اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بر اساس این الگوی ریاضی، اوباما پیروز انتخابات آمریکا خواهد بود!



اوباما می تواند آسوده بخوابد

بر اساس این الگوی ریاضی، اوباما پیروز انتخابات آمریکا خواهد بود!

یک مدل سازی ریاضی مبتنی بر تحلیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال 1860 تا 1980، پیش بینی می کند باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز می شود.

 

اوباما,پیروزانتخابات آمریکا,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا,اخبار ,

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مدل سازی ریاضی مبتنی بر تحلیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال 1860 تا 1980، پیش بینی می کند باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز می شود.

 

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب"؛ الن لیختمن استاد تاریخ دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی سی که با همکاری یک ریاضیدان روس این مدل را طراحی کرده است گفت: میت رامنی جمهوری خواه، رقیب احتمالی اوباما، مبارزات انتخاباتی طولانی و پرهزینه های را در تلاش برای شکست اوباما پشت سر گذاشته است اما اوباما می تواند آسوده بخوابد و نگرانی ای بابت انتخاب دوباره خود نداشته باشد.

 

لیختمن ماه اوت سال 2011 نیز به مجله یو اس نیوز اند ورلد ریپورت گفته بود: «اگر چه من یک محافظه کار هستم اما دلیلی برای شکست اوباما نمی بینم».

 

وی مدل ریاضی مورد نظر را سال 1981 به همراه وولودیا کیلیس بوروک ریاضیدان روس طراحی کرد که شامل سیزده متغیر یا «کلید» است که مثبت یا منفی ارزش گذاری شده اند. حزب حاکم اگر بخواهد پیروز شود نباید بیشتر از پنج کلید منفی بگیرد. لیختمن یک پیشگو نیست.

وی در اوایل سال های 1980 که اجرای این متد را آغاز کرد، تاکنون صد در صد موفقیت کسب کرده است.

 

لیختن متد خود را در یک کتاب منتشر کرده است.

این مورخ تصریح کرد: «فکر نمی کنم میت رامنی در انتخابات امسال بتواند گرایش را تغییر دهد زیرا انتخابات ریاست جمهوری عمدتا همه پرسی درباره عملکرد حزب حاکم است».

به عبارت دیگر، «چیزی وجود ندارد که حزب مخالف (جمهوری خواه) بتواند برای تغییر نتیجه انتخابات انجام دهد». سیزده متغیری که در این مدل در نظر گرفته شده اند قدرت حزب حاکم، عملکرد رئیس جمهور حاکم و شکست های او در موضوعاتی مثل اقتصاد و امور خارجی همچنین محبوبیت او و رقبیش را ارزیابی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب"؛ لیختن اعلام کرد اوباما در حال حاضر 10 کلید در اختیار دارد. اوباما برای این که در انتخابات شکست بخورد باید سه کلید را از دست بدهد اما با نزدیک شدن به مرحله نهایی انتخابات چنین ریزشی بعید به نظر می رسد./انتخاب


ویدیو مرتبط :
توصیه به طرف پیروز و غیر پیروز انتخابات...روشنگری فتنه-قسمت3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین مناظره دو کاندایدای انتخابات آمریکا/ شکست سنگین اوباما



تمركز بر مسئله اقتصاد در نخستین مناظره اوباما و رامنی

باراك اوباما و میت رامنی نخستین مناظره خود را به عنوان كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در دانشگاه شهر دنور در ایالت كلورادو با تمركز بر مسئله اقتصاد و مسائل داخلی در این كشور برگزار كردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به نقل از خبرگزاری شینهوا، این منا ظره به میزبانی یكی از مجریان شناخته شده شبكه خبری پی. بی. اس آمریكا برگزار شد و سوال نخست آن از اوباما پرسیده شد مبنی بر اینكه چگونه قصد دارد به اشتغال زایی بپردازد.

اوباما طی دو دقیقه به این سوال پاسخ داد و پس از آن نوبت به میت رامنی رسید.

این مناظره مدت 90 دقیقه به طول انجامید و اقتصاد مهم‌ترین عنوان آن بود.

اوباما و رامنی در جریان این مناظره به مسائل داخلی آمریكا از جمله بهداشت و درمان، قوانین دولتی و نقش دولت آمریكا پرداختند.

این دو كاندیدا در نیمه نخست مناظره خود بر اقتصاد تمركز كرده و به بحث در خصوص قوانین و مسئله بهداشت و درمان در آمریكا پرداختند.

رامنی در اظهارات خود مصوبه معروف "حمایت از مصرف‌كنندگان و اصلاح وال‌استریت داد – فرانك" را كه در سال 2010 با امضای اوباما تبدیل به قانون شد، هدف انتقاد قرار داد و گفت كه این قانون تنها به ایجاد بانك‌های شكست خورده بسیار بزرگ در وال استریت منجر و سبب از هم پاشیدن بانك‌های كوچك‌تر شده است.

رامنی همچنین قانون خدمات بهداشت و درمان موسوم به قانون خدمات بااستطاعت را كه باراك اوباما آن را یكی از دستاوردهای بزرگ داخلی خود می‌داند، مورد انتقاد قرار داد و گفت كه این قانون تنها هزینه خدمات بهداشتی را افزایش داده و موجب كاهش خدمات پزشكی شده است.

از طرف دیگر اوباما در مقام دفاع از عملكرد خود برآمد و رویكرد فسخ و جایگزینی رامنی را زیر سوال برد.

وی تاكید كرد كه وال استریت نیازمند اصلاح و نظارت است و خانواده‌ها نیازمند حمایت در بازار بیمه بهداشت و درمان هستند.

این دو كاندیدا سپس به مسئله ایفای نقش دولت و اقتصاد پرداختند و اوباما تاكید كرد كه دولت فدرال در گسترش فرصت‌ها و ایجاد نردبام‌های فرصت نقشی برای ایفا كردن دارد.

اوباما اظهار داشت: چیزهایی نیز وجود دارد كه ما با همكاری یكدیگر آنها را بهتر انجام می‌دهیم.

رامنی خاطر نشان ساخت كه نقش دولت، حمایت از اصول قانون اساسی و اعلامیه استقلال است نه جایگزین كردن ابتكار عمل‌های مردم.

اوباما و رامنی همچنین به مسئله اشتغال زایی و كسری بودجه دولت در نخستین مناظره ریاست جمهوری خود پرداختند.

اوباما اظهار داشت: آمریكا به روند رشد اقتصادی و اشتغال زایی بازگشته و بخش خصوصی این كشور در 30 ماه گذشته توانسته پنج میلیون فرصت شغلی ایجاد كند.

وی عنوان داشت: من همچنین قصد دارم راه‌های گریزی را كه سبب انگیزه بخشیدن به شركت‌ها به منظور انتقال مشاغل به خارج از كشور می‌شد، ببندم. من همچنین قصد دارم برای شركت‌هایی كه در داخل آمریكا سرمایه‌گذاری می‌كنند، كاهش‌های مالیات در نظر بگیرم.

اوباما در ادامه تاكید كرد كه آمریكا باید طبقه متوسط را به منظور تقویت بازیابی اقتصادی، قدرتمندتر كند و به شیوه‌ای متعادل از جمله با شیوه‌هایی نظیر كاستن از مخارج دولت و افزایش مالیات، كسری بودجه را كاهش دهد.

رامنی نیز اوباما را مسبب سیاست‌های اقتصادی شكست خورده دانست كه به گفته وی موجب قیمت‌های بالای سوخت و مواد غذایی، كاهش درآمد آمریكایی‌ها به منظور مخارج مسكن خود و همچنین افزایش بدهی دولت فدرال شده‌ است.

رامنی به تشریح طرح پنج بندی خود به منظور ایجاد میلیون‌ها شغل جدید در چهار سال آینده در آمریكا پرداخت.

از جمله این بندها، كسب استقلال انرژی برای آمریكای شمالی، بازگشایی بازارهای خارجی جدید برای خدمات و اجناس آمریكایی، كاستن از هزینه‌های دولت و كاهش مالیات‌های تجارت‌های كوچك است.

اوباما و رامنی قرار است دو مناظره دیگر در تاریخ‌های 16 اكتبر و 22 اكتبر داشته باشند و معاونان آنها نیز قرار است مناظره‌ای در 11 اكتبر داشته باشند. /ایسنا

پیروزی رامنی بر اوباما در راند اول مناظره تلویزیونی

بیش از 65 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی شبکه سی ان ان آمریکا معتقدند میت رامنی در نخستین مناظره تلویزیونی توانسته است اوباما را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  شبکه سی ان ان آمریکا پس از برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی اوباما و رامنی این سوال را از مخاطبان پرسیده است که کدامیک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را پیروز این مناظره می دانید.

در پاسخ به این سوال 67 درصد رامنی حاکم سابق ماساچوست را پیروز دانسته اند و تنها 25 درصد به پیروزی اوباما رای داده اند.

خاطرنشان می شود در نخستین مناظره تلویزیونی اوباما و رامنی بیشتر مسائل اقتصادی مطرح شد./مهر