اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برگزاری دومین جلسه محاکمه جیسون رضاییان


دومین جلسه محاکمه جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و دو متهم همراه وی از دقایقی پیش آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا: دومین جلسه محاکمه جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و دو متهم همراه وی از دقایقی پیش آغاز شد.

این جلسه دادگاه در شعبه 15 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در حال برگزاری است.

مسوول دفتر سخنگوی قوه قضاییه پیشتر اتهامات خبرنگار واشنگتن پست را جاسوسی به نفع دولت متخاصم آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان کرده است.

وکیل جیسون رضاییان روز گذشته - یکشنبه - در پاسخ به ایرنا که آیا امروز در برابر اتهامات وارده از موکل تان دفاع می کنید، گفت: از آنجا که جلسه دادگاه غیرعلنی است از بیان جزییات آن معذور هستم.

جیسون رضاییان روزنامه نگار آمریکایی ایرانی الاصل چندی پیش به همراه همسر و یکی از دوستانش بازداشت شد و کمی بعد از آن همسر و دوست او آزاد شدند، اما جیسون در بازداشت ماند.


ویدیو مرتبط :
برگزاری دومین جلسه هماهنگی اجرای اردوی خلاقیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری سومین جلسه دادگاه جیسون رضاییان


سومین جلسه دادگاه جیسون رضائیان صبح امروز در دادگاه انقلاب برگزار شد.

خبرگزاری مهر: سومین جلسه دادگاه جیسون رضائیان صبح امروز در دادگاه انقلاب برگزار شد.

جیسیون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست به همراه همسرش و دو نفر دیگر، ۳۱ تیر ماه سال ۹۳ در تهران دستگیر شدند. ۱۳ مرداد ماه همان سال حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا گفت: چهار نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند که یکی از آنها در همان روزهای اول با قرار آزاد شد.

محسنی اژه ای در نشست خبری ۲۷ مرداد ۹۳ با خبرنگاران هم در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شده که اتهام خبرنگار واشنگتن پست جاسوسی است، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: به لحاظ قانونی بنده از بیان جزئیات پرونده و اتهامات متهمان معذورم و مسلما قاضی اتهامات را به خود متهم اعلام می‌کند. قبلا هم گفتم سه نفر در رابطه با این موضوع بازداشت شده‌اند و مسائل آنها مالی نیست و امنیتی است و اکنون پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

۱۴ مهر ماه ۹۳ برخی منابع خبری از آزادی همسر جیسون رضائیان خبر دادند که معاون اول قوه قضائیه همان روز در نشست خبری خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در این خصوص گفت: در رابطه با خبر آزادی که شما می‌گویید اطلاعی ندارم اما از همان مجموعه‌ای که در روزهای اول بازداشت شدند ابتدا یک نفر و مدتی بعد نفر دیگری آزاد شد.

این اظهارات همچنین ادامه داشت تا جایی که مجری سی ان ان در گفتگویی با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور سئوال کرد: موضوعی که امروز موجب داد و بیداد بسیاری در آمریکا شده است، موضوع جیسون رضائیان است شما چگونه می‌توانید مطمئن باشید که وی محاکمه عادلانه خواهد شد؟ وی مدت ها است که در زندان بسر می برد و خبرگزاری های بسیار زیادی در این کشور (ایران) مطالبی درباره او نوشته اند.

معصومه ابتکار گفت: این موضوعاتی است که به قوه قضائیه مربوط می‌شود. قوه قضائیه اختیارات خود را دارد. ما در ایران رسانه آزاد داریم و گروه‌های مختلف این فرصت را دارند درباره موضوعات مختلف صحبت کنند. نکته مهم این است که قوه قضائیه اصول و قوانین و مقرراتی دارد و من احساس می‌کنم رویکرد عادلانه درباره همه این موضوعات اتخاذ خواهد شد و این چیزی است که دولت نیز بدنبال آن است.

در این میان دو نفر از سناتورهای آمریکایی هم درباره پرونده رضائیان ادعاهایی مطرح کردند که حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به اظهارات سناتورهای آمریکایی گفت: سناتورهای آمریکایی برای خودشان حرف می‌زنند و قرار نیست ما به حرفهای آنها اعتنا کنیم. از ۳ نفری که آنها گفته اند باید آزاد شوند ۲ نفر به اتهام جاسوسی در زندان به سر می‌برند ، یک نفر هم هنوز به پرونده‌اش رسیدگی نشده است، پس آنها چه حقی دارند که درخواست آزادی یک جاسوس را می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سومین جلسه دادگاه این خبرنگار آمریکایی ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۴ در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

طبق کیفرخواست دادستانی تهران در باره اتهام خبرنگار واشنگتن پست،‌ جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دول متخاصم است.