اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برگزاری دومین دوره آزمون دکتری دانشگاه پلیس



برگزاری آزمون دکتری دانشگاه پلیس,آزمون دکتری دانشگاه پلیس,دانشگاه پلیس

برگزاری دومین دوره آزمون دکتری دانشگاه پلیس

رئیس دانشکده فرماندهی و ستاد دانشگاه علوم انتظامی از برگزاری آزمون دومین دوره مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت:این آزمون امروز با شرکت 160 داوطلب برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، سردار دکتر هندیانی در این باره افزود:پس از برگزاری آزمون علمی کارشناسی ارشد دافوس در رشته فرماندهی (دوره 21)، با توجه به بررسی های انجام شده از سوی بازرسی ناجا، تعداد 147 نفر از افرادی که قابلیت حضور در مصاحبه علمی را داشتند به دانشگاه علوم انتظامی معرفی شدند.

 

وی افزود: از این تعداد، هر روز 20 نفر، توسط فرماندهان سطوح بالا، مصاحبه می شوند و همزمان با انجام مصاحبه، تست ورزش و آمادگی جسمانی نیز از آنان اخذ خواهد شد.

 

رئیس دانشکده فرماندهی و ستاد دانشگاه علوم انتظامی با اشاره به اینکه بیش از 240 نفر از کارکنان برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت این دانشکده، در نظر داریم از بین این افراد، 80 نفر از کسانی که در آزمون مصاحبه و آمادگی جسمانی پذیرفته شدند، انتخاب کرده تا از مهرماه در دوره 21 حضور پیدا کنند.

 

به گفته این مقام انتظامی، در این دوره، اساتید صاحب نام و کسانی که سالیان سال در حوزه های مختلف انتظامی ، فرماندهی، رده های پلیس های تخصصی و فرماندهان انتظامی استان ها فعالیت داشتند برای انجام مصاحبه انتخاب شدند.

 

وی در خصوص افزایش سهمیه در دوره کارشناسی ارشد برای کارکنان متقاضی، گفت: دانشگاه علوم انتظامی، پیگیری هایی با وزارت علوم به منظور افزایش سهمیه داشته است تا بتوانیم ظرفیت دافوس را به یکصد نفر در مرحله اول و همزمان رشته های دیگری را نیز در این دانشکده افزایش دهیم که یکی از رشته های مورد نظر در شورای هماهنگی دافوس که با حضور فرمانده محترم ناجا مشخص شده است، رشته «مدیریت منابع سازمانی» است.

 

دکتر هندیانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دانشگاه علوم انتظامی پس از پیگیری های متمادی، چندین رشته دکتری تخصصی را برای پلیس های تخصصی مدنظر قرار داد و با استفاده از مطالعات تطبیقی سایر کشورها، دریافتیم که رشته های تخصصی پلیس باید تنها در دانشگاه علوم انتظامی راه اندازی شود، به همین دلیل در مرحله اول سه رشته «مدیریت پیشگیری از جرم»، «مدیریت ایمنی و ترافیک» و «جرم یابی» انتخاب و پس از ارسال به ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت سرلشگر فیروزآبادی ریاست محترم این ستاد، اجازه اجرای دو دروه، به دانشگاه داده شد.

 

وی ادامه داد: تعداد 19 نفر در دوره اول که آزمون آن در سال 90 برگزار شد، پذیرفته شدند که هم اکنون در این سه رشته ترم سوم ، مشغول به تحصیل هستند.

 

رئیس دانشکده فرماندهی و ستاد از برگزاری آزمون دوره دوم مقطع دکتری، امروز-پنجشنبه سیزدهم تیرماه- خبر داد و اظهار داشت: 160 نفر در این آزمون شرکت می کنند و با توجه به اینکه برای هر رشته 7 نفر مورد نیاز است، در مجموع 21 پس از کسب نمرات، پذیرفته خواهند شد تا در آینده برای انجام مصاحبه معرفی شوند.

 

به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علوم انتظامی، برگزاری و نحوه سئوالات آزمون براساس استاندارهای وزارت علوم خواهد بود و از ابتدای مهرماه امسال دانشجویان این دوره مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

وی یادآور شد: همزمان با سه رشته فوق، برنامه ریزی های لازم برای تصویب سایر رشته ها در مقطع دکتری توسط دانشگاه علوم انتظامی پیگیری می شود تا آزمون به صورت سراسری با تمامی دانشگاه های کشور برگزار شود.

 

سردار هندیانی همچنین گفت: با توجه به رشد علمی کشور، قطعا کارکنان در نیروی انتظامی که براساس ماموریت های خود خدمات به جامعه ارائه می دهند نیز باید همسو آن، ارتقاء علمی پیدا کنند؛ امیدوارم سطح تحصیلات سازمان را براساس تدابیر فرمانده محترم ناجا همسو و یا حتی بالاتر از جامعه ارتقاء دهیم.

 

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم رشته های بیشتری را به صورت مصوب داشته باشیم تا همکاران ما بتوانند در رده های تخصصی خود ادامه تحصیل بدهند./ایسنا

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
زمان برگزاری آزمون دکتری 98

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سلیقه ای عمل کردن دانشگاه ها در پذیرش دوره دکتری/آیا پذیرش این آزمون عادلانه خواهد بود؟





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سلیقه ای عمل کردن دانشگاه ها در پذیرش دوره دکتری/آیا پذیرش این آزمون عادلانه خواهد بود؟

سلیقه ای عمل کردن دانشگاه ها در دادن نمرات مصاحبه آزمون دکتری 91 باعث شده تا نهادهای مسول نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند و این آزمون به پر حاشیه ترین آزمون سال تبدیل شود.

درست همین چند ماه قبل بود که حدود 200 نفر از داوطلبان آزمون دکتری به نتایج اولیه آزمون خود اعتراض داشتند و با تجمع در مقابل سازمان سنجش اعتراض خود را به گوش مسولان این سازمان رساندند.

خبرساز شدن آزمون دکتری به مجلس هم کشیده شد و مجلسی ها را وادار کرد تا رییس سازمان سنجش را به کمیسیون آموزش دعوت کنند اما نتایج همگی نشان داد که اشتباهی پیش نیامده و تا حدی فضای آزمون آرام شد تا اینکه نتایج مصاحبه ها و سلیقه ای عمل کردن برخی دانشگاه ها باعث نارضایتی و اعتراض داوطلبان شد و دوباره آزمون دکتری را به حاشیه دار شدن کشاند به گونه ای که آزمون دکتری 91 یکی از پر حاشیه ترین آزمون ها در سال شناخته شد اگر چه مسولان سازمان سنجش معتقدند نمی گذارند حق هیچ داوطلبی تضییع شود.

دکتر حسین توکلی،  مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران افزود:با توجه به اطلاعاتی که از نتایج مصاحبه های آزمون دکتری 91 به سازمان سنجش ارسال شد، برخی از دانشگاه ها و گروه های آموزشی نمرات مصاحبه را کم ،صفر و یا غایب اعلام کرده بودند و نتایج بررسی های کارشناسی انجام شده در سازمان به مقام عالی وزارت علوم منعکس شد تا در این خصوص به دانشگاه های ذیربط تذکر داده شود و در گزینش نمرات به نحوی عمل شود تا حقی از داوطلبان از بین نرود.

بنا به این گزارش؛ اگرچه سازمان سنجش اعتقاد دارد که مدافع حقوق داوطلبان آزمون دکتری است اما باز جای این سوال باقی می ماند که آیا نتیجه نهایی این آزمون عادلانه خواهد بود؟

بیش از 70 درصد داوطلبان تقاضای افزایش وزن آزمون کتبی را داشتند

این مقام مسول در سازمان سنجش ادامه داد: با توجه به نظر خواهی انجام شده از داوطلبان دکتری 91 بیش از 70 درصد آنها تقاضای افزایش وزن آزمون کتبی را داشتند البته سازمان سنجش هم اکنون منتظر ابلاغ نظر وزیر علوم است تا در کنار آن با توجه به برنامه پیش بینی شده برای اعلام نتایج آزمون سراسری در هفته جاری و پاسخگویی در ارائه خدمات بهتر ترتیبی اتخاذ کند تا فهرست اسامی قبول شدگان نهایی آزمون دکتری با یک هفته تاخیر در 26 شهریور اعلام شود.

اگر اشتباهی صورت گرفته باشد به دانشگاه ها تذکر داده می شود

در این میان وزارت علوم هم نسبت به این جریان واکنش نشان داده و گفته نمی گذارد تا حقی از دانشجویی کم شود و به شدت پیگیر این ماجرا است اگر چه داوطلبان همچنان با تماس های خود با باشگاه خبرنگاران نگران آخر و عاقبت نتیجه آزمون خود هستند.

دکتر کامران دانشجو، وزیر علوم در ادامه افزود: در سال اول آزمون دکتری یک آزمون عمومی گرفته می شد و پس از بررسی ها داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه معرفی می شد که در این میان داوطلبان نسبت به نحوه انتخاب دانشگاه ها اعتراض داشتند بنابراین در سال دوم نگاهمان را تغییر دادیم و تصمیم گرفتیم شیوه پذیرش را تصحیح کنیم . جلسات زیادی گذاشته شد و افرادی که جزء خبرگان علم بودند نظراتی دادند و آزمون را به سمت تخصصی شدن بردیم، یعنی 50 درصد نمره آزمون و 50 درصد نمره مصاحبه در نظر گرفتیم و به عبارت دیگر مصاحبه ضریب 2 و آزمون ضریب 1 داشت و نمره آزمون را در رتبه بندی نهایی دخالت دادیم به این امید که عدالت انجام شود البته در این زمینه گویی سوئ برداشتی صورت گرفت.

وی گفت: در این راستا 15 هزار نفر برای مصاحبه به دانشگاه ها معرفی شدند که پس از رسیدن نمرات متوجه شدیم که نمره مصاحبه برخی داوطلبان صفر داده شده و مشخص شد که برخی دانشگاه ها سلیقه ای عمل کردند تا بتوانند دانشجوی خود را پذیرش کنند البته این را بگویم که اگر 2 دانشجو با هم کاملا یکسان باشند، بعد مسول می توانست دانشجوی خود را انتخاب کند اما ما این امر را کاملا بررسی می کنیم اگر اشتباهی صورت گرفته باشد به دانشگاه ها تذکر می دهیم و اگر به گونه ای عمل شده باشد تا حقی از دانشجو از بین رفته باشد آن را درست می کنیم و تذکر می دهیم./باشگاه خبرنگاران