حکمی که دادگاه داده احترام بگذاردو آثار را ازموزه امام علی (ع) به موزه هنرهای معاصر منتقل کند.

 

این هنرمندهمچنین گفت:باوجود گذشت یک هفته از پایان تعطیلات نوروز هنوزآثاررابه موزه هنرهای معاصر تحویل نداده‌اند. اگر دلیل موجه و منطقی برای این کارشان دارند اعلام کنند.درغیراین صورت من از راه قانونی مجددا برای انتقال 46 اثر باقی‌مانده به موزه اقدام خواهم کرد.

 

به گزارش ایسنا،یکشنبه شب 25 اسفندماه 92 مجسمه‌های پرویزتناولی که مورداختلاف سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران با این هنرمند است به گفته این هنرمند با وضعی اسفناک جابه‌جا شدند و برخی از آن‌ها در این جابه‌جایی آسیب دیدند. قرار شد آثاری که در اختیار سازمان فرهنگی هنری است نیز به موزه هنرهای معاصر منتقل شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آموزش مجسمه سازی|هنر مجسمه سازی|ساخت مجسمه|رنگ آمیزی مجسمه(مجسمه خرس کلاه به سر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلایی که سر هر خودرویی می آید...